Zapowiadaliśmy to już na początku sierpnia – Renault zakończył w Indiach produkcję modeli Scala i Pulse. Auta sprzedawały się ostatnio poniżej oczekiwań. W gamie Renault w Indiach pozostały więc na razie modele Kwid, Lodgy i Duster. Jeszcze w tym miesiącu oferta powiększy się o Captura, który przechodzi ostatnie testy.

Renault Scala i Pulse trafiły na rynek na początku dekady. Pulse’a zaprezentowano pod koniec 2011 roku, a do salonów trafił na początku 2012 roku. Był to nieco zmieniony Nissan Micra w azjatyckiej wersji. Jak na warunki indyjskie auto było pozycjonowane dość wysoko. Niestety w zasadzie od początku produkcji trudno było mówić o jakimś spektakularnym sukcesie handlowym.

Renault Scala, to samochód bazujący na Nissanie Sunny. Został wprowadzony do oferty we wrześniu 2012 roku i miał być bogatszą i bardziej prestiżową odmianą Sunny’ego. To też nie do końca się powiodło, tym bardziej, że światowy rynek właśnie zachwycał się crossoverami i SUV-ami.

Renault Scala i Pulse były ostatnimi w Indiach w ten sposób przygotowanymi samochodami Aliansu. Próba wypełniania luk rebrandowanymi modelami w celu zaznaczenia swojej obecności bez ponoszenia większych nakładów finansowych okazała się w tym przypadku niezbyt udana. Lepszym rozwiązaniem jest aktualnie promowana strategia, w której Renault mocno wchodzi w SUV-y i crossovery.

I faktycznie – dwa z trzech oferowanych w tej chwili w Indiach modeli Renault, to właśnie tego typu samochody. A za chwilę dołączy do nich Captur. Świetnie sprzedający się Kwid oraz uchodzące wśród Hindusów za prestiżowe modele Lodgy i Duster również znajdujące wielu nabywców, to przepis na sukces w wykonaniu Renault. Nie zdziwię się, jeśli za jakiś czas marka zaoferuje tam Koleosa. Nowego Koleosa, rzecz jasna. Tyle, że przystosowanego do ruchu lewostronnego, ale to dziś nic trudnego. Wszak w dzisiejszych czasach projektuje się samochody tak, by nie trzeba było wielu zabiegów w celu uzyskania auta z kierownicą po drugiej stronie.

Co ciekawe Renault wcale nie musi odpuścić sobie opuszczanych w tej chwili segmentów rynkowych. W przyszłym roku w Indiach spodziewany jest nowy Nissan Sunny, a w roku 2019 nowa Micra. Oba będą bazować na modułowej platformie CMF-A+. Również w 2019 roku pojawi się piąta generacja Renault Clio, pierwszy model Renault na nowej, również modułowej platformie CMF-B. Ta płyta również może posłużyć do konstrukcji aut z tego segmentu dostępnych w Indiach. Wszystko zależy od rozwoju tamtejszego rynku, a ten jawi się w optymistycznych barwach.

Tak więc Renault Scala i Pulse przeszły do historii, choć po indyjskich drogach będą jeszcze przez ładnych parę lat jeździć. My zaś czekamy na nowości, które pojawiać się będą na tamtejszym rynku.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz