W pierwszym kwartale 2019 roku Citroën we Włoszech zanotował wzrost udziału w tamtejszym rynku i to w ujęciu łącznym obejmującym zarówno samochody osobowe, jak i lekkie auta dostawcze. Ów wzrost udziału w rynku wyniósł 0,26 punktu procentowego i osiągnął poziom 5,3%, co może się wydawać mało znaczącym sukcesem. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że w pierwszym kwartale 2019 roku włoski rynek skurczył się o 5,86%.
Jednocześnie w pierwszym kwartale 2019 roku Citroën zanotował wzrost udziału we włoskim rynku samochodów osobowych o 0,34 punktu procentowego do poziomu 5,14%, przy czym spadek rejestracji w tym segmencie rynku wyniósł we Włoszech aż 6,53%.
Dobry wynik udało się osiągnąć przede wszystkim dzięki Citroënowi C3, bestsellerowi marki, który dzięki 13.220 rejestracjom od początku roku zajmuje drugie miejsce w swoim segmencie.
Wpływ na dobre wyniki również miał również Citroën C3 Aircross, drugi najlepiej sprzedający się samochód marki we Włoszech. Jego liczba rejestracji wzrosła o 30,6% w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku.
Klienci doskonale przyjęli Nowego Citroëna Berlingo, który w pierwszym kwartale 2019 roku zajmuje 4. miejsce w swoim segmencie ze wzrostem udziału rynkowego w tymże segmencie o 6 punktów procentowych.
Minivany C4 SpaceTourer i Grand C4 SpaceTourer jako całość zajmują 3. miejsce w segmencie, a większy od nich Citroën SpaceTourer zwiększa sprzedaż o 118%, zajmując również 3. miejsce w swoim segmencie.
Niedawno wprowadzony na rynek SUV Citroën C5 Aircross, nowoczesny technologią, został bardzo pozytywnie przyjęty przez włoską publiczność. Przyjęto na niego w sumie już ponad 2.500 zamówień.
W kanale dystrybucji do klientów prywatnych we Włoszech Citroën zanotował w pierwszym kwartale 2019 roku wzrost o 17%, ponad trzy razy większy niż rynek w tym kanale sprzedaży, przy wzroście udziału rynkowego o 0,5 punktu procentowego w porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku.
W segmencie lekkich pojazdów użytkowych Citroën zapisał na swoje konto 3.200 rejestracji w pierwszym kwartale 2019 roku. Ten wynik osiągnięto przede wszystkim dzięki dobrym wynikom sprzedaż Citroëna Jumpy, który zajmuje 4. miejsce w swoim segmencie z 22% wzrostem sprzedaży, a także dzięki doskonałemu przyjęciu na rynku włoskim Nowego Berlingo Van, zdobywcy nagrody „International Van of the Year”, które to auto w kilka miesięcy od premiery pozostaje na 3. miejscu w swoim segmencie, zwiększając liczbę rejestracji o 25% w porównaniu z poprzednią wersją.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze