Citroen zanotował prawie 15% wzrost sprzedaży samochodów osobowych we Francji. Wynik był napędzany popularnością modelu C3, C3 Aircross oraz C4 Cactus.
W październiku zarejestrowano we Francji prawie 18.800 egzemplarzy samochodów osobowych marki Citroen. Pomimo spadku całego rynku o 1,5%, nastąpił wzrost sprzedaży pojazdów spod znaku szewronów o 14,7%. W porównaniu do tego samego okresu roku 2017, udział marki w rynku zwiększył się o 1,5%. Do znakomitego wyniku przyczyniła się popularność modeli C3, C3 Aircross oraz C4 Cactus.
Najlepiej sprzedającym się Citroenem we Francji pozostaje C3. W minionym miesiącu sprzedano 7.300 egzemplarzy miejskiego modelu o atrakcyjnym dwubarwnym nadwoziu, czyli o 19,8% więcej niż w roku 2017. Samochód posiada 4,3% udział we francuskim rynku samochodów osobowych. Dobrze radził sobie również nowy C3 Aircross. Francuzi kupili 4.400 sztuk crossovera, dzięki czemu model uzyskał 2,5% udziału w rynku. W tym roku na rynek trafił nowy C4 Cactus, który również cieszył się dużym zainteresowaniem w swoim rodzimym kraju. Citroen odnotował wzrost sprzedaży pojazdu o 48,7 proc. w porównaniu do I generacji, która była sprzedawana w październiku ubiegłego roku. Duży wzrost, wynoszący 38,5%, zanotowano również w przypadku małego C1.
W październiku zarejestrowano ponad 6.400 sztuk dostawczych modeli Citroena we Francji, co stanowi udział w rynku na poziomie 15,2%. Od początku roku marka zanotowała 10,4% wzrost na rynku pojazdów dostawczych, czyli ponad dwukrotnie większy niż cały rynek (+5%). Wzrost był napędzany głównie sukcesem nowego C3 Société, Berlingo, Jumpy i Jumpera, których wzrost wynosił odpowiednio: 46,8%, 7,3%, 22,4% i 6,2%).
Najnowsze komentarze