22. czerwca br w autoryzowanym serwisie Renault Trucks: Serwisy Józef Skrzypa w Sycewicach koło Słupska (Pomorskie) odbyło się uroczyste przekazanie symbolicznego klucza firmie UT Sobańscy. Przedstawiciele pomorskiej firmy odebrali 10 czerwonych Renault Trucks T Sleeper Cab.

To kolejny zakup pojazdów Renault Trucks przez tego przewoźnika. W marcu bieżącego roku wydano 10 podobnych ciągników, a w 2016 roku – 20 sztuk. Tym samym, we flocie Sobańskich będzie teraz jeździło 40 „renówek”. To największa flota pojazdów francuskiej marki na Pomorzu Środkowym. Przeznaczone są głównie do transportowania płodów rolnych, w kraju i za granicą, na trasach całej Europy

JAKBY « PREMIUM PLUS »

Renault Trucks T Sleeper Cab, z aerodynamiczną kabiną o średniej wysokości, to uniwersalne ciągniki, mogące służyć zarówno w transporcie krajowym jak i międzynarodowym. Uznawane są za następców Renault Premium. W porównaniu z ciężarówkami poprzedniej generacji mają znacznie obszerniejszą kabinę. Są napędzane 11-litrowym silnikiem Euro VI o mocy 460 KM, rozwijającym maksymalny moment obrotowy 2.200 Nm. To mocna i zarazem oszczędna jednostka. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem zautomatyzowanej skrzyni Optidriver.

TERAZ TYLKO NAJEM

Odebrane ciągniki będą eksploatowane w formie trzyletniego najmu. Nabywcy skorzystali z oferty fabrycznego finansowania RTFS (w ramach Volvo Financial Services). Rata najmu, oprócz podstawowego finansowania, zawiera pełne ubezpieczenie pojazdu, podatek drogowy, pełen kontrakt serwisowy, Renault Trucks Assistance i ubezpieczanie kosztów pojazdu zastępczego. Taka forma finansowania staje się coraz bardziej popularna, do tego stopnia, że firma Sobańscy już teraz wszystkie kontrakty związane z pozyskaniem pojazdów realizuje w takiej postaci.

NIE KUPOWALI KOTA W WORKU

Wybór Renault Trucks nie był oczywiście dziełem przypadku. Decyzję poprzedził miesięczny test ciągnika tej marki w 2015 roku. Jak powiedział nam Grzegorz Sobański, dyrektor zarządzający w firmie UT Sobańscy, ciągnik był wykorzystywany w zestawie jeżdżącym w kraju i za granicą. Wyposażono go w system Optifleet, aby na bieżąco śledzić efektywność. Okazało się, że Renault Trucks T w tej wersji zużywa najmniej paliwa spośród testowanych kilku pojazdów różnych marek. Po analizie wszystkich kosztów związanych z nabyciem i eksploatacją, Renault Trucks wygrało najniższym tzw. TCO (całkowity koszt posiadania). Pozytywne były także opinie kierowców na temat wygody podróżowania tym autem.

Dodatkowym atutem okazała się dobra współpraca z serwisem Skrzypa. Są zawsze dyspozycyjni, 24 godziny na dobę, profesjonalnie podchodzą do serwisowania, cenimy też elastyczność dealera w podejściu do klienta ­ – powiedział Grzegorz Sobański.

OPTYMALNA ŁADOWNOŚĆ

Oprócz satysfakcjonujących wyników zużycia paliwa szczególnie ważne było dla nas to, że Renault Trucks mogło nam zaoferować pojazdy o wyjątkowo niskiej masie własnej – podkreślił G. Sobański. – Ciągniki ważące poniżej 7,3 tony będziemy mogli sprzęgać z zakupionymi właśnie lekkimi, ważącymi 5.150 kg belgijskimi naczepami samowyładowczymi – pasówkami do przewozu płodów rolnych. W takiej konfiguracji będziemy mogli na nie ładować około 28 ton. Na tym najbardziej nam zależało. W przypadku innych modeli ciągników trudno byłoby uzyskać taki wynik. W Polsce tylko czterech przewoźników dysponuje takimi naczepami. Będziemy bardziej konkurencyjni.

–  Poza tym musimy dysponować niezawodnymi pojazdami –  dodał przedstawiciel firmy Sobańscy. – Utrzymujemy ciagłość dostaw na linie produkcyjne w fabrykach frytek i chipsów. Tam nie robi się zapasów. Na bieżąco dostarczamy ziemniaki i nie możemy sobie pozwolić na przerwy w dostawach. Towar musi być świeży i na czas. Ziemniaki są towarem łatwo psującym się – trzeba je przewozić szybko, sprawnie, aby nie traciły na jakości. To wymaga posługiwania się taborem, który jest nowoczesny i niezawodny na trasie. Ciągniki Renault Trucks nas nie zawodzą, a pełny pakiet serwisowy i assistance zapewniają nam spokój.

