Kalendarz na 2017 rok dołożony do październikowego numeru miesięcznika TOP GEAR nie wydaje się być jakąś wielką zachętą do zakupu pisma kosztującego już 14,99 zł. Zwłaszcza, że w kalendarzu owym pojawił się tylko Peugeot 308 GTi i to gdzieś w tle, wystający fragmentarycznie zza innego samochodu. I niewiele ratuje sprawę fakt, iż poza stronami z datami na dwóch zdjęciach pojawiły się Renault Twizy oraz Peugeot 304 Cabrio.
TOP GEAR nr 10 z X.2016
Wydawnictwo: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 116 (z okładką) + kalendarz
Cena: 14,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 12,9 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, 304, 5, Clio, Megane, Twingo, Twizy, A110, A610, sportowe
I jak zastanawiałem się niedawno, czy nie zaprzestać kupowania TOP GEAR z uwagi na znikomą z reguły ilość materiałów o francuskich samochodach zamieszczaną przez ten miesięcznik, tak problem rozwiązał się sam. Wydanie z października bieżącego roku jest podobno ostatnim, jakie się ukazuje – skończyła się licencja na wydawanie go po polsku. Tak więc najprawdopodobniej jest to i tak ostatni przegląd prasy TOP GEAR. Chyba, że licencję wykupi ktoś inny.
Na stronie 6. natrafić można na malutkie zdjęcie, na którym widać grecki radiowóz na bazie Citroëna C4.
O Clio R.S. ze wzmiankami o Megane Trophy R możecie poczytać na stronach 8-10. To naprawdę warty uwagi materiał. Dodajmy, że koncepcyjne wprawdzie, ale świetnie jeżdżące Clio RS16 otrzymało 9 punktów na 10 możliwych do zdobycia. Chyba rekord w przypadku francuskiego auta w TOP GEAR.
Inne Clio, V6, pojawia się w artykule poświęconym pewnej polskiej kolekcji youngtimerów (strony 24-27).
Koncern Renault oraz samochody francuskie jako takie wspomniał Piotr R. Frankowski w swoim felietonie, który znajdziecie na stronie 36. aktualnego TOP GEAR. Znajdziecie tam też wzmiankę o Twingo.
Renault Megane II RS 225 opisano na stronach 106-107. W tekście przywołano takie legendy, jak Renault 5 Turbo, Clio V6, a także Alpine A110 i Alpine A610. Pojawiły się też odniesienia do sukcesów w Formule 1.
Z kolei na zdjęciach zamieszczonych na stronie 108. dostrzec można Renault Clio. Nie mówiąc o Megane IV GT, któremu poświęcony jest tamtejszy odcinek testu długodystansowego francuskiego kompaktu. Pochwalono układ kierowniczy, zawieszenie, sportowe fotele, układ czterech skrętnych kół 4Control, nieduże spalanie, czy świetne reflektory LED Pure Vision. Niespecjalnie spodobała się dwusprzęgłowa skrzynia oraz nawigacja, która mogłaby „zapewniać bardziej intuicyjną obsługę”.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w najwyraźniej ostatnim numerze TOP GEAR.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: TOP GEAR
Najnowsze komentarze