To, że świat dosłownie oszalał na punkcie SUV-ów, to fakt. I można tego nie rozumieć, można się z tym nie zgadzać, ale nie należy tego ignorować. Doskonale zrozumiał to Peugeot, który dwa ze swoich modeli – crossovera i minivana – przerobił w nowych wersjach na SUV-y. Co więcej – widać wyraźnie, że był to dobry ruch. Bo na przykład w Hiszpanii sprzedaż SUV-ów Peugeota stanowiła w minionym roku niemal połowę całej sprzedaży marki w tym kraju!
Gama SUV-ów Peugeota obejmuje aktualnie trzy modele, wśród których praktycznie każdy miłośnik takich aut znajdzie coś dla siebie. To miejski SUV 2008, bardzo przyjemny i doskonale spisujący się w mieście, ale niezły i na kilkudniowe rodzinne wypady w inne części kraju. To kompaktowy SUV 3008 – pierwszy SUV, którego byłbym skłonny kupić. To wreszcie siedmiomiejscowy 5008, stylowy, przestronny i funkcjonalny.
A skoro oręże Peugeota w tym segmencie jest tak silne, to nic dziwnego, że w Hiszpanii na te trzy modele przypadło w roku 2017 aż 46,6% całej sprzedaży marki w tym kraju! Było to w liczbach bezwzględnych 40.859 samochodów. Najwięcej, rzecz jasna, przypadło na 2008-kę, najbardziej przystępną cenowo. Hiszpanie zarejestrowali w minionym roku 19.477 egzemplarzy tego auta. Drugim z kolei, wcale nie tak bardzo odstającym ilościowo, był Peugeot 3008. W 2017 roku na hiszpańskie drogi wyjechało po raz pierwszy 15.496 takich aut. Wolumen sprzedaży Peugeota 5008 jest najmniejszy, ale też to auto trafiło na rynek w późniejszym terminie. Mimo to Hiszpanie i tak zarejestrowali 5.886 egzemplarzy tego SUV-a.
Dziś sprzedaż SUV-ów w Hiszpanii obejmuje mniej więcej jedną trzecią całego rynku aut osobowych. W kanale dystrybucji do klientów prywatnych dochodzi ona do 40%. Cieszy nas fakt, że całkiem często klienci zwracają się w kierunku SUV-ów Peugeota. Atrakcyjna stylistyka, wysoka jakość, świetne materiały wykończeniowe, nowoczesne rozwiązania, bogate wyposażenie i znakomite silniki przekonują wielu klientów, którym nie przeszkadza nawet brak napędu na cztery koła. W zupełności wystarczy im opcjonalny Grip Control, czy asystent zjazdu ze wzniesienia (Hill Assist Descent Control).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze