Odcinek testowy Rajdu Korsyki WRC, rozegrany na trasie Sorbo-Ocagnono, był dla zespołu Citroën Total Abu Dhabi okazją do ostatnich poprawek w ustawieniach samochodów przed startem. Kris Meeke i Paul Nagle zaliczyli swoim Citroënem C3 WRC trzeci czas próby.

Zespoły rywalizujące w Rajdowych Mistrzostwach Świata, które przybyły na Korsykę na czwartą rundę bieżącego sezonu, zastały na wyspie wiosenną pogodę. Odcinek testowy odbył się w promieniach słońca, które szybko podnosiło poranną temperaturę.

Kris Meeke i Paul Nagle poprzestali na trzech obowiązkowych przejazdach trasy. Brytyjsko-irlandzka załoga zaliczyła trzeci czas. Szybsi o kilka dziesiątych sekundy byli Sébastien Ogier i Hayden Paddon.

Craig Breen i Scott Martin również przejechali trasę odcinka trzykrotnie. Drugi przejazd dał im ósmy wynik w tabeli czasów.

Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau, korzystający z każdej okazji, by poznawać charakter asfaltowych odcinków specjalnych Tour de Corse, pojawili się na trasie aż sześć razy. W ostatnim przejeździe młodzi Francuzi zaliczyli swój najlepszy czas, który zapewnił im dziewiąte miejsce.

Po odcinku testowym uczestnicy rajdu wracają do Ajaccio. Ceremonia startu rozpocznie się na placu Miot, w czwartek o godzinie 18:30. Samochody spędzą noc w parc fermé i w piątek rano wyruszą na pierwszą pętlę złożoną z dwóch odcinków specjalnych.

 

POWIEDZIELI:

KRIS MEEKE

„Nasz samochód jest szybki na tych trasach i cieszę się, że to pokazałem. Z drugiej strony, odcinek testowy nie był reprezentatywny dla oesów, jakie czekają nas podczas rajdu. Tutejsze próby są długie, dlatego czynnikiem o decydującym znaczeniu będzie umiejętność oszczędzania opon. Jak przed każdym rajdem, nie mogę już doczekać się startu. Wszyscy, którzy brali udział w Rajdzie Korsyki w ubiegłym sezonie, dobrze znają trasy, co zapowiada wyrównaną rywalizację. Prognozy pogody zapowiadają, że będzie ładnie – liczę na to, że się sprawdzą”.

CRAIG BREEN

„Dzisiaj rano wszystko poszło nam dobrze. Mamy dobre ustawienia auta i nasz C3 WRC prowadzi się bardzo pewnie. Przekonałem się, że wraz z przejazdami kolejnych zawodników trasa bardzo szybko się brudzi – na cięciach zakrętów koła aut narzucają na asfalt ziemię i kamyki. Mimo to przed startem jestem spokojny i pewny siebie”.

STÉPHANE LEFEBVRE

„Potrzebowałem jak najwięcej treningu na tych wąskich drogach – poznawałem ich specyfikę i znajdowałem sobie punkty odniesienia. Podczas pierwszych przejazdów zanadto trzymałem się środka drogi, brakowało mi śmiałości, by odważniej ciąć zakręty. Stopniowo nabrałem tej pewności siebie, poczułem większe zaufanie do samochodu i na ostatnich przejazdach moje czasy wyraźnie się poprawiły”.

 

KLASYFIKACJA ODCINKA TESTOWEGO:

1. Ogier / Ingrassia – 3:50,7
2. Paddon / Kennard – 3:51,3
3. Meeke / Nagle – 3:51,6
4. Latvala / Anttila – 3:51,8
= Neuville / Gilsoul – 3:51,8
6. Neuville / Gilsoul – 3:52,0
7. Sordo / Marti – 3:52,2
8. Breen / Martin – 3:52,7
9.
Lefebvre / Moreau –
3:54,0
10. Evans / Barritt – 3:55,0

 

 

źródło: Citroën Polska

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz