Jak wspominałem wczoraj, na dziś zaplanowano tylko trzy odcinki specjalne Rajdu Szwecji, w tym jeden przejeżdżany dwukrotnie. Ich łączna długość, to niespełna 52 km. Rajd jeszcze trwa, ale już wiadomo, jak zakończył się dla czołowych załóg. Popatrzmy więc, kto i w jakiej kolejności zameldował się na mecie.
OS 17 – Likenäs 1 (21,19 km)
Z najlepszym czasem na mecie Likenäs 1 zameldował się Ott Tänak. W ogóle wszystkie trzy miejsca na OS-owym podium zajęły załogi startujące Toyotami. Najlepszy spoza obozu japońskiej marki okazał się Craig Breen, który uzyskał czwarty czas (+8,3), ale – co najważniejsze – powiększył o sekundę przewagę nad Andreasem Mikkelsenem.
Mads Østberg finiszował z dopiero dziesiątym czasem (+15,8). Norweg popełnił mały błąd i stąd kilkusekundowa strata. Niestety Mads spadł o jedno oczko w generalce, za Esapekkę Lappiego, drugiego w wynikach odcinka (+1,3).
Kris Meeke powrócił na trasę, ale głównie po to, by zebrać doświadczenia. Na mecie tej próby zameldował się jednak dopiero na czternastym miejscu. W łącznej klasyfikacji znajdował się dopiero w czwartej dziesiątce.
OS 18 – Likenäs 2 (21,19 km)
Drugi przejazd przez Likenäs znowu padł łupem kierowcy Yarisa WRC. Esapekka Lappi powiększył tym samym swoją przewagę nad Madsem Østbergiem, który stracił już szansę na odzyskanie piątego miejsca w klasyfikacji generalnej. Norweski kierowca Citroëna zameldował się na mecie z ósmym czasem (+14,1).
Craig Breen Wbił się tym razem między cztery azjatyckie rajdówki (Toyota i trzy Hyundaie) i finiszował z trzecim czasem (+3,3) powiększając jednocześnie swoją przewagę nad Mikkelsenem o kolejne 3,1 sekundy. Już tylko prawdziwy pech mógłby pozbawić Irlandczyka drugiego miejsca w Rajdzie Szwecji.
Kris Meeke zameldował się na mecie odcinka z szóstym czasem (+7,3), co pozwoliło mu trochę awansować w generalce, ale słaba to pociecha p wczorajszych stratach. To wciąż była pozycja w czwartej dziesiątce.
OS 19 – Torsby 2 (9,56 km)
Odcinek typu Power Stage pozwala pięciu najszybszym na mecie załogom zdobyć dodatkowe punkty – od pięciu do jednego. Nic dziwnego, że kierowcy, którym rajd się nie układał, nierzadko atakują na tej próbie chcąc powiększyć swój dorobek. Tak było i tym razem, choć na przykład walki o punkty nie przewidywał Kris Meeke. Dlaczego? Z uwagi na powrót po opuszczonych odcinkach w dniu wczorajszym, dziś kierowca Citroëna otwierał trasę. A Torsby 2 był „świeży”. Ostatnio użyty w piątek. To nie sprzyjało uzyskiwaniu dobrych czasów dziś w południe.
Mimo to Kris Meeke pojechał o przeszło pół minuty szybciej, niż przedwczoraj. Ba – uzyskany wynik (6:12,5) był lepszy, niż rezultat zwycięzcy piątkowych zmagań na tej próbie. Nie wystarczyło to jednak na uzyskanie najlepszego czasu dzisiaj.
Efektem było dziewiąte miejsce Meeke’a i strata do zwycięskiego Lappiego 11,3 sekundy. Tak więc Rajd Szwecji zakończył się dla lidera ekipy Citroëna bez punktów.
Zresztą na Power Stage’u żaden z „naszych” nie dorobił się dodatkowej punktacji. Najlepszy z obozu Citroëna, Craig Breen, ukończył ostatni OS na pozycji siódmej tracąc do Lappiego 6,8 sekundy. Stracił też trochę do Mikkelsena, ale nie tyle, by oddać druga pozycję w generalce! Tak więc Craig Breen kończy Rajd Szwecji 2018 na drugiej pozycji ze stratą niespełna 20 sekund do zwycięzcy! Brawo!!!
Mads Østberg, który rano stracił piąta pozycję, nie odzyskał jej do końca rajdu. Na mecie Torsby 2 Norweg był ósmy (+9,9), zaś w łącznej klasyfikacji i debiucie w C3 WRC zajął miejsce szóste. Dobra, jak na pierwszy start w nowej dla siebie rajdówce. Myślę, że ogólnie wyniki Citroëna w tym rajdzie mogą cieszyć. Widać światełko w tunelu!
Końcowa, nieoficjalna jeszcze klasyfikacja na mecie Rajdu Szwecji (pierwsza dziesiątka) przedstawia się następująco:
1. Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC, 2:52:13,1
2. Craig Breen, Citroën C3 WRC, +0:00:19,8
3. Andreas Mikkelsen, Hyundai i20 WRC, +0:00:28,3
4. Esapekka Lappi, Toyota Yaris WRC, +0:00:45,8
5. Hayden Paddon, Hyundai i20 WRC, +0:00:54,4
6. Mads Østberg, Citroën C3 WRC, +0:01:15,3
7. Jari-Matti Latvala, Toyota Yaris WRC, +0:02:04,9
8. Teemu Suninen, Ford Fiesta WRC, +0:02:52,2
9. Ott Tänak, Toyota Yaris WRC, +0:03:44,4
10. Sebastien Ogier, Ford Fiesta WRC, +0:05:25,4
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze