Czas na kolejny w tym tygodniu stronniczy przegląd prasy. Dziś świąteczny dzień, dla wielu wolny od pracy zawodowej, możemy więc poświęcić się beztroskiej lekturze. Czy jednak AUTO ŚWIAT okaże się przyjemny dla miłośników francuskiej motoryzacji? Czy warto kupić to wydanie? Sprawdźmy to wspólnie. Ja kupiłem, więc być może pomogę Wam zaoszczędzić parę złotych.
AUTO ŚWIAT nr 22 (1173) z 28.V.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką) + 16 (dodatek specjalny „Samochody używane”)
Cena: 3,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,6 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C6, Numero 9, DS 8, 2008, 308, 3008, 508, 5008, 607, Clio, Espace, Kadjar, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Duster
W prawym dolnym rogu okładki AUTO ŚWIAT wcisnął wizualizację DS 8 – nowego flagowego modelu marki DS Automobiles. Auto ma się pojawić w przyszłym roku. A jak naprawdę będzie wyglądać? Też nie mogę się doczekać prawdziwego projektu!
I właśnie temu samochodowi poświęcono strony 4-5. Przywołano koncepcyjnego Citroëna Numero 9, przypomniano Citroëna C6 i Peugeota 607, wspomniano Nowego Peugeota 508. Ogólnie krótki, ale dość przyjemny w odbiorze artykuł.
Na stronie 13. pojawiła się krótka informacja o tym, że na polski rynek znowu trafiła limitowana seria Renault Kadjara – Runmageddon.
Test Peugeota 2008 Crossway znajdziecie na stronie 25. Auto napędzane 110-konnym PureTechem ma automatyczną skrzynię EAT6 i ciekawą stylistykę. Redaktor Kamiński docenił przestronność auta, pojemny bagażnik oraz wygodne fotele. Co ciekawe nawet obsługa jest już łatwa i to mimo dotykowego ekranu ;-) Dobre oceny zebrał tez silnik, choć skrytykowano spore spalanie. Nadzwyczaj spore, rzekłbym, aż trudno uwierzyć w tak wysokie, nawet w mieście. AUTO ŚWIAT podał bowiem wartość „około 10 l”. W miarę dobrze oceniono także zawieszenie i układ kierowniczy. Bogate wyposażenie odbiło się na cenie, a AUTO SWIAT uznał, że 87.000 zł za miejskiego SUV-ika, to „zdecydowanie za wysoka cena”. Nie przesadzajmy – Volkswagena za najtańszego T-Roc’a żąda 78.390 zł i za żadne pieniądze nie da z bazowym 115-konnym silnikiem automatu.
Ciężarówkę Renault można dostrzec na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 29.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach znalazłem w regularnym wydaniu. Czas na dodatek specjalny „Samochody używane”.
A tu na stronie III kilka akcji serwisowych, w tym ta dotycząca ryzyka przegrzania silnika w czterech modelach Peugeota – 308 II, 3008 II, 508 i 5008 II. Problem dotyczy zaledwie 157 aut w Polsce.
Wśród problematycznych silników AUTO ŚWIAT wymienił – na stronie VIII – jednostkę 1.2 TCe (H5Ft), ale po wczytaniu się w materiał widać, że to trochę na siłę. Owszem, problemy się zdarzają, ale nie jest to generalnie jakaś Wielka tragedia. Niemniej jednak jeśli macie taki silnik w Clio, Megance, czy Dacii Duster, to warto sprawdzać, jak się ma stan oleju.
Na stronach XIV-XV znajdziecie artykuł poświęcony dwusprzęgłowym skrzyniom biegów. Znalazły się tam wzmianki także o przekładniach EDC stosowanych przez koncern Renault. Wspomniano modele Twingo, Clio, Megane, Scenic, Talisman i Espace, a także crossovery francuskiej firmy.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze