Używany Citroen C5 stał się niezwykle popularnym modelem w segmencie samochodów klasy średniej. Jest wygodny, niezawodny i oferuje najwyższą dawkę komfortu, jaką znajdziesz za te pieniądze. Każdy znajdzie tu coś dla siebie – zawieszenie klasyczne lub ultrakomfortowe hydropneumatyczne, silniki benzynowe i diesla, nadwozie sedan lub kombi. Ile ich jeździ w Polsce? Sprawdzamy.

Polecaną, a przez to bardzo chętnie kupowaną wersją Citroena C5 jest X7, czyli 2. generacja modelu po faceliftingu. Nawet zwykle niechętnie Citroenowi gazetki motoryzacyjne przyznają, że to wyjątkowo dopracowany i godny zaufania model. My oczywiście polecamy wersję z zawieszeniem hydropneumatycznym, które oferuje komfort jazdy nieporównywalny z żadnym innym samochodem w tej klasie. Modele wyprodukowane po 2011 roku kosztują od 30 tysięcy złotych w górę i są to dobrze zainwestowane pieniądze.

Ale wróćmy do tytułowego pytania. Jak bardzo popularny stał się używany Citroen C5? Okazuje się, że w Polsce mamy ponad 33 tysiące tych samochodów, w najróżniejszych wersjach. Najmniej jeździ tych wyposażonych w benzynowy silnik 1.6. Najwięcej jest aut z jednostkami 2.0 16V zasilanych benzyną oraz 2.0 HDi. Wśród odmian z większym silnikiem bardzo popularny jest Citroen C5 3.0 V6 w wersji Exclusive.

Dacia Logan z silnikiem elektrycznym

Aktualnie na rynku wtórnym oferowanych jest blisko 1,5 tysiąca Citroenów C5, czyli całkiem sporo jak na udział marki w polskim rynku. Jak to zwykle bywa w przypadku aut używanych, wiele z tych ofert ma mało wiarygodne przebiegi i to jest główna rzecz, na którą warto zwracać uwagę szukając auta dla siebie. Dobrze utrzymany trzyletni egzemplarz będzie kosztował około 50 tysięcy złotych.

 

Galeria

10
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
7 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
Zzz,,RafPiotr001YyyPazdzioch Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
cindar
Gość
cindar

Mam wrażenie, że C5-ek jeździ dużo dużo więcej na mojej wiosce

Raf
Gość
Raf

3-letni dobrze utrzymany za 50 tysi to chyba po dzwonie..

Zzz,,
Gość
Zzz,,

Cindar – chyba pomyliłeś z vieśwagenem, trzeba czasem przemyć oczy wtedy lepiej widać mrgreen

Asaz
Gość
Asaz

Panowie widzę, że się znacie na temacie. Chciałbym kupić porządne auto. Jakie polecacie i dlaczego waszym zdaniem najlepszy jest Passacik B6?

Pazdzioch
Gość
Pazdzioch

Passat to zło… syf jak nic

Piotr001
Gość
Piotr001

Trochę kolego @Asaz słaby materiał do chwały znalazłeś, bo nawet wyznawcy VW doskonale wiedzą, że B6 które wypłynęło na dobrej opinii B5 (które tak się składa, że też miałem z 1.9 TDI 130 KM) było jednym z większych gniotów- problemy z korozją, problemy z elektryką, w tym sławny awaryjny hamulec postojowy, problemy z 2.0 TDI, problemy z TSI, problemy z DSG. Można księgę rozpaczy po użytkowaniu B6 napisać i to w niejednym tomie.

Yyy
Gość
Yyy

Passat najlepszy? Łaahahaahhhaaaa

Mats
Gość
Mats

Dobrze zainwestowane pieniądze? Kolejny ekonomiczny ignorant smile

Micho
Gość
Micho

Raz pisze o C5 a potem nie wiem skąd o silniku benzynowym 1,6 i modelu C3..

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Zrozumieć tekst silnik 1.6 thp benzyna a C5 z silnikiem 3 litry