„Auto-Świat” nr 50 (597) z 11.XII.2006
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 1,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 3,7 grosza
Warto kupić: niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono miejsce: C2, C4, C8, 406, Megane, Nepta, sportowe
Zaczyna się całkiem miło – w listach od czytelników tygodnika wypowiedź Pana Jarosława Zgrzebnego, który miał szczęście przed rokiem wygrać Citroëna C4 w konkursie organizowanym przez „Auto-Świat”. I choć może dziwić, że w tym piśmie opublikowano wypowiedź zadowolonego użytkownika Citroëna ;-) to jednak nas to cieszy i odnotowujemy ów fakt z prawdziwą przyjemnością.
Warto rzucić okiem na artykuł zamieszczony na stronach 14-15. Traktuje on o tankowaniu biopaliwa do współczesnych silników diesla. Tytuł ostrzega, że może to grozić utratą gwarancji. I przyjrzyjmy się, kto tak grozi. Okazuje się, że większość producentów wyklucza zasilanie swoich silników biopaliwami. To m.in. Ford, Volkswagen, Audi (i Porsche, ale to auto niszowe). Czyli możemy (po raz kolejny) zwrócić uwagę, że to nie niemieccy producenci dbają o nasze środowisko naturalne! Zresztą już w kilku artykułach to pokazaliśmy. A francuscy? Nie ma problemów – koncern PSA (Citroën, Peugeot) popierają działania ekologiczne i nie ma problemów ze stosowaniem w nich biopaliw zawierających aż do 30% estrów oleju roślinnego (w przypadku diesli)! W silnikach benzynowych można stosować do 10% etanolu. Wprawdzie motory oferowane aktualnie w Polsce nie są jeszcze aż tak znakomite, ale już przyszłoroczna sprzedaż będzie bazowała na takich jednostkach. Podobnie rzecz się ma w przypadku Renaulta – lada moment pojawią się wersje przystosowane do spalania sporych domieszek biokomponentów, bo w tej chwili sprzedawane są silniki, które tolerują do 5% ich zawartości. Ale to i tak nieźle! W stosunku do Niemców, którzy je całkowicie wykluczają, widać dbałość o środowisko u producentów francuskich.
Na stronie 18 tabelka z liczbą aut używanych, jakie sprowadzono do Polski od stycznia do października włącznie, w podziale na marki. Piąta lokata z wynikiem 42.608 samochodów należy do Renaulta. Dziesiąty z wynikiem 15.502 aut jest Peugeot. Czternasta pozycja przypadła Citroënowi, których sprowadzono 9.870. Ciekawostką jest fakt, że w zestawieniu występuje także Dacia – przyjechało ich w ciągu dziesięciu miesięcy 39.
Na następnej stroniczce relacja z Rajdu Wielkiej Brytanii (doskonałe drugie miejsce Manfreda Stohla), a poniżej – informacja o C2 i C4 „by Loeb”. Oczywiście już doskonale znacie oba te modele z naszego, znacznie bogatszego, niż w „Auto-Świecie”, artykułu.
Dolna połowa strony 28. została poświęcona na krótki test Citroëna C8 2.2 HDi. To niesamowite, ale przyznano temu samochodowi ocenę 5! Auto kosztuje w wersji Exclusive 117,2 tys. zł, a w zamian otrzymuje się siedmiomiejscowego vana z naprawdę dobrym wyposażeniem. Minusem jest tylko relatywnie niewielki bagażnik przy rozłożonych wszystkich fotelach, ale to akurat przypadłość wszystkich tego typu samochodów.
Na stronie 37. interwencja „Auto-Świata” w sprawie oszukania czytelnika przez łódzkiego dealera Renaulta. Renault Polska uznało reklamację zgłoszoną przez Pana Roberta i stwierdziło, że faktycznie błędy obsługi jego Megane wynikły w serwisie Renaulta.
Niewielkie zdjęcie Peugeota 406 Coupe znajduje się na stronie 44.
Dwie strony: 48. i 49. poświęcono na prezentację Renaulta Nepta. Znacie już ten samochód z naszego artykułu, ale i z publikacją „Auto-Świata” nie zaszkodziłoby się zapoznać. Całkiem miło ją napisano, a i zdjęcia są niebrzydkie. Prezentują szereg oryginalnych rozwiązań stylistycznych francuskich designerów.
I to już niestety wszystko, co w tym tygodniu o samochodach francuskich napisano w „AŚ”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze