Citroen ZX, który prezentuje się tak, jakby właśnie zjechał z linii montażowej fabryki, został wystawiony na sprzedaż. Pojazd pochodzi z roku 1993, a na jego liczniku widnieje znikome 4094 km.
Po zakończeniu produkcji modelu GSA i Visa w ofercie francuskiego producenta pojawiła się luka pomiędzy AX-em i BX-em. Braki miał uzupełnić model ZX, który trafił do produkcji w roku 1991. Pojazd od razu zyskał popularność zarówno mediów, jak i klientów dzięki nowoczesnej sylwetce, praktycznemu wnętrzu z przesuwaną tylną kanapą oraz znakomitemu prowadzeniu. ZX-a wyposażono w samoskrętną tylną oś, która poprawiała stabilność samochodu przy szybszej jeździe. Wpływ na sukces miały również zwycięstwa sportowej wersji ZX Rallye Raide w rajdach Baja Aragon w 1990 roku oraz Paryż Dakar. Do roku 1998 Citroen wyprodukował 2,1 mln egzemplarzy ZX-a.
Citroen ZX, który wygląda prawie jak nowy, na pewno nie jest codziennym widokiem, ale od czasu do czasu na rynku wtórnym zdarza się ideał. Pięknie zachowany egzemplarz ZX-a w połyskującym granatowym kolorze nadwozia, jest dostępny na sprzedaż na stronie Giełda Klasyków. Wnętrze jest bliskie ideału, tapicerka nienaruszona, a w nadkolach i na podłodze wciąż widoczne są fabryczne zabezpieczenie żółtymi woskami. Jedynymi śladami użytkowania są drobne otarcia na zderzakach i nadkolach. ZX pochodzi z roku 1993, a na jego liczniku widnieje skromne 4094 km. 16 listopada ubiegłego roku pojazd przeszedł pierwszy przegląd przygotowujący do pierwszej rejestracji.
Samochód został sprowadzony z Niemiec i w dowodzie miał do tej pory jedną właścicielkę urodzoną w roku 1924. W wyposażeniu podstawowej wersji Reflex nie znajdziemy luksusów. Citroen ZX posiada ogrzewanie tylnej szyby, światło w kabinie i szyby na korbkę. Napęd pochodzi od 75-konnej jednostki 1.4. Wszystkich zainteresowanych zakupem pojazdu, zapraszamy na stronę Giełda Klasyków, cena modelu wynosi 14.900 zł.
Najnowsze komentarze