Używany Citroen C4 to dobry wybór dla osób, które szukają solidnego, niedrogiego kompaktu. Jego zaletą jest bardzo solidne wykonanie, wygodne wnętrze i klasyczny wygląd, który podoba się wielu osobom. Citroen C4 z rocznika 2010 i nowszy to druga generacja, charakteryzująca się poprawioną niezawodnością i ciekawymi silnikami.

Używany Citroen C4 2011

Używany Citroen C4 drugiej generacji to samochód bardzo wygodny. Wnętrze jest bardzo przyjemnie wykonane i solidnie wykończone. Wyciszenie stoi na dobrym poziomie, fotele z przodu zapewniają wygodne podróże nawet na długich dystansach. Ilość miejsca w kabinie jest wystarczająca jak na tą klasę. Rozstaw osi C4 wynosi bowiem 261 centymetrów, co zapewnia wygodę dla czterech podróżujących osób. Pojemność bagażnika jest również przyzwoita, ponad 400 litrów.

Używany Citroen C4 2011

Szukając używanego samochodu, często próbujemy porównywać różne marki. Używany Citroen C4 drugiej generacji jest komfortowy, cichy a silniki HDi zapewniają najwyższą kulturę pracy spośród diesli z tamtych lat.

Używany Citroen C4 2011

Dużą zaletą używanego Citroena C4 jest jego stylistyka. Wspominaliśmy już wyżej o klasycznej sylwetce, ale warto podkreślić teraz elegancję nadwozia i wnętrza. Linie są opływowe, ponadczasowe, bardzo stonowane ale z tą nutką francuskiego designu. Projekt C4 nawet dzisiaj, po upływie 8 lat od premiery, nie zestarzał się. A to jest właśnie cecha ponadczasowego samochodu. Zawieszenie nastawiono na komfort, więc z tego samochodu… nie chce się wysiadać.

Używany Citroen C4 2011

Używany Citroen C4 – koszty napraw, silnik

Szukając używanego C4 warto zwrócić uwagę na silnik i jego cechy, bo później będzie się to odbijać na kosztach napraw i eksploatacji. Bardzo popularnym wyborem do C4 jest silnik silnik 1.6 HDi występujący w wariantach 92 KM (ekstremalnie oszczędny, można zejść nawet do około 4 litrów) i 110 KM (wyposażone w układ stop&start). Jednostki te są dopracowane i ryzyko awarii jest raczej małe, oczywiście pod warunkiem dbania o eksploatację, w tym wymianę koła dwumasowego, terminowa wymiana oleju czy dbanie o rozrząd.

Auto z układem FAP nie lubi jazdy wyłącznie miejskiej, od czasu do czasu trzeba wybrać się na dłuższą wycieczkę za miast. Dużym plusem C4 są niskie ceny i bogaty wybór części zamiennych, bo te silniki i sporo innych elementów samochodu stosowanych było w również w innych modelach.

Citroën SM i kompozytowe felgi Michelin, historia nieznana

Najmocniejszą wersją C4 drugiej generacji był samochód z silnikiem 1.6 THP o mocy 156 KM. Tutaj kluczowym elementem eksploatacyjnym jest rozrząd. Trzeba o niego dbać i w momencie gdy na zimnym silniku pojawia się głośniejsza praca, rozrząd jest do wymiany. Zaniedbanie tej czynności narazi właściciela C4 na dużo wyższe koszty w przypadku awarii.

Natomiast miłośnikom dynamicznej jazdy nie polecamy silników 1.4 VTi o mocy 95 KM oraz 1.6 VTi o mocy 120 KM. Są to jednostki, które dają mało przyjemności z jazdy a próba wyciskania z nich nieco werwy kosztuje zwiększone zużycie paliwa.

Ile kosztuje używany Citroen C4?

Używany Citroen C4 2011

To najtrudniejsze chyba pytanie, które wymaga przejrzenia dużej ilości ogłoszeń. Ceny używanego C4 z rocznika 2011 zaczynają się od około 23 tysięcy złotych, by skończyć się gdzieś na 30 tysiącach. Taka rozpiętość wynika przede wszystkim z przebiegu i stanu auta. Najtańsze będą C4 mające już blisko 200 tysięcy na liczniku. To realna wartość, która oznacza, że auto pokonywało rocznie około 25-28 tysięcy kilometrów. Niska cena zakupu oznaczać jednak będzie konieczność zainwestowania w auto – od wymiany podstawowych elementów eksploatacyjnych po droższe części, właśnie z uwagi na przebieg.

Salonowy C4 z Polski z niższym przebiegiem z rocznika 2011 może kosztować nawet 30 tysięcy złotych. Często oznacza to pewną historię, którą można łatwo zweryfikować w ASO. Takich aut warto szukać też w programie Citroen Select. Osobom szukającym szczegółowej wiedzy i prawdziwych opinii użytkowników polecamy jak zawsze fora i grupy dyskusyjne, w tym szczególnie Klub Cytrynki.

Citroen C4 i reklama z rekinem

 

A może DS4?

Bliskim kuzynem C4 jest DS4. Samochód ten pojawił się w 2011 roku a ceny używanych DS4 są o kilka tysięcy wyższe od klasycznego C4. Auto charakteryzuje się znacznie lepszym wnętrzem i ładniejszą stylistyką. Do tematu DS4 wrócimy w oddzielnym tekście.

Galeria

Najnowsze filmy na naszym kanale:

Podsumowanie
Data oceny
Oceniany
używany Citroen C4 Cactus
Ocena
41star1star1star1stargray

2
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
2 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
BartłomiejBob Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Bob
Gość
Bob

Ogromna kierownica w tym aucie, lekko psuje całokształt.

Bartłomiej
Gość
Bartłomiej

A ja polecam wersje poliftową, w których pod koniec produkcji zaczęto montować silniki benzynowe 1.2 Puretech.