Zdeterminowany, by walczyć o zwycięstwo w przyszłym roku, zespół Citroën Total Abu Dhabi WRT ma przyjemność ogłosić, że pięciokrotni mistrzowie świata, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, powrócą do francuskiego teamu w 2019 roku.
Dziesięć lat temu, w 2008 r. podczas Wales Rally GB, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, a następnie nowo koronowani mistrzowie Junior World Rally Champions, dokonali oszałamiającego debiutu w C4 WRC, gdy wygrali pierwszy odcinek tego niełatwego rajdu i prowadzili w nim aż do OS5. To było pierwsze odcinkowe zwycięstwo załogi Ogier i Ingrassia w samochodzie WRC w debiucie w tego typu aucie!
Tuż przed kolejną edycją brytyjskiej rundy WRC okazuje się, że Ogier i Ingrassia wracają tam, gdzie wszystko się zaczęło – do Citroëna. Bo przecież to w kombinezonach ozdobionych słynnymi szewronami obaj Francuzi zdobyli swój pierwszy tytuł mistrza świata w klasie juniorskiej, w Citroënie C2 Super 1600, a niedługo później odnieśli pierwsze odcinkowe zwycięstwo w WRC, we wspomnianym Wales Rally GB. Po raz pierwszy stanęli także na podium WRC z Citroënem (drugie miejsce w Rajdzie Akropolu w 2009 r. w C4 WRC) i pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej (Rallye de Portugal 2010, również w C4 WRC).
Po wykazaniu się wyjątkowym talentem w zespole juniorskim francuskiej marki, Ogier i Ingrassia szybko potwierdzili swoje kompetencje i dołączyli do topowego zespołu Citroëna (Rajd Finlandii 2010), aktywnie przyczyniając się do zdobycia tytułów producentów w 2010 i 2011 roku.
Teraz, od sezonu 2019, Ogier i Ingrassia wracają do rodzimej marki. Zespół pod kierownictwem Pierre’a Budara potwierdził swoją determinację, by w przyszłości sięgnąć po mistrzostwo także z C3 WRC, który ma na koncie dwa wygrane rajdy i sześć wizyt na podium.
Koncentrując się na wyzwaniu zdobycia kolejnego tytułu mistrza świata z trzecią marką, która również ma wspaniałą historię w rajdach światowych, Sébastien jest przekonany o potencjale samochodu i determinacji zespołu, który wszak dobrze zna. Tuż przed rozpoczęciem Salonu Samochodowego w Paryżu w 2018 roku (4-14 października), gdzie będzie można zobaczyć C3 WRC, opublikowano informację o ponownym połączeniu francuskiej załogi z francuskim zespołem. To wspaniała wiadomość dla fanów, którzy z pewnością już nie mogą się doczekać początku następnego sezonu. A ten rozpocznie się tradycyjnie Rajdem Monte-Carlo w dniach 22-27 stycznia 2019!
„Ta wspaniała wiadomość to przede wszystkim ludzie wyruszający w podróż, przygodę ludzką, zjednoczeni pragnieniem napisania nowego rozdziału w naszej historii. Z radością witam Sébastiena i Juliena z powrotem w naszych szeregach! To dla nas niewiarygodny impuls, wszyscy będą jeszcze bardziej zmotywowani niż kiedykolwiek. Mamy nadzieję, że nasz drugi wspólny etap razem zaowocuje kolejnymi sukcesami i rozszerzy wspaniałą historię Citroëna w rajdach światowego czempionatu” – powiedział Pierre Budar, szef zespołu Citroën Racing.
„Jestem naprawdę podekscytowany perspektywą podjęcia tego nowego wyzwania z Citroënem. Nie zapomniałem, że to zespół, który pierwszy dał mi możliwość rywalizacji w mistrzostwach świata. Różne czynniki wpłynęły na moją decyzję. I bardzo podoba mi się pomysł pracy z ludźmi, z którymi wszystko poszło całkiem nieźle kilka lat temu. Jestem również podekscytowany szansą, by spróbować podjąć wyzwanie zostania mistrzem świata z trzecim producentem i choć nie biorę niczego za pewnik, jestem przekonany, że samochód ma określony potencjał i mam wielką wiarę w ludzi w Satory” – deklaruje Sébastien Ogier.
Citroën, Ogier i Ingrassia – kluczowe informacje
– 4 wspólne sezony – 2008 w C2 Super 1600, 2009 i 2010 w C4 WRC, 2011 w DS3 WRC
– 2 tytuły mistrzowskie w klasyfikacji producentów (2010 i 2011)
– 1 tytuł Junior World Rally Championship (2008)
– 7 wspólnych zwycięstw ogółem: Portugalia i Japonia w 2010 r. w C4 WRC, Portugalia, Jordania, Akropol (Grecja), Niemcy i Francja w 2011 r. w DS3 WRC
– 14 miejsc na podium: 7 zwycięstw, 3 miejsca drugie (Akropol w 2009 r., Nowa Zelandia i Finlandia w 2010 r.), 4 trzecie miejsca (Meksyk i Niemcy w 2010 r., Argentyna i Finlandia w 2011 r.).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze