Wciąż spadające wyniki sprzedaży w Chinach powodują, że prezes PSA, Carlos Tavares, zamierza dokonać przeglądu sposobu zarządzania chińską filią koncernu. To oznacza, że prawdopodobnie dojdzie do zmian osobowych, ale też być może zmiany strategii koncernu w tym kraju. A wyzwania stoją przed nim bardzo poważne.
Grupa PSA ma dwa przedsięwzięcia: DPCA, joint venture z koncernem Dongfeng, produkuje i sprzedaje samochody marki Peugeot i Citroën, oraz CAPSA, joint venture z Changan, produkuje i sprzedaje auta marki DS. W ubiegłym roku skumulowana sprzedaż tych trzech marek spadła o 32%. Od rekordowego wyniku w 2015 roku, gdy sprzedaż wynosiła 736.000 sztuk, spadek wyniósł aż 64%. Co gorsza, w styczniu 2019 nadal notowano spadki – aż o 63% w porównaniu do roku poprzedniego.
Grupa PSA chce uzyskać 5% udziału w rynku. Gdy byliśmy na Salonie Samochodowym w Genewie, Carlos Tavares, prezes PSA, mówił twardo – nie odpuszczamy Chin.
Najnowsze komentarze