Używany Citroen C5 stał się niezwykle popularnym modelem w segmencie samochodów klasy średniej. Jest wygodny, niezawodny i oferuje najwyższą dawkę komfortu, jaką znajdziesz za te pieniądze. Każdy znajdzie tu coś dla siebie – zawieszenie klasyczne lub ultrakomfortowe hydropneumatyczne, silniki benzynowe i diesla, nadwozie sedan lub kombi. Ile ich jeździ w Polsce? Sprawdzamy.
Polecaną, a przez to bardzo chętnie kupowaną wersją Citroena C5 jest X7, czyli 2. generacja modelu po faceliftingu. Nawet zwykle niechętnie Citroenowi gazetki motoryzacyjne przyznają, że to wyjątkowo dopracowany i godny zaufania model. My oczywiście polecamy wersję z zawieszeniem hydropneumatycznym, które oferuje komfort jazdy nieporównywalny z żadnym innym samochodem w tej klasie. Modele wyprodukowane po 2011 roku kosztują od 30 tysięcy złotych w górę i są to dobrze zainwestowane pieniądze.
https://www.youtube.com/watch?v=6EZYSf5e-1k
Ale wróćmy do tytułowego pytania. Jak bardzo popularny stał się używany Citroen C5? Okazuje się, że w Polsce mamy ponad 33 tysiące tych samochodów, w najróżniejszych wersjach. Najmniej jeździ tych wyposażonych w benzynowy silnik 1.6. Najwięcej jest aut z jednostkami 2.0 16V zasilanych benzyną oraz 2.0 HDi. Wśród odmian z większym silnikiem bardzo popularny jest Citroen C5 3.0 V6 w wersji Exclusive.
Aktualnie na rynku wtórnym oferowanych jest blisko 1,5 tysiąca Citroenów C5, czyli całkiem sporo jak na udział marki w polskim rynku. Jak to zwykle bywa w przypadku aut używanych, wiele z tych ofert ma mało wiarygodne przebiegi i to jest główna rzecz, na którą warto zwracać uwagę szukając auta dla siebie. Dobrze utrzymany trzyletni egzemplarz będzie kosztował około 50 tysięcy złotych.
Najnowsze komentarze