Przedsiębiorca Renault Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że w niektórych samochodach marki Dacia Dokker, wyprodukowanych w fabryce w Tangerze (Maroko) od 03.07.2015 r. do 29.09.2016 r., z powodu niezamontowania dodatkowego zamka drzwi przesuwnych istnieje ryzyko niedostatecznego przytrzymania drzwi przesuwnych bocznych podczas ewentualnego zderzenia, co zwiększa zagrożenie odniesienia urazów.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1.459 samochodów. Lista numerów VIN znajduje się na stronie UOKiK.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu zamontowania dodatkowych zamków drzwi przesuwnych bocznych.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 804; e-mail: [email protected]).
UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.
źródło: UOKiK
Czytaj też: Akcje serwisowe – budują, czy podważają pozycję firmy.
Najnowsze komentarze