Clio, Megane i Espace zagościły na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT zapowiadając artykuł, w którym Redakcja oceni silniki Renault. Więcej samochodów francuskich na okładce nie ma, a i te wspomniane – choć na górze – zaprezentowano na najmniejszych zdjęciach spośród wszystkich zamieszczonych na stronie tytułowej pisma.
AUTO ŚWIAT nr 38 (1139) z 18.IX.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 308, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Symbioz, Twingo, Duster
Wśród „nowości z Frankfurtu” już na stronie 4. pokazano Renault Megane IV R.S. oraz koncepcyjnego Symbioza. Szkoda, że o tym ostatnim nie napisano, że jest samochodem autonomicznym. Naszą relację ze stoiska Renault we Frankfurcie znajdziecie tutaj.
Frankfurt był areną, na której zadebiutowała nowa Dacia Duster. Samochód w moim odczuciu nie stracił nic ze swojego charakteru, a zyskał na wyposażeniu i designie. Naszą relację ze stoiska Dacii we Frankfurcie znajdziecie tutaj.
Citroëna we Frankfurcie AUTO ŚWIAT pominął. My na stoisku francuskiej marki byliśmy, a relację z niego znajdziecie tutaj.
Krótka wzmianka o limitowanej serii Kadjara Runmageddon pojawiła się na stronie 15.
Jak wiecie, Peugeot 308 przeszedł lekki lifting. AUTO ŚWIAT zamieścił test takiej poliftingowej wersji napędzanej silnikiem 1.2 PureTech 130. Znajdziecie ten materiał na stronach 22-24. Przypomniano test długodystansowy dotychczasowego modelu na dystansie 100.000 km. 308-ka przeszła go śpiewająco. Wprawdzie teraz piszą, że trochę ich raziły „mało nowoczesne multimedia i brak elektronicznych systemów asystujących”, ale nie wiem, o co im chodzi. Jakie to niby nienowoczesne multimedia tam były?
Teraz, po liftingu, auto ma nowy ekran, który „lepiej reaguje na dotyk”. Pochwalono nową nawigację wyposażoną w funkcje live, pojawiła się lepsza współpraca ze smartfonami oraz system wspomagania parkowania. Nie brakuje też kamery prezentującej obraz znad samochodu oraz systemów poprawiających bezpieczeństwo, w tym aktywnego pilnowania pasa ruchu. Trzeba przyznać, że AUTO ŚWIAT sumiennie wymienił wszystkie elementy, które pojawiły się w poliftingowym Peugeocie 308.
Pochwalono również silnik, „który nadal zachwyca wysoką kulturą pracy i świetną reakcją na gaz już od najniższych obrotów”. Wspomniano też, że w przyszłym roku auto będzie oferowane z filtrem cząstek stałych (GPF), co uznano za wadę. Cóż – pismo tak zachwycone produktami koncernu VAG raczej trudno uznać za proekologiczne…
Zapowiadany na okładce materiał o silnikach Renault znajdziecie na stronach 38-43. Polecają tam motory 1.2 serii D (montowany w Twingo, Clio, Modusie i Kangoo), 1.6 serii K (spotykane w Clio, Megane, Scenic’u, ale też w Twingo RS i Kangoo 4×4), czy 2.0 serii F (Clio, Laguna, Espace). Dobre noty zebrał nawet silnik 1.5 dCi (Clio, Megane, Scenic, ale też liczne Dacie). Ten sam motor, acz z lat początkowych produkcji, a do niego również 1.9 dCi, 2.2 dCi i 3.0 dCi uznano za dość ryzykowne.
Renault Espace pojawiło się jeszcze na stronie 45. w roli rywala dla opisanego przez AUTOŚWIAT Volkswagena Sharana. I tu nie mogę nie wyrazić swojej opinii. Auto, o którym piszą, lubi mieć problemy z klimatyzacją, ma nietrwałe wnętrze, lubią się w nim wypalać uszczelki pod głowicą, woda przecieka do wnętrza, zdychają półosie napędowe i koroduje podwozie AUTO ŚWIAT uznaje za całkiem interesujące i „wycenia” na trzy gwiazdki. Czyli tyle, ile Sharan otrzymał od EuroNCAP w 1999 roku. Poliftingowej wersji już nie sprawdzano… Ciekawe, dlaczego. Rozbity w tym samym 1999 roku ówczesny Renault Espace uzyskał cztery gwiazdki.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. Mimo wszystko warto kupić.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze