W 100% elektryczne Renault ZOE zostało uznane za najlepszy samochód elektryczny poniżej 20.000 funtów już piąty rok z rzędu.

ZOE ma zasięg do 250 mil (NEDC) – największy spośród wiodących pojazdów elektrycznych.

ZOE dostępne jest w cenie od 14.245 funtów (po uwzględnieniu ulg ekologicznych, bez kosztów wynajmu akumulatora).

Renault ZOE to najlepiej sprzedający się w 100% elektryczny samochód w Europie.

W 100% elektryczne Renault ZOE powiększyło swoją listę nagród i zdobyło po raz piąty z rzędu uznanie jury czasopisma What Car? Model ZOE Q90 Z.E.40 Dynamique Nav został ogłoszony najlepszym samochodem elektrycznym za mniej niż 20.000 funtów. Renault ZOE jest wyposażone w akumulator trakcyjny Z.E.40, który wszedł do sprzedaży w zeszłym roku. Może teraz przechowywać prawie dwa razy więcej energii niż dotychczas i zapewnia zasięg do 250 mil (NEDC) oraz możliwości szybkiego ładowania w przystępnej cenie.

Komentując decyzję o przyznaniu piąty rok z rzędu nagrody dla modelu ZOE, Steve Huntingford, redaktor What Car? Powiedział: Najnowsze Renault ZOE zrobiło wrażenie na naszym jury, ponieważ stanowi kluczowy krok w przezwyciężaniu obaw kierowców związanych z zasięgiem. Jedyne inne samochody elektryczne w Wielkiej Brytanii, które są w stanie przejechać do 250 mil między ładowaniami to samochody marki Tesla. Ale cena tego modnego modelu S kalifornijskiej firmy wynosi 64.000 funtów, a nasze ulubione ZOE możesz mieć już za jedyne 18.595 funtów. Renault zachowało w ZOE wszystko to, co już wcześniej się sprawdziło: praktyczne rozwiązania, łatwość obsługi i standardowe wyposażenie. W dodatku, mimo że zasięg pojazdu spektakularnie wzrósł, to jego cena absolutnie nie. A dzięki wielu najnowszym funkcjom, które zapewniają komfort i rozrywkę oraz możliwość szybkiego ładowania w cenie, ZOE jest prawdziwie wyjątkowym pojazdem wielozadaniowym. Wersja Dynamique Nav to najlepszy wybór. Oferuje 16-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, kierownicę pokrytą skórą, czujnik światła i deszczu oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym Bluetooth, z nawigacją i cyfrowym radiem DAB. Nasz ulubiony samochód w opcji Quick Charge (Q90) może zostać naładowany do 80% w zaledwie 65 minut za pomocą szybkiej ładowarki 43 kW – dodał Huntingford.

Vincent Tourette, dyrektor zarządzający Renault UK, powiedział: Po raz pierwszy marka Renault wprowadziła w 100% elektryczne ZOE w 2013 r. Wraz ze wzrostem zainteresowania pojazdami elektrycznymi i wciąż rosnącą konkurencją nagroda ta jest świadectwem zalet ZOE, w tym jego wiodącej pozycji w swojej klasie, co zostało docenione przez „What Car?” w ciągu kolejnych pięciu lat.

ZOE to w 100% elektryczny, pięciodrzwiowy samochód miejski dostępny w trzech wersjach wyposażenia i dwóch opcjach akumulatorów. Pomimo niewygórowanej ceny wersja podstawowa Expression Nav ma wysokie wyposażenie standardowe, między innymi klimatyzację czy 7-calowy ekran dotykowy R-Link 2 z systemem nawigacji satelitarnej. W wybranej przez What Car? wersji Dynamique Nav posiada również Kartę Renault hands free, czujnik światła i deszczu oraz system wspomagania parkowania tyłem. Najbogatsza wersja Signature Nav oferuje nabywcom elementy takie  jak: tapicerka skórzana, system audio BOSE®  z 7 głośnikami, podgrzewane fotele przednie i kamera cofania.

Car-sharing Renault MOBILITY dla klientów IKEA Francja
Dzięki akumulatorowi Z.E. 40 i silnikowi R90 zasięg ZOE wynosi 250 mil (NEDC) i można je naładować od zera do 80% w ciągu zaledwie 60 minut dzięki opatentowanemu układowi ładowania Chameleon Charger™. Pozwala on w pełni wykorzystać terminale o różnej mocy, a także skrócić czasy ładowania do minimum. Renault szacuje, że rzeczywisty zasięg pojazdu w lecie wynosi około 186 mil, natomiast w zimie – 124 mile. Technologia Range OptimiZer firmy Renault zapewnia ZOE wysoką wydajność dzięki pompie ciepła, dwufunkcyjnemu układowi hamulcowemu i oponom Michelin ENERGY E-V.

ZOE można kupić na – po pierwsze w ramach programu wynajmu akumulatorów, gdzie ceny ZOE zaczynają się od 14.245 funtów (cena ze wszystkimi opłatami) po uwzględnieniu rządowych ulg ekologicznych. Cena najmu akumulatorów zaczyna się od 49 funtów miesięcznie. Istnieje również opcja leasingu akumulatorów bez limitu kilometrów wyceniona na 110 funtów miesięcznie.

ZOE można również kupić bez opcji leasingu akumulatorów. Ceny tych modeli ZOE zaczynają się od 19.845 funtów (cena ze wszystkimi opłatami) po uwzględnieniu rządowych ulg ekologicznych. Nabywca otrzymuje pełne prawo własności samochodu i akumulatora trakcyjnego bez miesięcznej opłaty za jego leasing.

Tegoroczna nagroda What Car? dołącza do listy najnowszych wyróżnień ZOE, obejmującej m.in. tytuły:
– Elektryczny samochód roku w konkursie Company Car Today Awards 2018
Najlepszy samochód dla małych firm w konkursie Carbuyer Best Cars Awards 2018
Najlepszy samochód ekologiczny w konkursie Parkers Awards 2018
– Najlepszy czysty samochód elektryczny i hybrydowy w konkursie Green Apple Awards 2017
– Game Changer 2017 w konkursie Autocar Awards 2017
– Najlepszy pojazd o bardzo niskiej emisji (ULEV) w konkursie Fleet World Awards 2017

ZOE jest najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym w Europie. Od czasu jego premiery w Wielkiej Brytanii w 2013 roku sprzedano ponad 6.000 sztuk. ZOE to jeden z trzech modeli pojazdów elektrycznych marki Renault. Oferta obejmuje również czterokołowy pojazd Twizy i niedawno ulepszoną wersję Kangoo Van Z.E. 33. Ponadto do rodziny pojazdów elektrycznych dołączy niebawem model dużego samochodu dostawczego Master Z.E.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

4
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
2 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
danusiaMichał Z.pilotMakaron Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Makaron
Gość
Makaron

Polskie ceny oscylują w granicach 100 tyś + koszt najmu aku. Zoe mi się podoba ale poczekam parę lat aż ceny spadną do kuszącego poziomu i rozwinie się sieć ładowarek. Obecnie to o wiele za dużo jak autko tej klasy i nasze realia.

pilot
Gość
pilot

cena nie jest główym problemem chociaż jest oczywiście wysoka. problemem jest ogrzewanie kabiny. lubisz mieć ciepło to płać prądem z akumulatora a ten drogi. zoe ma pompę ciepła z tego co wiem, czyli realny zasięg zimą masz zmniejszony zasięg o 35%. gdyby szybkie ładowarki były wszędzie, to nie byłoby problem, ale niestety ich nie ma. zoe z dużym pakietem ładuje się z gniazdka 16h, czyli przyjeżdżasz do domu po pracy i masz realnie 14h na naładowanie (wyjdzie jakieś 90%). 250 kilometrów zimą nie jest źle mimo wszystko, szczególnie w takie dni jak dzisiaj gdzie jest zajebisty smog. moim zdaniem Polska… Czytaj więcej »

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Jest jeszcze kolejny problem- obciążenie sieci energetycznej. Proszę sobie wyobrazić, że np. połowa mieszkańców Warszawy i okolic zacznie ok. 17 ładować swoje samochody… Oj, to może boleć;)

danusia
Gość
danusia

Fajny artykuł