Używany Citroen C5 X7, produkowany w latach 2008-2017, to bardzo poszukiwany samochód na rynku aut wtórnych. Wysoka niezawodność idzie w parze w najwyższym komfortem jazdy, jaki można dzisiaj mieć za stosunkowo nieduże pieniądze. Nic więc dziwnego, że na rynku wtórnym można spotkać wiele ciekawych egzemplarzy.

Komfort w Citroenie C5 zapewnia hydropneumatyczne zawieszenie. Powoduje ono, że auto wręcz przepływa nad większością nierówności. Obrazowo mówiąc, ma się wrażenie, że drogi, które do tej pory wydawały się bardzo kiepskiej jakości, zostały magicznie naprawione. Nawet kilkusetkilometrowa przejażdżka nie powoduje zmęczenia. Zawieszenie jest proste w obsłudze i stosunkowo niedrogie w naprawach, zapewnia też stały prześwit, niezależnie od obciążenia auta. Wysokość samochodu można regulować.

Warto pamiętać, że Citroen C5 wychodził też w wersji ze zwykłym zawieszeniem, którą łatwo rozpoznać po braku przycisku zmiany wysokości auta na tunelu środkowym.

Popularność modelu potwierdzają też niezależne serwisy Citroena w Polsce. „W tej chwili 95% samochodów, które do mnie przyjeżdżają, to Citroen C5 X7. Są to dobre, niezawodne auta. Obserwuję bardzo duże zainteresowanie nimi” – mówił niedawno w rozmowie z Francuskie.pl, Piotr Jeździkowski, właściciel warsztatu „Jeździk” z Bydgoszczy. Jego firma na trzy stanowiska, a mimo to na wizytę czeka się nawet dwa tygodnie.

Grupa PSA ujawniła plan powrotu do USA i Kanady. Trump może przeszkodzić

Citroen C5 x7 w 2011 roku przeszedł facelifting a w 2014 roku pojawiła się wersja Crosstourer. Miłośnicy Citroena powinni szukać najlepiej wyposażonych odmian Exclusive, dokładnie kontrolując listę wyposażenia, szczególnie z magicznym, choć tutaj uproszczonym systemem AMVAR, który analizuje drogę i sposób jazdy kierowcy, odpowiednio dostosowując zachowanie zawieszenia.

Dzisiaj w segmencie aut używanych nie ma wygodniejszej propozycji niż C5 X7. Ceny samochodu w ogłoszeniach zaczynają się od 23 tysięcy złotych za rocznik 2008. Polecany przez nas rocznik 2011 i wyżej, to wydatek 29 tysięcy złotych i więcej.

 

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

6
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
1 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
PiotrKrzysztofZiomekSergiuszRaf Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Sergiusz
Gość
Sergiusz

Chwileczkę… są C5 z systemem AMVAR? Niedawno kupiłem dla siebie kombi z rocznika 2013. Szukałem pneumo, 2.0 HDI 163 KM ze skrzynią manualną i bez skóry. Czy coś mi umknęło?.. Byłbym wdzięczny też za rozszerzenie stwierdzenia, że najlepiej szukać wersji exclusive… dla czego?

Raf
Gość
Raf

Tak, są z uproszczoną wersją AMVAR, ta opcja dostępna jest tylko w wersji 3.0. Co do Exclusive to myślę że autorowi chodziło o to że w podobnej cenie można mieć bogatsze wyposażenie. A w ogóle jak Exclusive to tylko z początku produkcji bo im nowsze auto to bardziej okrojone wersje Exclusive.

Sergiusz
Gość
Sergiusz

Dziękuję za odpowiedź! Widzę, że Pan dobrze zna się na tym modelu. Korzystając z okazji chciałem spytać czy istnieje możliwość całkowicie wyjąć tylne krzesła? Według mnie, składane są w nie zbyt fortuny sposób i razem z rolką na siatkę bagażową zajmują zbyt dużo miejsca… Byłbym bardzo wdzięczny za informację!

Piotr
Gość
Piotr

Sergiusz,

Proponuję sprawdzić czy jest podnoszone siedzisko, wtedy fotele kładą się praktycznie do równej podłogi. Musisz złapać za siedzisko w miejscu gdzie schodzi się z oparciem i za końcówkę w miejscu, gdzie opadają nogi. Podnosisz lekko w miejscu gdzie nogi i pchasz w łączeniu z oparciem. Dzięki temu siedzisko chowa się pionowo za fotelami 1 rzędu a oparcie 2 rzędu wskakuje w miejsce siedziska. Rolkę trzeba wyrzucić z auta wink

Pozdrawiam

Ziomek
Gość
Ziomek

Nie pneumo bo takie cos w ogóle nie istnieje, a hydro. Jak Citroenach nie ma zawieszenia pneumatycznego, a jest hydrauliczne.

Krzysztof
Editor

A dokładniej: hydropneumatyczne.