Poniedziałkowy ranek nastał, tuż po zwycięskim przez Krisa Meeke’a i Citroëna Rajdzie Katalonii, czas więc na pierwszy w tym tygodniu przegląd prasy. Na pierwszy rzut idzie AUTO ŚWIAT, który na małych zdjęciach pokazał na okładce Citroëna C5, Peugeota 406 i Renault Lagunę.

 

AUTO ŚWIAT nr 41 (1142) z 9.X.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C5, 308, 406, Captur, Clio, Kadjar, Koleos, Laguna, Megane, Trafic, Logan

 

Pierwsze wzmianki o samochodach francuskich pojawiają się dopiero na stronie 15. To wyniki – jakieś mocno skrócone – rankingu 200 serwisów. W rankingu marek najlepsze noty zebrały odpowiednio Renault, Peugeot i Citroën, a na ilustrującym materiał zdjęciu można dostrzec Renault Clio, Captura, Megane, Trafic’a i Koleosa oraz Dacię Logan MCV.

Krótka wzmianka o Peugeocie 308 GTi pojawiła się na marginesie strony 17.

Citroëny C3 Aircross i C3 Picasso oraz ogólnie Citroëna, Peugeota i Grupę PSA wspomniano w teście Opla Crosslanda X opublikowanym na stronach 22-24. W sumie jest to materiał pokazujący różnice między Oplem, a Citroënem.

Na stronie 25. AUTO ŚWIAT zamieścił krótki test Renault Kadjara 1.6 TCe 160. Redaktor Borkowski dobrze ocenił nadwozie i wnętrze samochodu, w tym system audio marki Bose®. Zauważył też jednak trzeszczące na nierównościach twarde tworzywa użyte do wykończenia wnętrza. 160-konną jednostkę napędową AUTO ŚWIAT uznał za zbyt paliwożerną, sprawiającą wrażenie wolnossącej, a do tego „irytowało nas wysoko biorące sprzęgło”. Na szczęście pochwalono zawieszenie, ale tylko na dobrej drodze. „Wystarczą drobne nierówności czy łączenia asfaltu, żeby przestało być przyjemnie”. Kurczę, chyba czas zadzwonić do Renault i zarezerwować ten samochód, by sprawdzić, jak jest naprawdę ;-) AUTO ŚWIAT uznał, że testowany Kadjar zasługuje na cztery gwiazdki.

Na stronach 44-45 zamieszczono pięć propozycji aut z segmentu D z silnikami V6. Trzy z nich, to auta francuskie. Citroën C5 pierwszej generacji, Renault Laguna II i Peugeot 406. W autach PSA chodzi w zasadzie o ten sam silnik, choć w 406-tce może on być jeszcze w starszej odmianie, 190-konnej. Co ciekawe w Lagunie znajdziecie taki sam silnik! AUTO ŚWIAT twierdzi, że najlepiej poszukać odmiany mocniejszej, 207-konnej, bo oferuje więcej mocy. Same samochody, jeśli są zadbane, tez powinny dać sporo radości. Szkoda, że nie zwrócono uwagi na bogate wyposażenie, co było standardem w tak mocnych wersjach. W dodatku francuskim autem z takim silnikiem można się cieszyć już za niecałe 10.000 zł!

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Dodaj komentarz

2 komentarzy do "Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 41/2017"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
karol
Gość

czy na okładce jest ta słynna seria ałdi co pikusie je na drzewa wysyłają??

Romek
Gość

Z tym zawieszeniem w Kadjar’e to ładnie polecieli. Producentem amortyzatorów na Europę jest Hitachi (Czechy) i są dość zaawansowane technologicznie (rebound system). W połączeniu z wysokim profilem opony ciekawostką jest że redaktor poczuł łączenia asfaltu. Przypomina mi się bajka o Księżniczce na ziarnku grochu. :smile:

wpDiscuz