MOTOR porównał w aktualnym numerze dwa francuskie SUV-y – Peugeota 5008 i Renault Koleosa. Tyle zapowiada okładka, ale aut francuskich w tym wydaniu pisma jest nieco więcej. Sprawdźmy więc, ile, a poza tym to, w jakim świetle je przedstawiono.

 

MOTOR nr 37 (3351) z 11.IX.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Simca, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C3 Picasso, 204, 208, 2008, 301, 308, 5008, Partner, 4, Captur, Clio, Koleos, 1100, Duster

 

Dacię Duster wspomina jeden z czytelników tygodnika MOTOR, którego list opublikowano na stronie 4.

Wśród hot hatchu, które pojawią się lada moment na rynku, wymieniono – na stronach 6-9 – Renault Megane R.S. Auto ma mieć co najmniej 300 KM i system 4Control, a także dwa rodzaje zawieszenia – Sport i Cup.

W dziale Motorynek (margines strony 12.) wspomniano Peugeota 308 GTi po liftingu. Auto napędzane 272-konnym silnikiem dostępne jest w Polsce w cenie od 139.900 zł.

Przedstawiając odświeżonego Nissana Leafa na stronach 12-13 wspomniano Renault Zoe – jest to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w Europie. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. na rynek trafiło niemal 19.000 egzemplarzy tego modelu!

Na stronie 12. opublikowano też wyniki ostatnich testów zderzeniowych EuroNCAP. Znakomitym wynikiem może się poszczycić Renault Koleos – 90% za ochronę dorosłych, 79% za ochronę dzieci, 62% za ochronę pieszych i 75% za systemy bezpieczeństwa. Efekt – pięć gwiazdek!

MOTOR porównał Peugeota 5008 z Renault Koleosem. Tego pierwszego deprecjonuje pisząc, że to „prawie SUV”. Prawie, bo nie ma napędu 4×4. Tylko że definicja SUV-a wcale nie wspomina o napędzie na cztery koła! MOTOR więc jest w błędzie.

Ale przejdźmy do mierzalnych faktów. Renault jest nieco dłuższe od Peugeota (różnica, to 3 cm), ale ma sporo mniejszy rozstaw osi (271 cm względem 284 cm u rywala). Koleos oferuje też zauważalnie mniejszy bagażnik, co jest tak naprawdę efektem napędu na cztery koła. Siedmiomiejscowe (w Polsce seryjnie!) nadwozie Peugeota zapewnia też lepszą funkcjonalność, którą poprawia też większa ładowność.

Łukasz Godula i Daniel Nowak wywalczyli drugie miejsce w Pucharze Peugeota i Citroëna

W 5008 siedzi się bardziej jak w zwykłej osobówce, zaś w Koleosie – jak w SUV-ie wink W obu autach wieloma elementami wyposażenia steruje się za pomocą ekranów dotykowych, acz w Koleosie do obsługi klimatyzacji pozostawiono tradycyjne pokrętła. W żadnym z samochodów nie brakuje półeczek i schowków.

Zauważono to, co i mnie trochę raziło – wyciszenie silnika wewnątrz Koleosa mogłoby być lepsze. Co ciekawe – to subiektywne wrażenia, bo z pomiarów głośności wynika, że to Peugeot hałasuje bardziej wink

Za to jakoś tak trudno mi potwierdzić, by Koleos był „przyjemnie miękki”. Również testowałem wersję Initiale Paris i rzeczywiście – komfort jazdy jest świetny, ale na drogach o niezłej nawierzchni. Tam, gdzie kończy się lepsza Polska i zaczynają zniszczone asfalty 19-calowe koła wersji Initiale Paris nawet mimo opon o profilu 55 odbierają sporo z tego komfortu jazdy. Ale żeby Koleos „nurkował”??? Nie wiem, o czym mowa.

MOTOR uznał, że Peugeot 5008 jest lepszym wyborem. 5008-ka GT uzbierała 194 punkty, o 13 więcej od Koleosa. To spora różnica i to nawet mimo dobrej ceny Renault i wysokich not za jego wyposażenie.

Całe porównanie znajdziecie na stronach 14-17.

Opisując na stronach 18-20 Opla Crosslanda X MOTOR wspomniał Grupę PSA, która przejęła niemiecką markę. Przy okazji pojawiły się też wzmianki o Citroënach C3 Aircross, C3 Picasso, Peugeota 2008 i Renault Captura.

W dziale Używane szybka ocena użytkowników Peugeota Partnera. Trochę skrytykowano komfort jazdy i hałas, nieźle oceniono jakość materiałów, wygląd, koszty serwisu i awaryjność, zaś dobre noty przyznano za przestronność, pojemność kufra, wyposażenie, osiągi, cenę zakupu, ceny części zamiennych, ich dostępność, a także dostępność serwisu. Świetne noty Partner zebrał także za zużycie paliwa.

Na tej samej stronie o filtr cząstek stałych w Lagunie pyta czytelnik, a MOTOR na to pytanie odpowiada.

Wśród nowoczesnych aut, do których można założyć dość tanią instalację LPG na stronach 46-47 wymieniono parę aut francuskich. To Peugeoty 208  i 301 z silnikami 1.2 oraz Renault Clio, również z motorem 1.2.

W dziale MOTOR Retro (strona 54.) wspomniano Simcę 1100, a przy okazji przywołano jej rywali – Peugeota 204 i Renault 4.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

4
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
2 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
maciekBee!Krzysztof3cytryny Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
3cytryny
Gość
3cytryny

A Pan, Panie KRZYCHU CO BY WYBRAŁ?

Bee!
Gość
Bee!

Zastanawia mnie, jak długo będą jeszcze przy Oplu pisać, że PSA go przejęło? To już jest nudne. Inną kwestią jest to, czy piszą o tym by Opla obrzydzić, czy podnieść jego prestiż? Bo na pewno nie w formie informacyjnej, bo o tej transakcji, to już chyba misie panda słyszały.