Ani jednego samochodu francuskiego nie znajdziecie na okładce tygodnika MOTOR w tym tygodniu. Pojawiły się na niej jedynie loga interesujących nas marek – Citroëna, Peugeota, Renault i Dacii. Nic więcej.

 

MOTOR nr 11 (3377) z 12.III.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Bulgaralpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C5, CX, Xsara Picasso, 107, 309, 407, 508, 308, 3008, Rifter, 10, Alaskan, Captur, Clio, Kadjar, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Talisman, Zoe, A110 GT-4, Logan, Sandero

 

Za to pierwsza wzmianka o aucie francuskim znajduje się już na stronie 4. Renault 10 i jego cenę na polskim rynku przed pięćdziesięcioma laty przywołał jeden z czytelników pisma, którego list wydrukowano.

Peugeota 3008 jako pierwszego SUV-a, który wygrał Car of the Year, przypomniano w krótkiej notatce zamieszczonej na stronie 10. Oczywiście poświęcono ją triumfatorowi tegorocznego konkursu CotY.

Dacię wspomniano w materiale poświęconym samochodom zasilanym LPG, który zamieszczono na stronach 10-11.

Na stronie 11. Podsumowano liczbę rejestracji w Europie w styczniu br. Peugeot wyprzedził czwarte w stawce Renault plasując się na trzecim miejscu. Inne interesujące nas marki w Top10 się nie zmieściły. Wspomniano jednakże spadki sprzedaży m.in. DS Automobiles (-22,3%). Renault Clio było trzecim najchętniej wybieranym modelem na Starym Kontynencie.

Trwa Salon Samochodowy w Genewie, więc i MOTOR relację z niego przygotował. Na stronie 12. widać zdjęcie, na którym uwidoczniono fragment stoiska Renault. Można tam dostrzec modele Alaskan, Captur, Kadjar, Koleos i Talisman. W teście wspomniano Peugeota 508, którego pokazano na stronie 15. Na tej samej można też zobaczyć, jak prezentują się Peugeot Rifter oraz najnowszy Citroën Berlingo. Znalazło się też miejsce dla Renault Zoe z silnikiem R110. Ale najlepiej wybrać sobie markę i sprawdzić nasze relacje ze stoisk: Citroëna, Peugeota, Renault, Alpine i Dacii.

Renault Clio wspomniano w teście Volkswagena Polo opublikowanym na stronach 24-27.

Pojazdy budowlane Renault Trucks - niecodzienne pojazdy do codziennej pracy

MOTOR poświęcił strony 32-37 na materiał o korozji. Przeanalizował tam wiele marek i modeli pod kątem odporności na rdzę.Dacię (Logan i Sandero) skrytykowano jednoznacznie. Citroëna i Peugeota – różnie. Na przykład Xsarę Picasso skrytykowano, Peugeota 407 pochwalono. Wspomniano też modele CX, C5 oraz 309. W przypadku Renault skrytykowano Megane I i Lagunę I oraz pierwszą generację Scenic’a, ale generalnie marka wypadła dobrze.

W gwiazdkowych ocenach odporności na korozję Grupa PSA uzyskała znakomite cztery gwiazdki, Renault tak samo, a Dacia tylko dwie.

Peugeota 308 II generacji szybko prześwietlono na stronie 43. w dziale Używane. Za przeciętne uznano tylko przestronność wnętrza, ceny części i koszty serwisu. Noty powyżej średniej pojawiły się przy pojemności bagażnika, wyposażeniu, komforcie jazdy, hałasie, wyglądzie i stylu, cenie zakupu oraz dostępności części. Bardzo dobre oceny przyznano za jakość materiałów, osiągi, zużycie paliwa, dostępność serwisu oraz awaryjność. Szkoda, że nie zająknięto się o i-Cockpicie. To świetne rozwiązania z małą kierownicą, zegarami, na które patrzy się ponad jej wieńcem i dotykowym ekranem służącym do obsługi większości elementów wyposażenia. Rewolucyjne rozwiązanie i naprawdę – w mojej opinii – wygodne.

Citroëna C1 i Peugeota 107 wspomniano na stronie 45. w roli „klonów” opisanej tam Toyoty Aygo. Francuskie modele można kupić z reguły taniej, a de facto nic je nie różni – zjeżdżały z tej samej taśmy produkcyjnej w czeskim Kolinie.

Renault wspomniano przy Nissanie Note, ale nie napisano, że francuski model nazywał się Modus.

Diesla 2.2 „zapożyczonego od Peugeota” wspomniano przy Mitsubishi Outlanderze opisanym na stronach 48-49.

Bulgaralpine A110 GT-4 wspomniano na stronie 54. w dziale MOTOR Retro. To licencyjne Alpine produkowane za socjalizmu w Bułgarii.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

4
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
1 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
KarolPiotr001@NET@Tomo66 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tomo66
Gość
Tomo66

Na stronie 49 znalazłem zaskakujące zdanie w podsumowaniu „przeglądu rynku” w dziale „używane”. Brzmi ono: „Ten wniosek może być co najmniej szokujący: szukasz niezawodnego i taniego w naprawach *Japończyka* z dieslem pod maską? Wybierz takiego, który ma … francuski silnik !”
No doprawdy sie wzruszyłem 😋

@NET@
Gość

Taaa, szczególnie od renówki, z pewnością daleko zajedziesz.

Piotr001
Gość
Piotr001

Niezawodne silniki diesla z Renault to 2.0 dCi i 2.3 dCi. Bardzo dobre! O małych dieslach się nie wypowiadam, bo nie miałem z nimi do czynienia.

Karol
Gość
Karol

1,9 w traficu 1,5 w Kangoo i twingo, polecam.