Ani jeden francuski samochód nie pojawił się na okładce tygodnika AUTO ŚWIAT w aktualnym numerze. Czy warto więc wydać dwa i pół złotego na to pismo? Wszak strona tytułowa nie zachęca nas, miłośników francuskiej motoryzacji, zupełnie do rozstawania się z nawet tak niewielką kwotą.
AUTO ŚWIAT nr 30 (1131) z 24.VII.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, 3008, 5008, Laguna, A110
Dopiero na stronie 12. zamieszczono pierwszą wzmiankę związaną z francuską motoryzacją. To krótka informacja o tym, że Grupa PSA sprzedała w pierwszym półroczu 1.580.000 samochodów. Wspomniano przy okazji Peugeoty 3008 i 5008, oczywiście nowe, w postaci SUV-ów.
Kolejne dwie informacje mogące zainteresować fanów francuskich aut pojawiają się na stronie 13. To notatka o tym, że w Katowicach wkrótce ruszy pierwszy w Polsce salon marki Alpine (pisaliśmy o tym na początku ubiegłego tygodnia) oraz jeszcze krótszy zapisek o spółce joint venture zawiązanej przez Renault i chiński Brilliance. O tym z kolei pisaliśmy przeszło trzy tygodnie temu.
W materiale poświęconym rozrządowi silników (strony 28-31) pojawiła się tabelka z interwałami wymiany rozrządów w różnych silnikach i modelach aut oraz przybliżonym kosztem takiej operacji. Wśród kilkunastu aut pojawiły się dwa francuskie – C4 1.6 HDi z 2005 roku oraz Renault Megane III 1.6 16v z 2010 roku. Meganka jest jednym z dwóch aut w tabeli, które mają taki sam interwał wymiany rozrządu zalecany przez producenta / ASO i przez mechaników / AUTO ŚWIAT. Mnie jednak zastanowiło co innego. Ukochana przez motogazetki i wielu Polaków Škoda Octavia z umiłowanym silnikiem 1.9 TDI ma interwał wymiany paska co 90.000 km (producent), a realnie powinno się to robić co 60.000 km! Przecież to załamka! Dodatkowe koszty co chwila, a jeśli ktoś sporo jeździ, to i niemalże co roku! Nie jestem przekonany, czy to takie simply clever…
Renault Lagunę wspomniano krótko na stronie 44. Łatwo to przeoczyć w zalewie niemieckich aut, które tam zaprezentowano.
Nic więcej o francuskich samochodach nie napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. Okładka dobrze zapowiadała.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze