Doskonałymi wynikami rozpoczęli 38. Rajd Polskie Safari zawodnicy Dacia Duster Elf Cup 2018. Na 10-kilometrowym odcinku specjalnym „Żwirownia” Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba uzyskali najlepszy czas w grupie S2. Do czołowej trójki dołączyli jeszcze Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek, a Tadeusz Rzeżuchowski i Wojtek Jermakow zanotowali piąty czas przejazdu. Trasa OS 1 prowadziła szybkimi partiami po luźnej nawierzchni i przebiegała przez tereny żwirowni, a rywalizację utrudniał unoszący się w powietrzu kurz.
Bardzo się cieszę, że obyło się bez przygód, bo już na początku trasy widziałem dwa rozbite auta – opowiadał na mecie Krzysztof Wicentowicz. Ściganie mocno ograniczał kurz, sami mieliśmy problem bo dogoniliśmy wolniejszy samochód i musieliśmy ryzykownie wyprzedzać.
Dzisiejszy rekonesans na pewno się przydał bo czuliśmy się bezpieczniej jadąc w tym kurzu. Zaliczyliśmy dobry czas i zamierzamy jutro atakować, komentował – Konrad Sznajder.
Trzeci czas w DDEC bardzo mi odpowiada, ale wiem, że wszystko rozegra się jutro – opowiadał Tadeusz Rzeżuchowski. Startowałem w Przasnyszu rok temu i ten rajd okazał się bardzo ciekawy. Zupełnie inny od pozostałych eliminacji bo tu ścigamy się na publicznych, szutrowych drogach.
Trzecia eliminacja Mistrzostw Polski, Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych i Pucharu Polski w Rajdach Baja rozpoczęła się uroczystą ceremonią na rynku w Przasnyszu. Na trasę pierwszego odcinka specjalnego wyruszyło 68 pojazdów. W niedzielę odbędzie się sześć odcinków specjalnych o łącznej długości 226 kilometrów.
Wyniki po OS1 Dacia Duster Elf Cup 2018/ 38. Rajd Polskie Safari 2018:
1. Krzysztof Wicentowicz/ Bartłomiej Boba 08:52
2. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek 09:03
3. Tadeusz Rzeżuchowski/ Wojciech Jermakow 09:35
4. Jan Kozioł/ Piotr Greguła 09:45
Gość. Jacek Jurecki/ Marek Wicher 09:50
5. Magdalena Zając/ Kazimierz Ruszel 10:11
6. Mariusz Pietrzycki/ Kamil Nowak 10:15
7. Patrycja Brochocka/ Roman Kiciński 10:23
Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Dacia Duster Elf Cup są: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
www.daciadusterelfcup2018.pl
www.rajdpolskiesafari.pl
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze