W przypadku tygodnika MOTOR nie możemy liczyć na okładce nawet na tyle, na co natrafiliśmy w przypadku Auto Świata. Tu całkowicie zignorowano francuską motoryzację i naprawdę jest to przegięcie. Ale nie przeszkodziło to Redakcji wywalić na tytułową stronę dwóch aut z koncernu VAG, w tym jedno na największej fotografii w tym numerze. I to jest ten obiektywizm prasy motoryzacyjnej?

 

MOTOR nr 38 (3352) z 18.IX.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Aircross, C4 Cactus, C4 Picasso, C-Elysee, C5, C6, ZX, 3, 4, 5, 107, 108, 207, 208, 2008, 301, 3008, 508, 5008, Partner, RCZ, 10, Captur, Clio, Espace, Fluence, Kadjar, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Symbioz, Thalia, Twingo, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero

 

W materiale poświęconym targom we Frankfurcie (strony 4-9) wspomniano, że w gronie wielu marek nieobecnych na tych targach były DS i Peugeot. Ale tez Nissan, Mitsubishi, Jeep, Fiat, Volvo, czy Alfa Romeo. Za to dostrzeżono na stoiskach tych producentów, którzy się na IAA pojawili, Nową Dacię Duster, Renault Megane IV R.S. oraz koncepcyjnego Symbioza. Podobnie, jak AUTO ŚWIAT, również MOTOR nie zauważył Citroëna C3 Aircross. Szkoda. Czy to znaczy, że motogazetki uważają tego miejskiego SUV-a za wielką konkurencję dla VAG-owskich modeli? Za to w materiale pojawiły się wzmianki o Clio R.S. i Sandero R.S. (tym brazylijskim).

W artykule zamieszczonym na stronach 12-13 wspomniano Renault Clio, Renault Captura, Peugeota 2008, Citroëna C4 Picasso oraz Renault Scenic’a.

A teraz będzie chwila o Volkswagenie. Wśród wielu ochów i achów nad nowym Polo wyczytałem, że ma on 351-litrowy bagażnik. Oczywiście chcę w to wierzyć i nie twierdzę, że MOTOR kłamie, albo coś takiego. Nie. Chodzi mi o coś innego. Strasznie mizernie wygląda więc przy Polo Golf VII, który ma kufer mieszczący podobno tylko 380 litrów. No i ciekawe, jak się mają obie te volkswagenowskie wielkości do normy VDA, bo jakoś nie chce mi się o końca wierzyć, że to w zgodzie z tą normą zmierzono Polówce tych 351 litrów.

I jeszcze jedna rzecz. W opisach innych aut zwykle pojawiają się odniesienia do – wzorcowych dla motogazetek – Volkswagenów. Tu nie ma wzmianki o jakimkolwiek rywalu poza pochodzącym z tego samego koncernu Seacie Ibiza. To tak w kwestii obiektywizmu…

MOTOR w tym tygodniu zamieścił kolejny trochę bezsensowny materiał. Tym razem jest to zestawienie 630 modeli posegregowanych na segmenty i uszeregowanych wg indeksu przestronności będącego sumą sześciu wymiarów. A to znaczy, że wystarczy jeden imponujący i cała reszta auta może być ciasna, a MOTOR i tak wrzuci samochód w strefę modeli przestronnych.

Nie będę wnikał w poszczególne zagadnienia, pomiary itd. Napiszę tylko, że w zestawieniu pojawiły się:
– Citroëny Berlingo, C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Aircross, C4 Cactus, C4 Picasso, C-Elysee, C5, C6;
– DS 3, 4, 5;
– Peugeoty 107, 108, 207, 208, 2008, 301, 3008, 508, 5008, Partner, RCZ;
– Renault Twingo, Thalia, Clio, Megane, Fluence, Laguna, Talisman, Latitude, Captur, Koleos, Kadjar, Scenic, Espace;
– Dacie Sandero, Logan, Duster, Lodgy, Dokker;
…z różnych roczników i w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych, z oknami dachowymi i bez. Cały ten materiał znajdziecie na stronach 24-32.

Citroën Grand C4 Picasso pojawił się w materiale porównującym ceny części zamiennych do aut amerykańskich, europejskich i azjatyckich (strony 36-39).

Citroëna ZX-a uderzonego przez tramwaj można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronach 42-43.

W dziale Używane (strona 45.) MOTOR poleca Renault Lagunę III czytelnikowi poszukującemu auta segmentu D o prostym i tanim w naprawach zawieszeniu.

MOTOR Retro (strona 54.) przynosi wzmiankę sprzed lat o liftingu Renault 10.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Dodaj komentarz

5 komentarzy do "Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 38/2017"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Kamil
Gość

Ja tam widzę Megane iii prawdopodobnie w hatchbacku po drugim lifcie ustawianą bokiem, zaraz obok S(z)kody ;)

Janekm
Gość

A nie piszą nic o awariach 1.8 TSI? Pęka łańcuch. Naprawa 10.000 złotych

Jan.Kol
Gość

Czy nie ma przesady w tym co piszesz? Owszem problem z łańcuchami jest, ale nie że pękają, tylko się rozciągają jak guma i siada napinacz. A jeśli chodzi o pieniądze to w 1700 zł się zmieścisz z naprawą. Ten łańcuch składa się z 4 rzędów ogniw, więc jak się rozciągnie to słychać go, że hej.

ŁukaszWwa
Gość

W dawnych, mrocznych czasach gdy byłem posiadaczem 1.4TSI zapłaciłem za wymianę łańcucha ponad 2 tys. (poza ASO oczywiście)
Sęk w tym, że jednorazowa wymiana nie załatwia sprawy kompleksowo i problem powraca, polecam lekturę forów internetowych użytkowników tych silników. Płacz i zgrzytanie zębami.

karol
Gość

za 1,7 tys. to właśnie janusze naprawiają…..2,5 do 4 tys

wpDiscuz