Dziś dniem prasowym rozpoczyna się dziś 86. Salon Samochodowy w Genewie. Oczywiście będziemy tam, niebawem wstaję, wskakuję w samochód, jadę do Warszawy, by z Okęcia – przez Brukselę – polecieć do Szwajcarii. Wracam dziś wieczorem, czeka mnie więc kolejny szybki dzień, podobnie, jak to było w przypadku Retromobile. Czasu jednak, jak zwykle, mam niewiele, dlatego taki sprint muszę znowu zaliczyć. Ale czego się nie robi dla naszych Wspaniałych Czytelników! Tymczasem jednak zapraszam Was na szybki i stronniczy przegląd marcowego numeru miesięcznika TOP GEAR.
TOP GEAR nr 03 (98) z III.2016
Wydawnictwo: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 116 (z okładką)
Cena: 12,90 zł
Koszt 1 strony: ponad 11,1 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: DS Automobiles, Renault
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: DS 3, Espace, Laguna, Megane, Scenic, Talisman, Twingo
Pierwszy materiał poświęcony temu, co nas interesuje, znajdziecie na stronie 16. Przedstawiono tam DS 3, w którym wprowadzono trochę zmian, nie tylko stylistycznych, względem dotychczasowego Citroëna DS3, skupiając się głównie na DS 3 Performance, które zastąpiło dawne DS3 Racing.
Test Renault Megane IV zamieszczono na stronach 42-43. To sporo miejsca, jak na TOP GEAR, nawet uwzględniając fakt, że przeszło połowę powierzchni zajmują zdjęcia. Naczelny miesięcznika, Redaktor Sołtysik, bardzo chwali stylistykę auta, która jest oryginalna i pozwala bez trudu odróżnić Megankę od innych aut kompaktowych. Wspomniał też – omawiając wnętrze – że jest bardzo zbliżone do tego, co oferują droższe i większe Talisman i Espace. Nieźle wygląda też kwestia wyposażenia, a w bogatszych wersjach jest już naprawdę znakomicie! Nie spodobała się natomiast obsługa większości elementów tego wyposażenia za pomocą wielostopniowego menu na dotykowym ekranie. Tylko czy naprawdę musimy się tym bawić podczas jazdy? Z pewnością nie wszystkim!
Autor skrytykował też spalanie, brak dynamiki silnika TCe 130 w niskim zakresie obrotów oraz układ jezdny. Podobno Megane IV prowadzi się ociężale i bez finezji, a do tego zawieszenie stuka. Nam na kilkudniowy test Megane przyjdzie jeszcze zaczekać 2,5 tygodnia, ale na pewno sprawdzimy to, co w TOP GEAR skrytykowano.
Meganka otrzymała siedem punktów na dziesięć możliwych do zdobycia.
Porównanie czterech aut segmentu D – Forda Mondeo, Renault Talismana, Toyoty Avensis i Volkswagena Passata – zamieszczono na stronach 98-105. W przypadku francuskiego sedana opisano dokładnie ten egzemplarz, którym ja miałem przyjemność jeździć. Renault okazał się najtańszym autem w zestawieniu (104.900 zł), na przeciwnym biegunie pojawił się – nie, nie Passat – Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi, najcięższy w porównaniu (1.599 kg).
Zdziwiło mnie stwierdzenie, jakoby wnętrze Talismana projektowano podobnie, jak Passata – według mnie jest o wiele ciekawsze we francuskim samochodzie, więcej w nim polotu! Jakość wnętrza Talismana uznano za „przeciętną w klasie”.
Spodobał się układ 4Control skręcający również koła tylne, i cały układ jezdny. Skrytykowano za to układ kierowniczy i „ledwie wystarczające” osiągi silnika 1.6 TCe 150.
W tekście wspomniano też inne modele Renault – Lagunę, Scenic’a i Twingo.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w datowanym na marzec numerze TOP GEAR.
Krzysiek Gregorczyk; grafika: TOP GEAR
Najnowsze komentarze