Względy ekonomiczne oraz trendy rynkowe decydują o zmianach w gamie modelowej wielu producentów. Skutkuje to przejściem na emeryturę ciekawych samochodów. Koniec produkcji zaliczyły w ostatnim czasie m.in. Citroen C4, C5, DS 5 i trzydrzwiowy Peugeot 208. Jakie jeszcze modele pożegnaliśmy i czy doczekamy się następców?

Citroen C4

Citroen C4 trafił na rynek w roku 2004 i doczekał się dwóch generacji. Oryginalny styl i komfort jazdy wyróżniały pojazd na rynku kompaktów. Wiosną 2018 roku, Citroen zakończył produkcję modelu, co jest skutkiem rynkowego trendu. Nic nie poradzimy na to, że popularnością cieszą się samochody o podwyższonym zawieszeniu. Zamiast odnowić C4, Citroen zdecydował się na odświeżenie modelu C4 Cactus. Czy doczekamy się następcy? Według przedstawicieli marki, nowy kompakt ma zadebiutować w roku 2020. Pojazd będzie charakteryzował się nowoczesnym, oryginalnym stylem i otrzyma wyposażenie zapewniające wygodę na pokładzie. Liczymy na znakomite wyciszenie wnętrza, dobrze wyprofilowany fotel oraz komfortowe zawieszenie. Nowy Citroen C4 będzie miał wersję elektryczną.

Citroen C5

W roku 2017 Citroen bez wielkiego nagłośnienia sprawy, zakończył produkcję modelu C5, czym naraził się wielu fanom marki. Wraz z pozbyciem się segmentu D z oferty, pożegnaliśmy bowiem także legendarne hydropneumatyczne zawieszenie. Citroen nie planuje powrotu hydro, aczkolwiek zamierza dążyć do doskonałości komfortu jazdy. Nowy Citroen C5 najprawdopodobniej doczeka się następcy w przyszłym roku. Linda Jackson zapowiedziała, że nowe C5 będzie luksusowe, awangardowe i komfortowe jednocześnie.

Citroen C3 Picasso

C3 Picasso doskonale pokazuje, które modele cieszą się większą popularnością na rynku: minivany czy crossovery. Model zadebiutował w 2008 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Zaletami pojazdu były oryginalny styl oraz przestronne, funkcjonalne wnętrze. Citroen C3 Picasso również został uśmiercony przez trend ukierunkowany na uterenowione modele. Samochód był produkowany od 2009 roku, a jego następcą jest C3 Aircross.

DS 4 i DS 5

Modele DS 4 i DS 5 zadebiutowały w roku 2010 oraz 2011. Początkowo były produkowane przez Citroena, a od 2015 już pod odrębną marką DS Automobiles. Z powodu słabego zainteresowania klientów, w maju tego roku zarówno DS 4  jak i DS 5 przestały zjeżdżać z linii montażowych zakładów w Mulhouse i w Sochaux. Podobnie jak w przypadku Citroena, kierunek rozwoju DS skupił się na crossoverach. Do oferty trafił DS 7 Crossback oraz DS 3 Crossback. DS Automobiles nie mówi nic o kolejnej generacji DS 4 i DS 5, ale planowana jest nowa flagowa limuzyna o nazwie DS 8 o luksusowym wykończeniu wnętrza oraz wyjątkowym poziomie komfortu. Pojazd ma zadebiutować w przyszłym roku.

Citroen C4 Aircross

Kompaktowy SUV opracowany wspólnie z Mitsubishi został zaprezentowany w 2012 roku. Model zakończył swój żywot w lutym. Jedną z przyczyn braku powodzenia na rynku była ograniczona liczba napędów w ofercie. Pojazd był napędzany dwoma silnikami wysokoprężnymi o mocy 115 i 150 KM oraz 115-konną jednostką benzynową. Następcą C4 Aircrossa jest Citroen C5 Aircross.

Peugeot 208 w wersji trzydrzwiowej

Peugeot poszedł w ślady innych producentów, którzy nie oferują już segmentu B w wersji 3-drzwiowej, jak Volkswagen, Seat czy Kia. 208 na szczęście nie zniknie całkowicie z oferty, ale będzie oferowany wyłącznie w 5-drzwiowej postaci. W przyszłym roku zadebiutuje nowa generacja modelu, która powstanie na tej samej platformie co Opel Corsa i będzie oferowana w wersji całkowicie elektrycznej.

Renault Fluence

W tym roku Renault zakończyło produkcję modelu Fluence, który trafił na rynek w roku 2010. Model był produkowany w fabryce w Argentynie. Francuski producent już zaprezentował model, który zajmie jego miejsce. Nie będzie to jednak sedan. Do oferty na rynkach rozwijających się trafi Renault Arkana, czyli pojazd łączący styl SUV-a i coupe. Model zadebiutował na salonie samochodowym w Moskwie.

Renault Scala i Pulse

Produkcja hatchbacka Pulse i sedana Scala, które były oferowane na rynku indyjskim, została zakończona ze względu na niewielkie zainteresowanie klientów. W portfolio francuskiego producenta w Indiach pozostał bestsellerowy model Kwid, a także Duster, Lodgy, a następnie dołączył crossover Captur.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

3
Dodaj komentarz

avatar
 
2 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
DariuszMariuszAgester Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Agester
Gość
Agester

Wszystkie są w Chinach!!! Idiot PSA n do Europy mogli by je wysłać

Mariusz
Gość
Mariusz

C5 genialne auto…moim zdaniem strzał w kolano

Dariusz
Gość
Dariusz

Potwierdzam. Aktualnie mam C5 z 2013 roku ale będę chciał jeszcze kupić z 2017. Ten samochód dla mnie to objawienie. Oszczędny i mocny silnik 2.0 HDi 163KM. Polecam każdemu. W trasie spala spokojnie poniżej 6l.