Flagowy salon Citroena C_42 znajdujący się przy Polach Elizejskich w Paryżu zostanie zamknięty 31. grudnia 2017 roku. Obiekt jest własnością marki od 90 lat.
Dlaczego C_42? C jak Citroen i 42, które jest po prostu numerem budynku umiejscowionego przy Polach Elizejskich w Paryżu. Obiekt został zakupiony przez Citroena w 1927 roku i od samego początku był odzwierciedleniem awangardowego podejścia producenta, a zarazem wizytówką francuskiej marki. Salon przez lata przechodził liczne modernizacje. W roku 1932 został rozbudowany i na powierzchni 370 m.kw. można było podziwiać wszystkie modele Citroena aż do roku 1984. W latach 80. salon przekształcono w restaurację Hippo Citroen.
Pod koniec 2001 roku producent postanowił przywrócić na Pola Elizejskie swój salon samochodowy. Zorganizowano wówczas konkurs na nowy wygląd obiektu umiejscowionego przy numerze 42, który najlepiej odda nowatorski charakter marki. Zwyciężył pomysł Manuelle Gautrand.
Efekt końcowy został zaprezentowany w 2007 roku. Budynek został ozdobiony szklaną geometryczną powierzchnią, która układa się w logo Citroena. We wnętrzu na specjalnych podwyższeniach umiejscowiono samochody. Odwiedzający mogą dostać się na dziedziniec i z niego podziwiać widok na wieżę Eiffela czy Place de la Concorde. 31 grudnia 2017 roku reprezentacyjny obiekt Citroena zostanie zamknięty. Przez 10 lat istnienia nowej odsłony C_42, przez salon przewinęło się 10 mln odwiedzających, którzy podziwiali 34 wystawy. Nowy flagowy salon ma zostać otwarty w nowej lokalizacji w ciągu dwóch lat.
Po 90 latach Citroen zamyka swój obiekt. W zamian obiecuje duże zmiany w salonach, chodzi tu o koncepcję o nazwie „La Maison Citroën”. Pierwszy tego typu obiekt funkcjonuje już od kwietnia w Paryżu. Pojawiły się również w innych krajach jak: Japonia, Chiny i Kolumbia. Do końca 2018 roku zostanie otwartych 30 podobnych salonów, kolejne powstaną w Belgii i Maroku. La Maison Citroën jest dopasowany do środowiska dużych miast. Ma mniejszą powierzchnię, nowe barwy i materiały wykończeniowe wnętrza, głównym jest drewno. Nie zabrakło cyfrowych technologii i dużych ekranów, dzięki którym klienci mogą korzystać z takich funkcji jak: konfigurator 3D, Citroën Advisor oraz poznać historyczne modele marki za pośrednictwem wirtualnego muzeum Citroën Origins. Koncepcja La Maison Citroën zdobyła już wiele nagród.
Do roku 2019 Citroën planuje modernizację także istniejących punktów dealerskich. Możemy spodziewać się zmiany designu, kolorów, dekoracji i mebli, które wspólnie mają stworzyć ciepłą, domową atmosferę. W 2017 roku przemianę przeszło już ok. 150 salonów producenta, a w ok.1.000 transformacja właśnie trwa. W 2018 roku nowy projekt salonów pojawi się w 1.500 obiektach Citroena.
Marka nie podała jednoznacznie, czy żegna się z lokalizacją przy najpiękniejszej alei świata, czy jedynie przygotuje nową koncepcję tego salonu, by za jakiś czas znowu udostępnić go fanom marki.
Najnowsze komentarze