„Motor” nr 11 (2804) z 12.III.2007
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 1,80zł
Koszt 1 strony: 3,75 grosza
Warto kupić: niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono miejsce: Jumper, Xsara Picasso, Clio Grand Tour, Twingo, Logan
Największe zdjęcie na okładce „Motoru” poświęcono nowemu Renaultowi Twingo. Samochód wzbudzał w Genewie niemałe zainteresowanie zwiedzających, choć nam średnio przypadł do gustu (wiemy, że Wy też macie mieszane uczucia co do stylistyki), niemniej jednak „Motorowi” chyba się spodobał, skoro taką fotkę mu machnęli na okładce. A na dole tejże okładki znaleźć można jeszcze zapowiedź testu używanego Jumpera. Trzeba będzie tam zajrzeć. A tymczasem rzut oka na stronę 4., gdzie zamieszczono ciekawe zdjęcie edytowane w Photoshopie – ciągnik siodłowy spadł na stojącego na parkingu Peugeota 307. Ciekawostka warta zobaczenia ;-)
Na tej samej stronie list czytelnika na temat Logana. Mikołaj chwali Renaulta za rumuński projekt stwierdzając przytomnie, że na świecie jest mnóstwo klientów, którzy nie potrzebują (bądź ich na to zwyczajnie nie stać) samochodów nafaszerowanych elektroniką i bajerami, a za to chętnie kupiliby auto tańsze i zapewniające przy tym wysoki poziom bezpieczeństwa. Logan istotnie może uchodzić za samochód bezpieczny, jest też niewątpliwie tani. Ma zresztą mnóstwo zalet, o czym mogliście poczytać w naszym teście. Co więcej – Dacia oferuje również tanie, przestronne i całkiem przyjemne kombi, które również mogliśmy przed kilkoma dniami testować. Szczerze polecamy zakup tego samochodu!
W Datowniku „Motoru” na stronie 5. informacja o tym, że prezesem PSA został w 1997 roku Jean-Martin Folz, a koncern za jego „panowania” odniósł spory sukces. Pod datą o dwa lata późniejszą notatka o inwestycji Renaulta w Japonii – zakupieniu przez francuski koncern 37% akcji Nissana za kwotę 5 miliardów dolarów. Czas pokazał, że była to doskonała inwestycja Renaulta. Zresztą co jakiś czas informujemy Was o rozwoju tego Aliansu. A tuz obok wśród najważniejszych nowości 1999 roku pokazano Citroëna Xsarę Picasso – samochód, który podbił serca wielu klientów, także w Polsce.
Na stronach 10-11 ciekawy test. Sprawdzono obsługę klientów w salonach sprzedaży poszczególnych marek. Okazało się, że obsługa w salonie najlepiej wypadła w przypadku Citroëna (równie dobry wynik – 90 na 100 możliwych punktów – uzyskała jedynie Škoda). Również w przypadku obsługi klienta przez telefon Citroën okazał się najlepszy – dorównał mu w tym zakresie jedynie Fiat. Tak więc łączna suma 130 punktów stawia Citroëna na niekwestionowanym pierwszym miejscu, jeśli chodzi o przyjazne podejście do klienta! Renault znalazł się na siódmej pozycji, a Peugeot – dopiero na trzynastej. To i tak jednak lepiej, niż taki na przykład VW. Między Renaultem, a Peugeotem znalazły się jeszcze Ford, Honda, Seat Hyundai i Opel. Ciekawe, dlaczego nie sklasyfikowano Mercedesa, czy BMW… Pewnie wynik był żenujący, bo o BMW napisano, że pracownik salonu po prostu „olał” testującego go człowieka. Niestety – także sprzedawca Dacii okazał się rozmowny przez telefon i do „klienta” podejść nie zdążył, ale kto wie, czy akurat nie był testowany przez innego pracownika badającego go pod względem obsługi klienta przez telefon…
Na stronę 27. zajrzeć powinni ci wszyscy, którzy planują zakup używanego Citroëna Jumpera. Wprawdzie wśród minusów tego auta wymieniono zazwyczaj duże przebiegi (czy to dziwne w używanych dostawczakach???), czy ubogie wyposażenie (pokażcie mi „wypas” w analogicznym Volkswagenie z lat 1995-2002…), ale po stronie zalet wymieniono niskie koszty eksploatacji i przyjemne prowadzenie. Ogólnie ocena jest pozytywna i nie czepiano się nie wiadomo czego.
Na stronie 37. zaprezentowano (wśród innych stajni) Renault F1 Team, czyli nowe R27 i obu kierowców – Giancarlo Fisichellę i Heikki Kovalainena. Sezon F1 zaczyna się już w najbliższą niedzielę w Australii.
Z kolei na stronach 42-44 relacja „Motoru” z Genewy. Zaprezentowano m.in. Renaulta Clio Grand Tour i Twingo. I to już wszystko, jeśli chodzi o samochody francuskie w tym tygodniu w „Motorze”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze