Renault Sport Formula One Team i Nico Hülkenberg zdobyli dobre szóste miejsce w emocjonującym Grand Prix Chin. Po zaciętej walce na pierwszym okrążeniu Nico oszczędzał opony i jednocześnie umiejętnie wykorzystał pojawienie się na torze samochodu bezpieczeństwa na drugi zjazd do alei serwisowej. Pod koniec wyścigu ostro atakował. Carlos podobnie rozegrał wyścig i uplasował się na dziewiątym miejscu. Do ostatniego okrążenia walczył o jak najlepszą pozycję.
Nico startował z siódmego miejsca na ultramiękkich oponach marki Pirelli (fioletowych), na których jeździł podczas jazd kwalifikacyjnych. Podczas trzynastego okrążenia, na którym zajmował siódmą pozycję, zjechał do alei serwisowej na wymianę opon na nowe z pośredniej mieszanki. Podczas pojawienia się na torze samochodu bezpieczeństwa na 31. okrążeniu był siódmy. Zdecydował się wówczas na wymianę opon na nowy zestaw z miękkiej mieszanki.
Carlos, który startował z dziewiątej pozycji, rozpoczął wyścig na ultramiękkich oponach, których używał podczas kwalifikacji. Na dwunastym okrążeniu był dziewiąty. Zmienił wówczas opony na nowe z pośredniej mieszanki. Ponowna wymiana opon na nowe z miękkiej mieszanki miała miejsce na 31. okrążeniu. Carlos miał wówczas dziewiątą lokatę.
Nico Hülkenberg, R.S.18-02 #27 – na starcie: 7. miejsce – na mecie: 6. miejsce
„Na początku wszyscy mieli słabą przyczepność, samochody ślizgały się na całym torze! Od startu przyjęliśmy strategię zakładającą dwa zjazdy do alei serwisowej. Trzeba więc było oszczędzać opony, a jednocześnie utrzymywać dobre tempo. I to się opłaciło. Wjazd samochodu bezpieczeństwa zadziałał na naszą korzyść i ułatwił nam sprawę. Ale myślę, że bez tego wynik byłby taki sam. Dziś mieliśmy dobre tempo. Byliśmy lepsi od konkurencji. To był naprawdę dobry dzień. W dodatku zdobyliśmy osiem punktów, a sam wyścig był bardzo ciekawy!”.
Carlos Sainz, R.S.18-01 #55 – na starcie: 9. miejsce – na mecie: 9. miejsce
„Po raz kolejny oba nasze samochody zajęły punktowane miejsca! Zaliczyłem doskonały start, ale Red Bull przyblokował mnie na pierwszym okrążeniu. Straciłem kilka miejsc, ale udało mi się powrócić na pozycję za samochodem Nico. Udało się nam obu zrobić dwa pit stopy podczas pojawienia się samochodu bezpieczeństwa na torze. Podczas ostatniej zmiany jazda za Alonso i Magnussenem za bardzo zużywała opony w moim samochodzie. Musiałem je oszczędzać i zachować na końcówkę wyścigu. Czekała mnie ostra walka z Vettelem… Jestem przekonany, że jeszcze jedno okrążenie więcej i udałoby mi się go wyprzedzić! W sumie jestem zadowolony ze zdobycia kolejnych punktów, ale musze jeszcze popracować z inżynierami, żeby poczuć się pewniej za kierownicą”.
Cyril Abiteboul, dyrektor generalny:
„To oczywiście dobry dzień dla zespołu, który pokazuje, że osiąga dojrzałość. Z dwoma samochodami w pierwszej dziesiątce byliśmy dobrze rozstawieni na polu startowym, ale postawiło nas to w trudnej sytuacji z punktu widzenia strategii. Wiedzieliśmy, że musimy zrobić dwa pit stopy tam, gdzie nasi przeciwnicy mogli zrobić tylko jeden. Udało nam się to osiągnąć, ponieważ nasi kierowcy dużo wyprzedzali.
Trochę też pomógł samochód bezpieczeństwa, ale nie sądzę, aby w sposób istotny zmieniło to oblicze wyścigu. Zespół się umacnia i staje się coraz silniejszy na wszystkich poziomach. Nasze tempo jest zachęcające, podobnie jak zwycięstwo Daniela Ricciarda. Udowadnia, że jednostka napędowa Renault może wygrywać wyścigi”.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze