W tym właśnie kontekście Marka Citroën zdołała rozwinąć własne korzenie i właściwe jej wartości, aby zaprezentować dzisiaj najbogatszą w historii gamę samochodów. Prezentacja C1, samochodu otwierającego gamę, oraz premiera C6, prestiżowej limuzyny, doskonale obrazuje sukces strategii promującej innowację, styl i technologię. Także po raz pierwszy Citroën eksponuje pełną gamę samochodów osobowych w tonacji „C”, od C1 do C6.
Od zaprezentowania modelu C5 w 2001 roku, z myślą o spełnieniu oczekiwań jak najszerszego grona odbiorców, gama samochodów była systematycznie powiększana. W każdym segmencie występuje duża różnorodność brył nadwozia: C1, C2, C3 i C3 Pluriel w segmencie samochodów małych. W segmencie samochodów klasy średniej C4,
w wersji berline i coupé, C5 w wersji berline i kombi w segmencie klasy średniej wyższej i obecnie C6 w najwyższym segmencie, który wieńczy ofertę.
DWIE ŚWIATOWE PREMIERY
Po zaprezentowaniu nowych modeli C5 oraz C4 berline i coupé, premiera C1
i C6 stanowi odpowiedź Citroëna na zróżnicowane oczekiwania klientów. Począwszy od najbardziej kompaktowego samochodu miejskiego aż do luksusowej limuzyny zaprojektowanej na długie trasy i oferującej najnowsze rozwiązania technologiczne.
Model C1 kontynuuje rozbudowę gamy Citroën na rynku samochodów małych, obok C2, C3 i C3 Pluriel. Prezentując pełną ofertę w tym segmencie Citroën wychodzi naprzeciw zróżnicowanym potrzebom i oczekiwaniom klientów. W Europie segment aut kompaktowych stanowi 30% sprzedaży. Citroën zajmuje na tym rynku coraz ważniejszą pozycję dzięki systematycznemu wprowadzaniu nowych modeli począwszy od 2002 roku. C1 to miejski samochód kompaktowy w atrakcyjnym stylu z przestronnym wnętrzem. W oparciu o nowoczesną platformę model jest oferowany w wersji trzydrzwiowej oraz pięciodrzwiowej. C1 jest wyposażony w silniki o niskim zużyciu paliwa współpracujące z mechaniczną skrzynią biegów lub ze skrzynią SensoDrive oraz charakteryzuje się wysokimi parametrami bezpieczeństwa.
Należący do wysokiej klasy limuzyn model C6 dopełnia gamę. Niepowtarzalny
i ponadczasowy styl dużych Citroënów, w połączeniu z innowacyjną technologią, pozwoliły Marce zająć uznane miejsce pośród samochodów tej klasy.
Citroën C6 charakteryzuje się wszystkimi istotnymi zaletami samochodów trójbryłowych: elegancją i wyrafinowaniem i łączy je z wiodącymi, nieustannie odnawianymi wartościami Marki inspirowanymi jej historią. Wyraża je styl i doskonalenie poczucia komfortu w oparciu o innowacyjne technologie. C6 wyróżnia się nieskazitelną płynnością linii oraz komfortowym wnętrzem, dzięki zastosowaniu nowoczesnych i użytecznych rozwiązań technicznych. System wyświetlania informacji na poziomie wzroku kierującego, alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL), kierunkowe reflektory ksenonowe, aktywne zawieszenie ze zmienną amortyzacją oraz nowy silnik wysokoprężny V6 HDi 208 KM to najważniejsze elementy spójnego i innowacyjnego wyposażenia.
NAJSZERSZA I NAJBARDZIEJ NOWOCZESNA W HISTORII CITROËNA GAMA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
Premiery nowych modeli C5 oraz C4 w wersji berline i coupé były znaczącym wydarzeniem pod koniec 2004 roku. Obydwa samochody spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony prasy i publiczności. Doceniono ich styl oraz innowacyjne i bardzo praktyczne rozwiązania techniczne przyczyniające się do lepszego komfortu podróżowania. Samochody wyposażone są w liczne, nowoczesne i funkcjonalne urządzenia wspomagające jazdę, które ułatwiają prowadzenie i zwiększają bezpieczeństwo jazdy, takie jak alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL), kierunkowe reflektory ksenonowe, poprawiające widoczność podczas jazdy na łuku, wspomaganie parkowania przodem i tyłem, czy też regulator i ogranicznik prędkości.
Najnowsze wyniki testu zderzeniowego EuroNcap potwierdziły wiodącą pozycję tych modeli w zakresie bezpieczeństwa biernego. Modele C5 i C4 uzyskały 5 gwiazdek oraz odpowiednio 36 i 35 punktów w 37-punktowej skali. C4 wyróżnił się dodatkowo najlepszym, trzygwiazdkowym rezultatem w teście „ochrony pieszych” i otrzymał
4 gwiazdki w kategorii ochrony dzieci.
Sukces gamy samochodów małych, uzupełnionej o nowy model C1, znalazł swoje potwierdzenie w wielkości sprzedaży, która osiągnęła poziom 518 000 samochodów C2, C3 i C3 Pluriel w 2004 roku, co oznacza wzrost o 4,7% w tym segmencie. W 2004 roku znalazło nabywców 336 000 samochodów z gamy C3. Sukces tego modelu jest niezaprzeczalny.
Sprzedaż modelu C2 przekroczyła 150 000 samochodów. Gama C2 zyskała nową, bardziej sportową wersję C2 VTS o mocy 125 KM, która potwierdził pozycjonowanie tego modelu w górnej części segmentu samochodów małych.
W ofercie Citroëna znajduje się gama minivanów, kombi i kombivanów. C8, Xsara Picasso, Xsara kombi, C5 kombi i Berlingo zdobyły sobie uznanie klientów dzięki ich funkcjonalności i przestronności.
Kompaktowy minivan Xsara Picasso osiąga bardzo dobre wyniki sprzedaży i przekroczył próg 1 000 000 sprzedanych egzemplarzy od momentu wprowadzenia na rynek. W 2004 roku model utrzymał sprzedaż na poziomie 220 000 samochodów, między innymi dzięki rozszerzeniu oferty silników o silnik 1.6 HDi 110 KM, charakteryzujący się dobrą dynamiką i zużyciem paliwa na poziomie 4,9l/100 km. Model jest obecnie wyposażony seryjnie w regulator prędkości oraz w radar cofania,
w zależności od wersji.
Użyteczne rozwiązania techniczne Citroën
Samochody Citroën oferują coraz więcej innowacji oraz nowych urządzeń zwiększających bezpieczeństwo i wspomagających prowadzenie. Salon Genewski stanowi znakomitą okazję przedstawienia tych innowacji technicznych szerszej publiczności poprzez symulatory.
- AFIL, czyli alarm niezamierzonego przekroczenia linii wyznacza znaczący postęp w dziedzinie bezpieczeństwa. Przy prędkości przekraczającej 80 km/godz, system wykrywa niezamierzoną zmianę pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazu. Kierowca, który nieświadomie zmienił pas ruchu, zostaje ostrzeżony za pomocą układu umieszczonego w siedzisku fotela. eneruje drgania po stronie, po której nastąpiło przekroczenie linii.
- SensoDrive: zautomatyzowana mechaniczna skrzynia biegów oferowana jest w modelach C2 C3, i C3 Pluriel. Skrzynia biegów współpracuje z silnikami benzynowymi 1.4i 75 KM, 1.4i 16V 90 KM i 1.6i 16V 110 KM oraz, w zależności od modelu, z silnikiem Diesla 1.4 HDi 70 KM. Skrzynia biegów SensoDrive została już zamontowana w około 100 000 samochodów małych Citroëna na całym świecie.
- Silnik 2.7 HDi 208 KM z filtrem cząstek stałych: nowy, najwyższej klasy silnik jest oferowany w modelu C6. Silnik jest efektem współpracy pomiędzy Ford Motor Company i PSA Peugeot Citroën. Zostały w nim wykorzystane najnowsze rozwiązania technologiczne, które zapewniają najlepsze parametry pod względem osiągów, przyjemności jazdy i ograniczenia emisji zanieczyszczeń. Sześciocylindrowy rzędowy silnik z dwoma turbokompresorami rozwija moc 150 kW (208 KM DIN) oraz maksymalny moment wynoszący 440 Nm.
- Filtr cząstek stałych (FAP): po raz pierwszy filtr FAP został wprowadzony do sprzedaży w 2002 roku w modelu C5 i jest obecnie coraz częściej oferowany w samochodach Citroën. Filtr dostępny jest także w modelach C4, C5, C8, Xsara Picasso oraz w nowym C6. Filtr FAP eliminuje praktycznie wszystkie cząstki stałe i zadymienie w spalinach silników HDi, niezależnie od warunków eksploatacji.
- Kierownica z nieruchomym centralnym zespołem przełączników sterujących: zastosowana w modelu C4, umożliwia dostęp do głównych funkcji wspomagania prowadzenia (ogranicznik i regulator prędkości) i poprawiających komfort jazdy (wielofunkcyjny ekran, system nawigacyjny NaviDrive, system audio, telefon…). Rozwiązanie jest bardzo ergonomiczne i proste w obsłudze. Nieruchoma, środkowa część kierownicy umożliwia także montaż poduszki powietrznej w ergonomicznym kształcie precyzyjnie dobranym do budowy ciała kierowcy, co znacząco poprawia bezpieczeństwo.SUKCESY W RAJDOWYCH SAMOCHODOWYCH MISTRZOSTWACH ŚWIATA NA WZÓR ENERGII ROZWOJU MARKI CITROËN
Zwycięstwa Citroëna w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata
w pełni odzwierciedlają dynamiczną postawę Marki. Wyzwaniem dla Citroëna w 2005 roku jest utrzymanie zdobytego już po raz drugi tytułu Mistrza Świata w klasyfikacji producentów oraz tytułu Mistrza Świata w klasyfikacji kierowców zdobytego przez Sébastiena Loeba. Załoga François Duval/ Stéphane Prévot dołączyła w tym sezonie do załogi Citroëna Sébastien Loeb/ Daniel Elena. Sébastien i Daniel rozpoczęli 2005 rok
w mistrzowskim stylu odnosząc kolejne, trzecie zwycięstwo w Rajdzie Monte-Carlo.
Najnowsze komentarze