Ani jednego samochodu francuskiego nie pokazał na okładce aktualnego numeru tygodnik AUTO ŚWIAT. Czy to automatycznie skreśla go z listy zakupów, jakie trzeba zrobić w tym tygodniu? Nie sądzimy po pozorach – najpierw przejrzymy to wydanie i wówczas wydamy werdykt.
AUTO ŚWIAT nr 28 (1129) z 10.VII.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C5, Saxo, 4, Captur, Espace, Master, Megane, Scenic, Logan
Francuskie marki – Citroën, Peugeot i Renault – pojawiają się już we „wstępniaku” na stronie 3. To niezbyt częsta sytuacja. Tym razem powodem jest ich sukces w badaniu przeprowadzonym przez AUTO ŚWIAT i Kantar TNS, którego wyniki przedstawiono w poprzednim numerze. W aktualnym wydaniu dalsza część badania, czyli test salonów.
Zanim jednak do tego dojdziemy zatrzymajmy się na chwilę na stronach 10-11. AUTO ŚWIAT zamieścił tam artykuł poświęcony wydechom – w ostatnim czasie z reguły „oszukanym”. To znaczy, że w tylny zderzak wkomponowuje się ładne atrapki rur wydechowych, a faktyczną końcówkę tłumika chowa się nierzadko pod podwoziem. Jednym z pokazanych przykładów jest DS 4, innym – Renault Espace V.
Citroëna i Renault wymieniono na stronie 12. jako marki, które do niektórych modeli fabrycznie montują całoroczne opony Goodyear Vector 4Seasons Gen-2.
Wspomniany wcześniej ranking salonów znajdziecie na stronach 14-15. Na czele – Renault! Peugeot zajął dopiero miejsce 9., tuż przed Škodą, Dacia została sklasyfikowana na miejscu dwunastym, a Citroën na czternastym. Na jednym z ilustrujących artykuł zdjęć można dostrzec Renault Captura i fragment Renault Megane Grandtour.
Citroëny Berlingo i C5, Renault Mastera w barwach policji oraz ciężarówkę Renault można dostrzec na zdjęciach ilustrujących artykuł poświęcony bezpiecznej jeździe autostradami (strony 28-31).
Dacię Logan MCV można zobaczyć na zdjęciu na stronie 37. Niżej widać Citroëna Saxo.
„Francuskie diesle” wspomniano w opisie Forda C-Maxa w dziale Z drugiej ręki (strony 44-45). Znajdziecie tam też Renault Scenic’a, jako konkurenta opisywanego samochodu.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze