Citroen C3 Aircross czy Ford Fiesta Active? Moda na crossovery trwa, więc producenci prześcigają się w ofertach. Dziennikarze brytyjskiego magazynu Autoexpress przetestowali miejskie crossovery a ich werdykt może zaskakiwać, chociaż … nie musi.
Nowy Citroen C3 Aircross sprzedaje się bardzo dobrze, nic więc dziwnego, że inni producenci próbują gonić francuską firmę i wprowadzają do oferty samochody, które mogą z nim konkurować. Ford ma nadzieję na sukces małego crossovera dzięki nowemu modelowi Fiesta Active.
Citroen C3 Aircross Flair…
W wersji Flair Aircross ma dwukolorowe nadwozie. Cały samochód nastawiony jest na komfort. Spory prześwit i dłuższy skok zawieszenia podczas podróży to cechy wyróżniające C3 Aircrossa. Nawet w koleinach auto zachowuje spokój i separuje pasażerów od wstrząsów. Samochód nie lubi tylko krótkich ostrych nierówności. Zawieszenie jest komfortowe, auto płynie nad jezdnią, chociaż brakuje mu może nieco precyzyjnej kontroli. Ale nie tego oczekujemy od samochodu rodzinnego.. Jednak zawieszenie nie jest tak wyszukane, jak wyrafinowane jak we Fieście. Przy ostrych krótkich nierównościach ma tendencję do hałasowania.
Citroen C3 Aircross był za to najszybszy i najbardziej elastyczny w całym teście. To zasługa doskonałego silnika 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Jednostka ma umiarkowany apetyt na paliwo, mniejszy niż Ford. Skrzynia biegów była z kolei mniej precyzyjna od tej z Forda.
… czy może jednak Ford Fiesta?
Ford Fiesta Active to próba wtłoczenia odrobinę stylu życia do słynnego supermini Forda, połączenie dynamiki z mocniejszym wyglądem i stylizacją przypominającą małego SUVa. Jednak ten obszar jest już mocno zatłoczony.
Ford Fiesta Active to bardziej supermini niż SUV, ale został zmodyfikowany tak, aby uczynić go bardziej atrakcyjnym wizualnie. Ma wyglądać jak mały crossover. Autoexpress testuje Fiesta Active B&O Play z 1-litrowym silnikiem EcoBoost o mocy 123 KM. Jazda jest przyjemnie komunikatywna, można poruszać się szybko i dynamicznie. Ford wiernie oddaje ruchy kierownicy. Zawieszenie pozwala przepływać miękko nad nierównościami. Silnik to mocny punkt oferty – 123 KM i 170 Nm to jednak dużo – Fiesta przyspiesza do setki w 8,5 sekundy.
Zwycięzca – Citroen C3 Aircross
Praktyczność i przystępna cena to dwie kluczowe cechy C3 Aircross, które powodują, że zwycięża Citroen. Silnik oferuje dużą moc i wysoki moment obrotowy a zarazem sporą elastyczność, nawet jeśli skrzynia biegów nie jest najlepsza w teście. Samochód zapewnia bardzo dużo miejsca, łącząc wygodę i bogate wyposażenie. Dzięki tym cechom jest to nasz wybór w niezwykle zatłoczonym sektorze – kończą test dziennikarze Autoexpress.
źródło: Autoexpress UK
Najnowsze komentarze