I znowu tygodnik MOTOR pokazuje coś, czego nie ma. Ale nie jest to Yeti. To Kodiak. Škoda, o której pisemka motoryzacyjne piszą regularnie, ale której nikt tak naprawdę nie widział. Chodzi o podgrzewanie atmosfery? Może też. Ale chodzi przede wszystkim o sprawianie wrażenia, że Škoda jest potężną marką i wciąż szykuje nowości. Choć Kodiak na rynek trafiać miał już, już i to od dobrych paru miesięcy, a Czesi wciąż pokazują jakieś koncepty. W Genewie też miał być przebojem salonu, a skończyło się na kolejnej zapowiedzi, kolejnych show carze. Ale interes się kręci… Tylko że wzbudza to we mnie odruch wymiotny, jak niektóre kwestie polityczne.
MOTOR nr 14 (3276) z 4.IV.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, C-Elyesee, DS 3, DS 4, 4 Crossback, DS 5, 208, 2008, 301, 308, 3008, 508, 5008, Bipper, Expert, Partner, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Megane, Scenic, Talisman, Trafic, Twingo, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero
Renault wspomniano na stronie 12. w krótkiej notatce poświęconej Fiatowi Talento.
Niestety na pierwszy prawdziwie 26-27m czyli niemal do środka wydania! Opisano tam wrażenia z jazd Citroënem Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive. To niemal taki sam samochód, jaki miałem przyjemność testować pod koniec minionego roku – tyle, że MOTOR opisał auto z manualną skrzynią, ja zaś jeździłem automatem. Niemniej jednak Redaktor Szczepaniak uznał, iż taki zespół napędowy, jaki miał do dyspozycji, „jak ulał pasuje do minivana Citroëna”. Autor pochwalił elastyczność jednostki napędowej, wysoką kulturę jej pracy, świetnie pracującą skrzynię biegów (!) i niskie spalanie – w teście MOTOR uzyskał średnio 6,1 l/100 km. To tyle samo, ile uzyskałem ja w wersji z automatem!
Pochwalono też przestronność i funkcjonalność wnętrza, sporo ciepłych słów skierowano też pod adresem komfortu, zarówno z powodu zawieszenia, jak i wyposażenia samochodu. Szkoda, że nie wspomniano o podnóżku dla pasażera, który jest standardem w wersji Exclusive. Po stronie wad pojawiło się sterowanie klimatyzacją za pomocą dotykowego ekranu i „wyraźne wstrząsy na większych nierównościach”.
Pojemnościom baków paliwa poświęcony jest materiał, który znajdziecie na stronach 32-37. Wspomniano tam oczywiście samochody nas interesujące, które pozwolę sobie jedynie wymienić:
– Citroëny C3, C-Elysee, C4, C5, Berlingo, C4 Cactus, C3 Picasso, C4 Picasso;
– DS 3, 4, 4 Crossback, 5;
– Peugeoty 208, 301, 308, 508, Bipper, Partner, 2008, 3008, 5008, Expert;
– Renault Twingo, Clio, Megane, Talisman, Kangoo, Captur, Kadjar, Scenic, Espace, Trafic;
– Dacie Logan, Sandero, Dokker, Duster, Lodgy.
Dodajmy przy okazji, że pokazano wszystkie pięć generacji Renault Espace.
Na stronach 40-42 opisano metodę kradzieży aut z systemem keyless. Wspomniano tam DS 4 Crossbacka, Renault Trafic’a i wiele innych aut.
Peugeot 208 był jednym z trzech samochodów, w których testowano system integrujący telefon z samochodem CarPlay, o czym możecie poczytać na stronach 44-45.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze