Zakład Renault Algérie Production świętował w tym miesiącu ważny jubileusz. Fabryka funkcjonująca od nieco ponad czterech lat wciąż się rozwija, udoskonala proces technologiczny i wdraża nowe technologie. Nawiązuje tez współpracę z coraz większą liczbą lokalnych dostawców. Produkowane w Oued Tlelat auta sprzedają się dobrze, nic więc dziwnego, że już 200.000 samochodów Renault wyprodukowano w Algierii.
Renault Algérie Production dba o to, by postępowała tzw. lokalizacja produkcji. Pozwala to nie tylko na utrzymanie w ryzach finalnej ceny auta, ale generuje miejsca pracy i pozwala na transfer zachodnioeuropejskiej technologii do tego północnoafrykańskiego kraju. Pod koniec ubiegłego roku z zakładem Renault Algérie Production współpracowało ośmiu lokalnych dostawców. Wykorzystywali oni osiem nowych technologii. Celem na rok bieżący jest dwanaście technologii. A skoro sprzedaż aut idzie dobrze, więc są to cele jak najbardziej realne. Wszak już 200.000 samochodów Renault wyprodukowano w Algierii od chwili rozpoczęcia produkcji w zakładzie w Oued Tlelat. A to zaledwie nieco ponad cztery lata.
OK, można powiedzieć, że są fabryki, które rocznie produkują więcej samochodów. Pamiętajmy jednak, że samochody z Renault Algérie Production trafiają gównie na lokalny rynek oraz do państw sąsiednich. I choć są to generalnie rynki rosnące, to jednak z uwagi na niezbyt zamożne społeczeństwa wciąż na samochód może sobie tam pozwolić stosunkowo niewiele osób. A na fabrycznie nowy samochód – jeszcze mniej.
Fabryka w Algierii jest wspólnym przedsięwzięciem Grupy Renault oraz Narodowej Spółki Pojazdów Przemysłowych (SNVI) i Narodowego Funduszu Inwestycyjnego (FNI). Linię montażową fabryki w Oued Tlelat opuszczały dotychczas trzy modele Renault, w tym pierwszy samochód produkowany w Algierii wyposażony w fabryczną nawigację satelitarną. Powstanie zakładu zaowocowało stworzeniem blisko 2.000 miejsc pracy (bezpośrednich i pośrednich – u partnerów).
Osiągnięcie wyniku 200.000 samochodów Renault wyprodukowanych w Algierii stanowi ważny kamień milowy w rozwoju Renault Algérie Production. Grupa Renault chce aktywnie uczestniczyć w tworzeniu i rozwoju algierskiego sektora motoryzacyjnego, który jest wydajny i tworzy dużą część przychodów budżetowych tego kraju.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze