Citroen C4 Spacetourer – koniec produkcji modelu, klienci wolą C5 Aircrossa

48 9

polecmy

Citroen C4 Spacetourer wkrótce zniknie z oferty. Przyczyną zakończenia produkcji modelu jest popularność segmentu SUV i modelu C5 Aircross. W gamie pozostanie większa wersja minivana, Citroen Grand C4 Spacetourer.

Citroen C4 Spacetourer pojawił się w ofercie francuskiej marki w 2018 roku zastępując model C4 Picasso. Samochód zmienił właściwie tylko nazwę, a komfort jazdy, przestronne wnętrze i funkcjonalność pojazdu pozostały bez zmian. Jeśli ktoś planuje w najbliższym czasie zakup minivana spod znaku szewronów, radzimy się pośpieszyć, ponieważ wkrótce w gamie zabraknie C4 Spacetourera. Jak czytamy w brytyjskim Autocar, Citroen zdecydował się zakończyć produkcję mniejszej wersji pojazdu ze względu na niewielki popyt ze strony klientów oraz duże zapotrzebowanie na nowego SUV-a, C5 Aicrossa.

Według rzecznika Citroena, którego słowa przytoczył brytyjski magazyn motoryzacyjny, nowy kompaktowy SUV C5 Aircross, który został wprowadzony na rynek w zeszłym roku jako rywal Volkswagena Tiguana i Skody Karoq, oferuje poziom modułowości, który sprawia, że ​​5-miejscowy C4 Spacetourer jest w ofercie zbędny. W gamie francuskiej marki pozostanie jeszcze większa wersja pojazdu Grand C4 Spacetourer.

Citroen C4 Spacetourer niestety padł ofiarą trendu rynkowego, który zmierza w kierunku SUV-ów i crossoverów. Sprzedaż tych pojazdów rośnie w Europie w błyskawicznym tempie, co odbija się na popularności bardziej funkcjonalnych, ale nieco mniej modnych minivanów. Producenci podążają za wyborami klientów i nie dotyczy to tylko firm francuskich.  Przykładem może być chociażby Ford, który niedawno ogłosił zakończenie produkcji modelu B-Max i C-Max.

Źródło: Autocar.co.uk

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj
Może ci się spodobać również

48
Dodaj komentarz

avatar
13 Wątki komentarzy
35 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
29 Autorzy komentarzy
Michał508TomaszLucasRomanMarcin_skodalepszaodfrancuzów_zminusujciemnie Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Biznesowo pewnie ma to sens. Żal, ale dobrze że zostaje chociaż wersja Grand…

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Do czego to doszło, że moda jest ważniejsza od funkcjonalności.

Markacz
Gość
Markacz

… No ale jak klienci kupują co innego (crossover/SUV) to nie ma co się dziwić… Każdy wypuszczony nowy model przez PSA to hit, więc zgadzam się z przedmówcą, biznesowo ma to wyraźnie rację bytu (sprzedaż maleje)…

Marciin
Gość
Marciin

Nom… C4 Aircross, C-Crosser… Hiciory, że hej :)

Michał
Gość
Michał

To są bliźniacy Mitsubishi, dlatego się nie sprzedawały. Ktoś, kto kupuje francuski samochód, ma większe oczekiwania niż proste, japońskie wnętrze z Mitsubishi. Jakoś Peugeot 3008 przypadł do gustu, bo jest opracowany od samego początku przez Francuzów, a nie Mitsubishi.

Krzysztof
Editor

Najważniejsze, to błysnąć jakimś debilizmem, nie? Pan Markacz pisał o nowych modelach, prezentowanych aktualnie, czego nietrudno się było domyślić. Pan pisze o modelach sprzed ładnych paru lat. A resztę napisał Panu Pan Michał.

Marciin
Gość
Marciin

Najważniejsze to trzymać poziom. Prawda, panie Krzysiu? Ja nie używam epitetów pod adresem pańskich artykułów.
Markacz nie pisał o nowych. Z jego pierwszego postu wynika, że KAŻDY model spod znaczka Citroena lub Peugeota to hit. No to napisałem, że C-Crosser i C4 Aircross jakoś hitami nie zostały. I nie ma znaczenia, że bazują na Mitsubishi i były klepane w Japonii. Były ze znaczkiem Citroena (i Peugeota) więc były „francuskie”. Sukcesów brak.

Markacz
Gość
Markacz

… „Każdy wypuszczony nowy model przez PSA to hit”… Pisałem o nowych modelach PSA… Pozdrawiam

Tomasz
Gość
Tomasz

Takie panują standardy dyskusji na tym portalu od kiedy rządzi tu Pan Krzyś. Jakakolwiek krytyka francuskiego samochodu powoduje takie właśnie reakcje „red nacza”. A nie daj Bóg, żebyś nie posiadał lewackich poglądów politycznych to Pan Krzyś chętnie nazwie Cię „polaczkiem” albo „ciemnogrodem”.

Krzysztof
Editor

Jeżeli krytyka jest uzasadniona, to nie mam z tym problemu. Gorzej, jak ktoś pisze bez sensu. Reakcja Pana Marciina była uzasadniona, acz oczywiście dla mnie (i dla wielu) było jasne, że Pan Markacz ma na myśli nowe modele. Poglądy polityczne na wortalu nie mają znaczenia. I czy rzeczywiście kogokolwiek nazwałem „polaczkiem” albo „ciemnogrodem”? Nie sądzę – staram się nie obrażać ludzi za ich poglądy, a raczej tłumaczyć własne opinie i próbować do nich kogoś przekonać. Próbować! A jeśli faktycznie tak bardzo się tu Panu nie podoba, to czemu wciąż Pan wraca? Masochizm? Zarobek? Radość z siania fermentu? Chęć obrażenia kogoś,… Czytaj więcej »

Yhu
Gość
Yhu

Jedyna przewaga C5 to lepsze zawieszenie i wyciszenie. A te dwie rzeczy zmienić w C4 to chyba nie problem..

Michał
Gość
Michał

No i nawet jakby zmienili zawieszenie i wyciszenie w C4 Spacetourer, to co z tego? Nadal nadwoziowo jest to minivan, a ludzie ich nie chcą. Tak ciężko to zrozumieć?

Yhu
Gość
Yhu

Zrozumieć łatwo że wolą, ciężej dlaczego. Wiem że moda, wygląd…. Decyzja Citroena oczywista i zrozumiała, ale no ja mimo wszystko #muremzavanami

Paweł
Gość
Paweł

Rodzice z trójką dzieciaków wciąż chcą w miarę komfortowo podróżować. Do C5A nie upchniesz tylu gratów więc niezależnie od tego jak bardzo jest komfortowy, przegrywa w tym zakresie z C4GS, który miejmy nadzieję zostanie w ofercie aż do czasu wprowadzenia godnego następcy w postaci hybrydowego lub elektrycznego C8 :)

Michał
Gość
Michał

Oczekujesz C8? W momencie jak nie sprzedaje się C4 Spacetourer, czekanie na większego minivana/vana nie ma sensu – chyba, że stanie się dużym, 7 miejscowym SUVem. Kiedyś czytałem, że w wielu krajach kierowca minivana/vana, to osoba, która z racji na dzieci, była zmuszona przesiąść się ze swojego fajnego, sportowego auta do wielkiej i pojemnej puszki, która pozbawiona jest tej motoryzacyjnej duszy. Dla mnie C4 Picasso/Spacetourer jest zgrabnym i ponadczasowym modelem, który oferuje przestrzeń przy zachowaniu nowoczesnego wzornictwa. W momencie jak ktoś z uwagi na powiększenie się rodziny przesiada się do SUVa, nie jest traktowany przez społeczeństwo jako ten, którego życie… Czytaj więcej »

Paweł
Gość
Paweł

Masz 100% racji ale mimo wszystko spróbuję pozostać w mniejszości antyvanowców. Najwyżej skończę z VW Multivanem albo inną Hondą Odyssey ;)

Krzysztof
Editor
pawelhks
Gość
pawelhks

Szczerze, to zachorowałem na Spacetourera, chyba ładniejsze jest Traveler, w kolorze pomarańczowym. Mnie się podobają takie kwadratowe wozidla

Karol
Gość
Karol

Śmiało mogę polecić.

Paweł
Gość
Paweł

Jak mi się miejsca parkingowe rozszerzą to biorę w ciemno ;) Wersja Business wymiata ale chyba nie ma tej opcji w najkrótszej wersji.

Paweł
Gość
Paweł

antySUVowców miało być :) przepraszam za moją chwilową pomroczność

Kuba
Gość
Kuba

Ta marka się już kończy… niedlugo w gamie może zostanę z 3 modele

Krzysztof
Editor

Sieje Pan tu defetyzm przy każdej okazji, a ja napiszę, że g…o się Pan zna. Wyniki sprzedaży Citroena mówią same za siebie. A że ktoś pierdaczy głupoty wbrew faktom, to już naprawdę nic na to poradzić nie można.

Robert
Gość
Robert

To pan Zdzisio spod budki z piwem jest kulturalniejszy.

Krzysztof
Editor

Nie wiem, nie przestaję pod budkami z piwem.
Natomiast wkurza mnie niepomiernie takie bredzenie wbrew faktom i sianie defetyzmu w każdym niemalże wpisie. To chore i nosi znamiona trollowania, a tego nie toleruję.

Kuba
Gość
Kuba

To co że zanotował lekki wzrost? Jak to i tak kiepsko podłóg konkurencji. Toyota corolla jeden model w rok sprzedał się w nakładzie ponad mln egzemplarzy tyle co cały citroen. Tak jak w Europie rav4 ponad 800tys egzemlazy to również tyle co cały citroen w Europie. Tak jak wszystkie niemieckie marki sprzedają więcej nawet pozostałe marki francuskie też się o wiele lepiej sprzedają. A w Polsce sprzedaz citroena prawie nie istnieje 17 marka w sprzedaży w 2018

Krzysztof
Editor

Co nie zmienia fakty, że głupoty Pan pisze opowiadając, że Citroen się kończy.

Kuba
Gość
Kuba

Dla mnie się kończy na tą chwilę. Cały czas coś znika z oferty A w zamian nie ma nic nowego. Tylko jakies obietnice i prototypy. Pisal Pan juz tyle o tych zapowiedziach c5 i c6 a to ze w 2020 teraz ze 2021… C4 też brak niby za rok Ale te zapowiedzi też już niewiadomo ile… Pug caly czas coś nowego 508 208 niedlugo 2008 i w przyszlym 308. A w citroenie jest tylko c5 air crossover segmentu C A tak nic więcej sensownego nie ma. Bo ten cactus to nie kompakt… polityka tej marki jest beznadziejna albo uderzają tylko… Czytaj więcej »

Krzysztof
Editor

A tak na marginesie, to chyba faktycznie Pan się nadaje nie do komentowania rynku motoryzacyjnego, tylko układania, a może jedynie czyszczenia wspomnianych podłóg…

Kuba
Gość
Kuba

Proszę w ten sposób o mnie nie pisać. Ja piszę tu o tej marce nie o Panu

Krzysztof
Editor

A ja nie o Panu, tylko o Pańskiej ortografii…

Krzysztof
Editor

Ale OK – przesadziłem. Przepraszam.
Dla wyjaśnienia – w tym przypadku powinien Pan napisać „podług”.

Kuba
Gość
Kuba

Na francuskim rynku jeździ też sporo niemieckich aut. Zwłaszcza bmw mercedes porshe. Gdzie w Niemcach francuska motoryzacja praktycznie jest znikoma

Roman
Gość
Roman

Zależy w którym landzie. Z pewnością znacznie mniej jest samochodów produkcji francuskiej na terenach d. NRD. Ale im bardziej na zachód Niemiec to samochody francuskie są znacznie częściej widziane. Jeśli zaś chodzi o porshe (chyba jednak Porsche) to marka ta jest rzeczywiście widoczna, jednak w ostatnim czasie (I kwartał 2019 r.) jej nowe rejestracje w całej Europie dramatycznie zjechały w dół, bo aż o ponad 1/3! Jeśli ten trend utrzyma się, to Porsche może mieć poważne trudności, tym bardziej, że na rynku są już samochody, które nie są droższe niż Porsche, a oferują osiągi wyraźnie lepsze. Porsche widząc to, niezadługo… Czytaj więcej »

Lucas
Gość
Lucas

@Kuba napisał na francuskim rynku nie niemieckim.

Red
Gość
Red

Sprzedaż C4 Picasso/Grand Picasso za cały rok 2018 to 75 tysięcy samochodów, z mocną tendencją spadkową (w 2017 było 100 tysięcy). Bliźniaczy do C5 Aircrossa Peugeot 3008 sprzedał się w 2018 w ilości 200 tysięcy sztuk, w marcu 2019 był rekord sprzedaży – ponad 20 tysięcy sztuk w miesiąc.

To nie jest tak, że nagle Citroen stwierdził, że wycofa sobie jakiś model – po prostu klienci tak zdecydowali. 20 lat temu był szał na minivany, 10 lat temu ludzie chcieli SUVów, a teraz chcą Crossoverów. Koncern PSA byłby szalony, gdyby uparcie brnął w auta, których czas już dawno minął.

Lu
Gość
Lu

Scenic niedługo podzieli ten sam los…

dfsdfs
Gość
dfsdfs

I zostanie w renault tylko dacia lodgy…..

Paweł
Gość
Paweł

Nowe lodgy ma być crossover

Jakman
Gość
Jakman

Jak z odzieżą. Nie musi być wygodne i funkcjonalne. Grunt, że modne. No i masz SUV-a.

mick
Gość
mick

W sumie Technospace jest od końca 2013 roku na rynku, więc leci już szósty rok tego modelu. Z pewnością jest to flagowy model. To od niego zaczęła się obecna stylistyka w Citroenie (i nadal przedostaje się w przednim pasie świateł w prototypie Cxperience na 2021 rok!), obsługa wielu funkcji z panelu dotykowego, ale i płyta EMP2. Dobrze, że Grand C4 jeszcze zostaje, bo to idealnie skrojony pojazd rodzinny. Raczej nie znajdziemy pojazdu w tym rozmiarze wnętrza o masie jedynie ok. 1300 kg. Jestem ciekaw, czy gdzieś tam w biurach projektowych powstaje jego godny następca. Tradycja monospace’ów w Citroenie powinna zostać… Czytaj więcej »

Red
Gość
Red

Tradycją u Citroena były luksusowe auta oferujące nieprzeciętny komfort, stylistykę i rozwiązania ergonomiczne (DS, CX, XM, BX, Xantia, C5, C6) – za to ludzie kochali Citroena.
Minivan wyszedł im niejako od niechcenia i w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku (pierwsze Picasso wyszło długo po premierze Megane Scenic, gdy nastał szał na minivany).
Z utęsknieniem czekam na następcę normalnego Citroena C5. SUVy i Crossovery zupełnie do mnie nie przemawiają, a uwielbiam podróżować autami całkowicie izolującymi od otoczenia (zarówno akustycznie, jak i mechanicznie).

Paweł
Gość
Paweł

Ja kupiłem C4 spacetourera dwa miesiące temu i jestem mega zadowolony. Dobrze że zdążyłem z zakupem przed zakończeniem produkcji. Różnica w cenie do C5A była dość znaczącą. Fajnie że w ofercie zostanie wersja grand.

toughluck
Gość
toughluck

Wszystko po to, żeby minivany za dziesięć lat wróciły jako modne nowości…

Krzysztof
Editor

Naprodukował nam się jeden troll w nocy, pod różnymi nickami. Jakiś frustrat – o tej porze nie ma nic ciekawszego do roboty? Może w pracy był, ale w takim razie pracodawca powinien się przyjrzeć temu, co robi jego pracownik. Oczywiście generalnie typek dostaje bana. Wypłynie, jak już niejeden wypływał, ale będziemy go skutecznie zniechęcać do klepania bzdur. Bo czym innym jest krytyka uzasadniona, a czym innym oszczerstwa, przeinaczenia i kłamstwa. Zresztą widać, że gość najwyraźniej jest wynajęty i ma na celu jedynie dyskredytowanie francuskiej motoryzacji. Nie on pierwszy i nie ostatni, ale proszę nie karmić trolla.

Marcin_skodalepszaodfrancuzów_zminusujciemnie
Gość
Marcin_skodalepszaodfrancuzów_zminusujciemnie

Właściwie to mnie nie dziwi ta decyzja. Bo zamykają produkcję na starych platformach, te nowe niby mają być tańsze ale… c4 picasso kosztuje od 69 tys. a c5 suv kosztuje od 87 tys.. czyli jest o 18 tysięcy droższy. Jeśli platforma produkcyjna jest tańsza to oznacza większe zyski i większe premie dla menadżerów. Nie wiem jakie są proporcje wersji krótkiej do długiej ale jak ktoś będzie potrzebował vana to ma nadal granda. Głównym rynkiem zbytu francuskich aut jest Francja – a tam auta kupują na kilka lat a potem wymiana na kolejne nowe, po drugie francuzie racjonalizują wielkość kupowanego auta… Czytaj więcej »

Michał508
Gość
Michał508

Tak się składa, że C4 Spacetourer, jak i również wersja Grand tego modelu, bazują na modułowej płycie podłogowej EMP2, która jest stosowana w wielu modelach. To jest właśnie ta nowoczesna i tańsza w produkcji płyta, o której wspomniałeś. Dużo modeli korzysta z tej płyty, m.in.: Peugeot 3008, Peugeot 5008, Citroen C5 Aircross, Opel Grandland X, DS 7 Crossback, Peugeot 308, Peugeot 508. Nowy Opel Astra ma też bazować na tej płycie. Wycofanie modelu C4 Spacetourer nie jest związane z płytą podłogową, tylko ze spadającą sprzedażą minivanów.

pawelhks
Gość
pawelhks

Czy Citroen sam sobie nie jest winien? wczoraj porownywalem mojego C4GP rocznik 2015 1,6 benzyna w wersji exklusiv oraz dobrego kolegi C4GS rocznik 2018 1,6 benzyna w wersji more life. Wydawalo mi sie, ze mniej wiecej znam roznice miedzy wersjami, ale nigdy nie slyszalem, by more life nie mial potencjometru przy nawiewie na tyl,. Niby szczegol, ale po co taka oszczednosc, jesli auto jest dedykowane do przewozu z tylu pasazerow? w moim przypadku trojka dzieci, u kolegi dwojka.