Rozpoczął się nowy tydzień. Ostatni tydzień roku szkolnego, za parę dni wakacje, co ucieszy tych, którzy chadzają do szkoły ;-) My wakacji nie mamy, nasz wortal od lat dostarcza Wam każdego dnia materiałów związanych z francuską motoryzacją, a wspomniany nowy tydzień inaugurujemy stronniczym przeglądem lipcowego wydania miesięcznika TOP GEAR. Oczywiście będziemy w nim poszukiwać wzmianek o samochodach francuskich.
TOP GEAR nr 07 z VII.2016
Wydawnictwo: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 116 (z okładką)
Cena: 12,90 zł
Koszt 1 strony: ponad 11,1 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, 308, 3008, Dauphine, sportowe
Na pierwszą jakąkolwiek wzmiankę o francuskim samochodzie natrafiłem dopiero na stronach 34-35. To niezbyt długa prezentacja Nowego Peugeota 3008. TOP GEAR twierdzi, że do Polski to auto trafić powinno na przełomie października i listopada bieżącego roku, acz ja spodziewam się, że wtedy pojawią się dopiero pierwsze auta u dealerów – realne dostawy rozpoczną się, moim zdaniem, dopiero na początku roku 2017.
Niestety TOP GEAR nie jest zbyt przychylny 3008-ce. Poprzednią (dotychczasową) wersję określił mianem „ni pies, ni wydra” wyjaśniając, że miał to niby być nieco podwyższony kompaktowy minivan. To bzdura. Pierwsza generacja 3008-ki jest klasycznym crossoverem. Przy okazji „dokopano” nowej 308-ce za dotykowy ekran i udano, że cieszą się w Redakcji z powrotu przycisków. Nie, oni się naprawdę z tego cieszą. Najwyraźniej dopóki pełnej dotykowej obsługi nie wprowadzi Volkswagen, dopóty będą krytykować to francuskie rozwiązanie. Widać to wyraźnie po odwołaniu do Audi, jak do wzorca. Dodajmy, że w TOP GEAR cieszą się debilnie, bo chwalą przyciski za to, że one „odsyłają do podstawowych opcji, takich jak nawigacja, ustawienia klimatyzacji albo zmiana scen świetlnych u wybór rodzaju masażu”. Czyli robią to, co dotychczasowe sensorowe przyciski po bokach ekranu, tyle, że są klasycznymi przyciskami. A i tak całą resztę ustawia się na ekranie dotykowym! Czy oni w ogóle rozumieją, co piszą???
Audi pojawia się jako domyślny wzorzec także dalej, gdy mowa o konfigurowalnym wyświetlaczu. Szkoda, że zapomnieli, iż Citroëna w C4 Picasso też stosuje od paru lat takie rozwiązanie, nikt w PSA nie musiał się zapatrzeć w niemiecki koncern. Za to francuskiego minivana przywołano przy okazji wzmiankowania o platformie, na której powstał Nowy Peugeot 3008. Co ciekawe – pochwalono to, jak C4 Picasso i 308-ka jeżdżą.
Tego się nie spodziewałem – w materiale zamieszczonym na stronie 41. poświęconym samochodom elektrycznym natrafiłem na wzmiankę o Renault Dauphine! Szkoda, że związana jest tylko z uwagi na elementy nadwozia, a cała reszta francuskiej motoryzacji elektrycznej została zignorowana.
Zdjęcia rajdowego Peugeota 208 oraz cywilnego Peugeota 308 GTi znajdziecie na stronie 91.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w lipcowym numerze TOP GEAR.
Krzysiek Gregorczyk; grafika: „Top Gear”
Najnowsze komentarze