Wizualizacja Alpine A410 zagościła na małej grafice w górnej części okładki aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Znacząco większe jest zamieszczone tuż obok zdjęcie jakiejś chyba przyszłej generacji Audi A4. Jest na okładce jeszcze inne Audi, są dwa Volkswageny – widać, jakie auta są w centrum uwagi tego pisma.
MOTOR nr 20 (3386) z 14.V.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C4 Cactus, C4 L, C5, C6, 3 Crossback, 7 Crossback, 208, 2008, 308, 3008, 404, 408, 508, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Twizy, A410, Duster, Logan, Sandero
Pierwsze wzmianki o francuskiej motoryzacji aktualny MOTOR zamieścił na stronach 8-9. Zamieścił, bo musiał ;-) Skoro opublikowano tam artykuł o bestsellerowych samochodach w 23 europejskich krajach, to nie dało się pominąć aut francuskich marek. Królują one oczywiście we Francji (Clio, 208, 3008, C3, Captur). W Hiszpanii na piątym miejscu jest Dacia Sandero. W Portugalii na czele listy Clio, na drugim Nissan Qashqai, potem 208-ka, Captur i Megane. Peugeot 208 jest najchętniej kupowanym autem w Danii. W Holandii czwarte miejsce należy do Clio, które w Belgii zajmuje pozycję wicelidera. Rumuni kochają Dacie – trzy pierwsze miejsca zajmują Logan, Sandero i Duster, a piąte Renault Clio. W Grecji na drugim miejscu znalazł się Peugeot 208.
Dane obejmują pierwszy kwartał br. W tabelce z największymi spadkami sprzedaży w stosunku do wyników z pierwszego kwartału roku 2017 na czwartym miejscu znalazła się marka DS Automobiles (-13,8%), która i tak zanotowała mniejsze straty procentowe od Forda. Na dwunastej pozycji ze spadkiem -2,2% znalazła się marka Renault, która straciła mniej, niż np. Audi (-3,4%) i BMW (-2,8%).
W pięćdziesiątce najchętniej kupowanych modeli króluje Golf, ale na drugim miejscu jest Renault Clio. Szóstą pozycję zajmuje Peugeot 208, a drugą dziesiątkę otwiera Citroën C3, którego popularność rośnie. Renault Captur jest na czternastym miejscu, tuż przed mocno zyskującym (+44,7%) Peugeotem 3008. Miejsca szesnaste i siedemnaste zajmują odpowiednio Dacia Sandero i Peugeot 2008. Drugą dziesiątkę zamyka Dacia Duster zyskująca 31,3%. Nic dziwnego – to świetne auto, co wkrótce przedstawię Wam w teście drugiej generacji rumuńskiego SUV-a.
Peugeot 308 został sklasyfikowany na pozycji 24., tuż za VW Passatem. Dziesięć oczek niżej znajduje się Renault Megane, które z jakichś powodów traci aż 19,0%. Na miejscu 47. mamy Renault Kadjara, a pięćdziesiątkę zamyka Citroën C3 Aircross.
W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 9. wspomniano Peugeoty 208 i 508 SW, Renault Clio oraz DS 3 Crossbacka.
Na krawędzi kolejnej strony pojawiła się króciutka notatka z polskimi cenami Nowego Renault Megane R.S.
Na stronach 12-15 MOTOR zaprezentował wizualizacje przyszłych (nie zawsze potwierdzonych) sedanów. Pojawił się Citroën C6 (i wzmianka o C5). Wspomniano Alpine A410. Pokazano Citroëna C4 L dostępnego na rynku chińskim. Ale pamiętajmy, że C4 L(ounge) oferowany jest też w Ameryce Południowej, o czym MOTOR nie napisał. Pokazano też Peugeota 408 dostępnego w Państwie Środka i 508, które już zadebiutowało w Genewie. Tyle, że to liftback, ale MOTOR o tym nie zapomniał.
Kilkadziesiąt felg ze stopów lekkich pokazał MOTOR na stronach 24-25. Znalazły się tam także koła aut pozostających w kręgu naszych zainteresowań. To Citroëny C3, C3 Aircross i C4 Cactus, Dacia Duster, dwa wzory z DS 7 Crossbacka, trzy z Peugeota 308 (zwykły, GT I GTi) i całkiem sporo z Renault – Twizy, Twingo, Twingo GT, Clio R.S. Trophy, dwa ze Scenic’a i jedne koła z Talismana.
Renault Megane Scenic’a można dostrzec na zdjęciach zamieszczonych na stronach 40-41.
Z kolei trzy sztuki Renault Espace widać na zdjęciu opublikowanym na stronie 42.
O trzecim z rzędu zwycięstwie Peugeota 404 w legendarnym Rajdzie Safari wspomina dział MOTOR Retro na stronie 54.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze