Szef koncernu Renault, Carlos Ghosn zapowiedział, że już wkrótce nadejdzie koniec diesla. Francuski producent zamierza ograniczyć ofertę silników wysokoprężnych o połowę. Według Ghosna jest to wina rządu: „to decydenci potępili diesla”.
Technologia Diesla jest wydajniejsza od benzyny i charakteryzuje się niższą emisją CO2 niż w jednostkach benzynowych. Początkowo rząd europejski stosował zachęty dla diesla, ale aktualnie możemy zaobserwować zupełnie odwrotną sytuację. Według Carlosa Ghosna, dyrektora generalnego koncernu Renault, „To decydenci potępili diesla”. Szef francuskiego koncernu uważa, że klienci boją się kupić samochód, który wkrótce mocno straci na wartości i którego nie będzie można sprzedać. Uważa, że klienci kupują pojazdy w oparciu o cenę i wartość odprzedaży a nie przejmują się tym co jest pod maską.
Ze względu na podwyższoną emisję tlenków azotu oraz związany z nimi skandal Dieselgate Volkswagena, Unia Europejska wycofuje się z samochodów wysokoprężnych. W wielu niemieckich miastach zaczęto nawet wprowadzać zakazy wjazdu dla starszych pojazdów z dieslem a Paryż chce uniemożliwić wjazd wszystkim dieslom od 2024 roku. W Europie widoczny jest również spadek sprzedaży samochodów z silnikiem wysokoprężnym.
„Klienci używają zdrowego rozsądku. Skoro rządy decydują się na wsparcie technologii wysokoprężnej, konsument również podąża w tym kierunku” – powiedział Carlos Ghosn w przeddzień salonu samochodowego w Paryżu.
„Kiedy rządy dają sygnał, że taki rodzaj silnika nie jest dobry, zatrzymują wsparcie, ogłaszają zakazy wjazdu dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi w miastach, konsumenci mówią: dlaczego mamy decydować się na samochód z silnikiem Diesla – aby za 3-4 lata znaleźć się w pułapce z pojazdem, którego nie można sprzedać?”
Firma Renault ogłosiła, że wkrótce zamierza ograniczyć ofertę silników Diesla o połowę, zresztą rezygnację z pojazdów wysokoprężnych zapowiedziały również koncerny: Nissan, Toyota i Fiat. Francuski producent zamierza inwestować w hybrydy i pojazdy elektryczne. Jeszcze do roku 2020 do sprzedaży trafią trzy modele z napędem hybrydowym: Clio, Captur i Megane.
Najnowsze komentarze