MOTOR postąpił w tym tygodniu analogicznie do AUTO ŚWIATA – na swojej okładce całkowicie zignorował istnienie francuskiej motoryzacji. Roi się na niej od samochodów niemieckich, sporo jest też azjatyckich, są włoskie, ale najwyraźniej powodzie, które niedawno nawiedziły kilka rejonów we Francji wg tygodnika MOTOR zalały całą Francję, w związku z czym Chińczycy, którzy kupili trochę akcji PSA z pewnością przyjadą tam sadzić ryż. Tylko gdzie w takim razie odbywa się Euro?
MOTOR nr 24 (3286) z 13.VI.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4 Cactus, 208, 2008, 308, 508, Captur, Clio, Sandero
Dacię Sandero wspomniał czytelnik utyskujący na kwestię lakierów, a konkretnie na konieczność dopłaty za lakiery metalizowane i perłowe, którego list wydrukowano na dole strony 4.
Żartowałem sobie z poprzedniego wydania AUTO ŚWIATA, który twierdził, iż Audi A5 ma „Zupełnie nowy styl”. MOTOR napisał w tym tygodniu, że to samo auto „jest mistrzem złudzenia optycznego: wygląda jak pierwsza generacja (…)”. Co z tego wynika? Że czytając prasę motoryzacyjną, zwłaszcza tę przychylną koncernowi VAG (a czy w Polsce jest inna?…) można zdurnieć do reszty. Nie potrzeba do tego polityków ;-)
W materiale „Najpopularniejsze samochody świata” zamieszczonym na stronach 8-9 natrafić można na Renault Clio, Peugeota 208, Peugeota 308, Renault Captura oraz Peugeota 2008. Tyle aut francuskich trafiło do najlepszej pod względem ilości sprzedaży setki, a wzięto pod uwagę sprzedaż z pierwszego kwartału bieżącego roku. Pozycje, na których wspomniane auta francuskie się uplasowały, to odpowiednio 23., 43., 71. 74. i 79. Aby trafić do owej setki wystarczyło sprzedać 52.626 sztuk konkretnego modelu. Lider rankingu, Toyota Corolla, sprzedała ich 301.325 sztuk.
Na marginesie strony 9. podano ceny poddanego liftingowi Peugeota 2008. My te ceny opublikowaliśmy… przeszło dwa miesiące wcześniej, na początku kwietnia!
Na stronie 10. w dziale Przyszłe premiery wspomniano Citroëna C3 oraz Peugeota 508.
Więcej miejsca poświęcono na prezentację nowego zawieszenia, które szykuje Citroën. A w zasadzie nie tylko zawieszenia, ale nowej koncepcji komfortu w samochodach. Oparto się najwyraźniej o te same materiały, które i my przywoływaliśmy, ale MOTOR źródła swoich informacji nie podał. Materiał zilustrowano zdjęciami C4 Cactusa i wspomniano o nim w tekście.
Peugeota 308 SW wspomniano krótko na stronie 26. w charakterze rywala dla testowanej przez MOTOR Astry Sports Tourer.
Na stronach 40-41 zamieszczono wyniki konkursu na Silnik Roku 2016. Wiecie już z naszej publikacji, że w kategorii pojemności skokowej 1.0-1.4 wygrał – po raz drugi z rzędu – znakomity silnik PureTech od PS. Można go spotkać m.in. w Citroënach C3 i C4, czy Peugeotach 208 i 308 (te modele wymienił MOTOR, ale dobrze wiemy, że gama modelowa, w której stosuje się PureTechy jest sporo większa). Niestety MOTOR zamiast napisać coś o tym silniku przypomniał, że do czasu pojawienia się PureTecha w tej klasie wygrywały silniki TSI. No i co z tego? Teraz okazują się dużo gorsze, o czym można poczytać choćby na wielu forach.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze