Niemcy, to mają dobrze… Ale tak poważnie – nie twierdzę, że mają dobrze, ale pod tym względem, to możemy im pozazdrościć. Grupa PSA wdraża na niemieckim rynku inicjatywę środowiskową. Jej efektem, czyli tym, co najbardziej interesuje przeciętnego zjadacza parówek w zalewie, będą wysokie rabaty na zakup Citroënów, Peugeotów i DS.
Marki Peugeot, Citroën i DS przedstawiły w Niemczech program nazwany inicjatywą środowiskową. Marki oferujące najbardziej zaawansowane i niezawodne technologie motoryzacyjne w zakresie ochrony środowiska oferują wysokie rabaty przy zakupie samochodów. Jak wysokie? Zależnie od modelu sięgają one aż 7.000 euro! A wszystko to także w świetle publikowania rzeczywistych danych dotyczących spalania, co dzieje się już od roku.
Kto może się starać o rabat w ramach inicjatywy środowiskowej? Każdy, kto zdecyduje się zezłomować posiadany dotychczas samochód napędzany silnikiem diesla spełniający normę czystości spalin Euro 4 lub niższą. Co ciekawe nie musi to być auto koncernu PSA – inicjatywa obejmuje samochody wszystkich marek! Wprawdzie sporo takich aut trafiło już jakiś czas temu do Polski, ale może teraz Niemcy zaczną je odkupować? ;-)
Kupując nowy samochód marek Grupy PSA (Citroën, DS, Peugeot) klienci złomujący auto ze starymi dieslami mogą liczyć na wysokie rabaty – nawet do 7.000 euro zależnie od modelu. Ważne, by taki samochód spełniał normę Euro 6, ale z tym, to PSA akurat nie ma problemu. Co więcej – wysokie rabaty obowiązują zarówno przy zakupie nowych samochodów PSA napędzanych benzyniakami, jak i jednostkami wysokoprężnymi.
Ponadto klienci mogą skorzystać z atrakcyjnych form finansowania – nie trzeba wykładać całej gotówki od razu! Zależnie od modelu oprocentowanie kredytu może wynosić tylko 1,99% i jest to roczna rzeczywista stopa oprocentowania (RRSO). Tyle, że trzeba dość szybko podjąć decyzję – inicjatywa na razie ma ramy czasowe i trwać będzie do końca września. Ale kto wie – może zostanie przedłużona?
Bez względu na to, który model Peugeota, Citroëna czy DS klient wybiera, będzie to auto wyposażone w najnowsze technologie ochrony środowiska. Tak więc, wszystkie silniki BlueHDi są standardowo wyposażone w wydajny układ SCR (system selektywnej redukcji katalitycznej opierający się o dotryskiwanie dodatku AdBlue). Z kolei na przykład benzynowy 1.2-litrowy trzycylindrowy silnik PureTech już trzeci raz z rzędu zdobył prestiżową nagrodę International Engine of the Year. W swojej klasie pojemności, rzecz jasna.
Informowaliśmy Was kilkakrotnie i dokładnie o tym, że Grupa PSA podaje dane dotyczące spalania paliwa w warunkach rzeczywistych. Metodologię opracowały niezależne organizacje i z moich doświadczeń wynika, że wyniki są rzeczywiście realne. Parę razy porównałem uzyskiwane w redakcyjnych testach wyniki z danymi publikowanymi przez PSA. Różnice, jeśli były, wynosiły około 0,1-0,2 l/100 km. A nie lubię i nie jeżdżę oszczędnie.
„Wdrażając inicjatywę środowiskową i oferując tak wysokie rabaty chcemy udowodnić naszym potencjalnym klientom, że nasze samochody naprawdę palą tyle, ile podajemy w materiałach. Chcemy zachęcić klientów do sprawdzenia naszych technologii. Jednocześnie zależy nam na środowisku naturalnym. Wszak wszyscy oddychamy tym samym powietrzem i jego jakość jest dla nas istotna. Wysokie rabaty mają zachęcić klientów do zapoznania się z naszymi technologiami, których wysokiej jakości jesteśmy tak bardzo pewni” – powiedział Albéric Chopelin, dyrektor marek Citroën, Peugeot i DS w Niemczech.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: PSA
Najnowsze komentarze