W przypadku koncepcyjnego modelu Eole, Citroen prawie całkowicie pominął tradycyjne środki projektowania. Samochód został powierzony komputerowi.
Pierwotny szkic Citroena Eole wykonał Geoffrey Matthews, ale w następnej kolejności cały proces projektowania tego samochodu wykonał komputer. Wszystko po to, by prototyp nie kolidował z normalnym procesem produkcji seryjnych Citroenów, za które byli odpowiedzialni m.in. modelarze. Obecnie komputer jest nieodłączną częścią motoryzacyjnego designu, ale Eole powstał w latach 80 i był jednym z pierwszych pojazdów stworzonych prawie w całości przy użyciu zautomatyzowanych procesów. Został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie w 1986 roku.
Citroen Eole bazował na tej samej platformie, co model CX, ale miał od niego niższy o połowę współczynnik oporu. Był to efekt wykorzystania sylwetki przypominającej rakietę oraz zakrycia kół. Osłony uchylały się na zewnątrz podczas skrętów, ale przy szybszej jeździe na wprost pozostawały zamknięte. Z nadwoziem w całości zintegrowano również reflektory. Ciekawą cechą Citroena Eole było aktywne zawieszenie hudropneumatyczne, które dostosowywało wysokość pojazdu do prędkości i potrafiło wyeliminować przechyły nadwozia w zakrętach.
Model mógł pomieścić cztery osoby. Na pokładzie znajdował się telewizor, przesuwana konsola z grą wideo, z której mogli korzystać zarówno pasażerowie siedzący z tyłu, jak i z przodu. Eole został również wyposażony w przenośny system audio z odtwarzaczem CD, który mógł służyć zarówno podczas jazdy, jak i poza pojazdem. Wszystkie najważniejsze przyciski sterujące rozmieszczono w zasięgu ręki kierowcy, a dostęp do nich był niezależny od ruchów kierownicą.
Citroen Eole pozostał wyłącznie prototypem, ale jeden z jego elementów: hydroaktywne zawieszenie trafiło do modelu XM.
Najnowsze komentarze