11 nowych modeli do 2023 roku. Premiery w każdym roku, co najmniej po trzy nowe samochody. To plan Citroena i Peugeota na Chiny – potężny rynek motoryzacyjny. Grupa zamierza mocno przyspieszyć, bo ostatnie lata oznaczały stagnację.
Nowy Citroen C6
Citroen i Peugeot pracują mocno nad rozpoczęciem ofensywy modelowej i odbicia rynku z rąk konkurencji. Chiny odgrywają bowiem bardzo dużą rolę w planach grupy a celem jest podbicie całej Azji. PSA ma tu kilka mocnych przyczółków, jednak to właśnie w Chinach odbywa się najbardziej masowa sprzedaż. Drugą azjatycką nogą staną się Indie. Jednym z kluczowych modeli będzie nowy Citroen C6, tutaj sprzedawany prawdopodobnie pod inną nazwą niż w Europie.
Nowy Peugeot 508 Long
Ale nie tylko Citroen C6 będzie oferowany w Chinach. Tutaj duże znaczenie ma również nowy Peugeot 508L, a więc przedłużona wersja 508. Samochód jest większy niż europejski odpowiednik, ale też nieco inaczej zbudowany. Oglądaliśmy go dokładnie na targach motoryzacyjnych w Szanghaju, redaktor Gregorczyk opisał dokładnie nowego Peugeota 508L w swojej relacji.
Sześć nowych modeli Peugeot
Oprócz wspomnianego powyżej Peugeot 508L, marka wprowadzi na rynek sześć nowych modeli. Pod kodem P24 znajduje się nowa generacja Peugeot 2008, która zostanie zaprezentowana w czerwcu przyszłego roku i będzie sprzedawana w Europie na początku 2020 roku. Do 2021 r. zaplanowano P84, czyli albo nowego 3008 lub 4008, a pod kodem P87 znajduje się odświeżony 5008. Oba modele zostaną zaprezentowane w połowie przyszłego roku.
Tajemnica Peugeot P54. Nowy sedan?
Kolejny model Peugeota wprowadzony na rynek chiński ma kod P54 i obecnie wiadomo tylko tyle, że będzie on nowej generacji członkiem rodziny 308. Prawdopodobnie to 308 sedan, nieco wydłużony i z większym rozstawem osi w stosunku do aktualnej wersji.
Chińczycy bardzo lubią sedany i nic na razie nie wskazuje na to, że to się zmieni. Dlatego Peugeot 308 sedan może być strzałem w dziesiątkę.
Citroen M443, który nie pojawi się w Europie
Niedawno pisaliśmy o tym, że Citroen pracował nad wprowadzeniem C1 w Chinach. Ale to dopiero początek. W 2020 roku poznamy model znany jako M443, który jest nowym czterodrzwiowym sedanem wyłącznie na rynek chiński i nie dotrze do Europy.
W 2021 roku europejski Citroën C5 Aircross przejdzie facelifting, który w Chinach pojawi się nieco szybciej. Dla tego kraju zaplanowano również nowego C4L. Pojawi się też elektryczna wersja Citroëna C3 Aircross.
Ambitne plany obu marek
Citroen i Peugeot mają więc bardzo ambitne plany a ich realizacja oznaczać będzie także konieczność wprowadzenia wielu modeli elektrycznych. Nowe prawo w Chinach nakazuje bowiem by część sprzedaży aut dotyczyła modeli wyłącznie elektrycznych.
Źródło: L’argus
Najnowsze komentarze