Nasz rozmówca ujawnił, że w ciągu kilku lat firma Sobańscy chce całkowicie odmłodzić flotę pojazdów. Obecnie eksploatuje ciężarówki do pięciu lat, a docelowo mają to być pojazdy do  lat trzech.

KIEROWCY TEŻ BĘDĄ ZADOWOLENI

Przedstawiciel Renault Trucks, Piotr Trapp nie krył zadowolenia z podpisanego kontraktu:

–  Klient już trzeci raz postawił na pojazdy naszej marki. Wygrałem z konkurencją przede wszystkim najniższym TCO (Total Cost of Ownership) – powiedział. – Nabywcy szczególnie zależało na uzyskaniu dużej ładowności.  Dzięki odpowiedniej konfiguracji uzyskaliśmy masę własną ciągników na poziomie 7.297 kg wraz z paliwem i kierowcą, podczas gdy normalna waga takiego pojazdu to około 8 ton. To efekt zastosowania jednego, aluminiowego zbiornika paliwa, ale także lżejszego siodła i aluminiowych komponentów, jak np. zbiorniki powietrza. Każdy pojazd wyposażony jest w tempomat elastyczny, rozpoznający ukształtowanie terenu, który sam dobiera prędkość pojazdu, w celu redukcji zużycia paliwa.

Kierownictwo firmy UT Sobańscy stawia na pojazdy ekonomiczne, wygodne, ceni też opinie kierowców. W czasach deficytu na rynku szoferów funkcjonalne, dobrze wyposażone ciągniki mogą być kartą przetargową w ich pozyskiwaniu. Jednym z priorytetów w wyborze wyposażenia dodatkowego była klimatyzacja postojowa do wszystkich aut. Komfort kierowcy w kabinie zapewnia też m.in. wygodny fotel, składana w półkę górna leżanka, spora lodówka, elektronicznie sterowana klimatyzacja, system audio, interfejs głośnomówiący, czyli łączność za pośrednictwem bluetooth telefonu z radiem i skórzana kierownica.

Oszczędność głównych hamulców zapewni zwalniacz Optibrake, a bezpiecznej jeździe przysłuży się system kontroli toru jazdy i zapobiegający przewróceniu (ESC).

Liczy się też bliskość i fachowość  serwisu. Pojazdy są na pełnych kontraktach obsługowo-naprawczych Excellence, zapewniających pełny serwis i obsługę w okresie eksploatacji. Właściciele mają zapewnioną pełną przewidywalność kosztów technicznych pojazdu, co pozwala im zaplanować ich użytkowanie, sporządzić odpowiednie oferty dla swoich klientów etc.

Aby w pełni wykorzystać potencjał użytkowanych pojazdów, pięciu kierowców firmy Sobańscy przeszło szkolenie organizowane przez Renault Trucks. Teraz oni szkolą młodych kierowców, jako wewnętrzni firmowi trenerzy. Zapotrzebowanie na doskonalenie w zakresie ekonomicznej i bezpiecznej jazdy jest duże, przedsiębiorstwo zatrudnia 145 szoferów.

WOŻĄ W KRAJU I ZA GRANICĄ

Przedsiębiorstwo Usługi Transportowe Ryszard Sobański (Wielka Wieś koło Główczyc – Pomorskie) realizuje przewozy ładunków na rynku krajowym i międzynarodowym od 1989 roku. Zatrudnia obecnie 170 pracowników. Najbardziej rozpoznawalne jest jako przewoźnik płodów rolnych. Jak ujawnił Grzegorz Sobański, przewozi ich około 400 tys. ton rocznie. Są to m.in. ziemniaki, zboże, cebula, ale także ziarna kawy czy kakao. Druga branża, jaką zajmuje się pomorska firma to coil i stal, a trzecią, od marca bieżącego roku – są przewozy ponadnormatywne.

Nowoczesny tabor składa się z wysokiej klasy 90 pojazdów różnych marek, przystosowanych do transportu wszelkiego rodzaju ładunków.

UT Sobańscy specjalizuje się w zakresie transportu drogowego oraz świadczy usługi spedycyjne na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Całodobowa obsługa działu spedycji pozwala na monitorowanie ładunku na każdym etapie procesu transportowego. Począwszy od załadunku, poprzez transport i rozładunek klient ma możliwość śledzenia swoich towarów i kontroli czasu ich dostarczenia. Wszystkie samochody wyposażone są standardowo w system nawigacji satelitarnej GPS. Firma posiada ubezpieczenie OC Przewoźnika na kwotę 600 tysięcy euro z rozszerzeniem za szkody powstałe na skutek rabunku, co dodatkowo gwarantuje klientom pewność, że ich ładunek znajduje się we właściwych rękach.

Przewoźnik posiada naczepy typu: coilmulda, mega-coilmulda, firanka, pasówka (belt trailer) i tele sattel – rozciągane platformy do transportu ponadgabarytów. Samochody z logo UT Sobańscy można spotkać w całej UE głównie w takich krajach jak: Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Austria, kraje Beneluksu, Wielka Brytania, ale także w Danii, Czechach, Skandynawii oraz w wielu innych.

 

 

źródło: Renault Trucks Polska

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz