Nowy Peugeot 508 jest jednym z najlepszych samochodów na rynku w swojej klasie i ma duże szanse by wygrać w konkursie na Europejski Samochód Roku 2019. Ale czy to wystarczy by odnieść komercyjny sukces?

W starym dowcipie, krążącym po Polsce jeszcze za czasów komuny, partyjny agitator przyjechał w góry i zachęcał ludzi do większej aktywności w ideologicznych projektach. Cały czas posługiwał się wyrażeniami „iść z prądem”. W końcu starszy góral nie wytrzymał i powiedział: „Widzicie panocku, u nas w górach, to zasady są proste. Jak jakaś ryba płynie z prądem, to jest zdechła i nie ruszać, hej”. 

Czy samochody sprzedają się dzięki modzie? 

Ale czy tak samo jest z samochodami? Nowy Peugeot 508 idzie kompletnie wbrew modzie na SUVy, która nie osiągnęła jeszcze najwyraźniej szczytu, bo zamówienia na takie samochody jak Peugeot 3008 czy Peugeot 5008 ciągle rosną a klientom najwyraźniej się to jeszcze nie znudziło. Inne marki też nie narzekają na brak zainteresowania, inwestując coraz więcej pieniędzy. SUVy i crossovery pojawiają się niczym grzyby po deszczu. Peugeot zainwestował w nowego 508 bardzo dużo pieniędzy, bo jednak mamy do czynienia z zupełnie nowym samochodem. To nie jest zwykła zmiana nadwozia na starych podzespołach. Nowe tworzywa, materiały, nawet proces produkcji, kontrola jakości – to wszystko kosztuje i kosztuje niemało. Pieniądze przełożyły się na świetny projekt, wysoką jakość wnętrza, komfortowe siedzenia, świetne właściwości jezdne i zwinność, które to cechy podkreślają wszyscy testujący (poza kilkoma malkontentami z Polski). 

Co wynika z badań Peugeot? 

Pieniądze wydano też na starannie zaplanowane badania na tak zwanych grupach focusowych. Co dokładnie z nich wyszło pozostanie słodką tajemnicą korporacji PSA, ale najwyraźniej duży klasyczny samochód musi być nadal w głowach klientów, skoro Peugeot zdecydował się na tak potężną inwestycję. Tajemnica sukcesu nowego 508 może też leżeć w bardzo rygorystycznym modelu finansowym, cięciu zewnętrznych kosztów (znacznie ograniczono na przykład udział w targach), połączono niektóre procesy badań i rozwoju i wiele innych drobnych elementów, które nie wpływają na jakość samochodu ale generują jakiś tam procent kosztów. Może się więc okazać, że Peugeot nie potrzebuje wielkiego sukcesu komercyjnego, by utrzymać produkcję 508. Roczny plan sprzedaży dla Wielkiej Brytanii to 4.000 sztuk. 

Nowy Peugeot 508 w Polsce? 

Jest też wątek naszego kraju. Szczegółowe dane sprzedaży za 2018 rok dopiero otrzymamy, ale Peugeot nie ma tutaj lekko. Pomimo europejskich sukcesów 3008 i 5008 klienci nadal przeżywają chyba szok związany z modyfikacją polityki cenowej i ostrożnie podchodzą do zakupów. Niewiele widać też aktywności typowo promocyjnych, budujących na nowo świadomość marki i zmian jakie w niej zaszły. Miejmy więc nadzieję, że ten rok będzie inny dla marki bo cele na pewno są ambitne. Dzisiaj nowy Peugeot 508 w Polsce to samochód dla kogoś, kto chce się wyróżnić i mieć coś zupełnie innego, niż sąsiad, brandzlujący się kolejnym klonem tego co było. Pierwsi klienci odebrali już swoje nowe pięćsetósemki, o czym niedawno Was informowaliśmy – są zachwyceni. Klientem na nowego Peugeot 508 mogłyby być u nas firmy. Ale nie jest to raczej popularne auto dla handlowca, raczej dla menadżera. Czy w kraju, w którym tylko jeden duży koncern inwestuje kilkaset milionów złotych rocznie w reklamę, dziennikarzy i marketing szeptany możliwy jest większy sukces francuskiego modelu z tak niewielką obecnością w przestrzeni publicznej? 

Peugeot wszystkich zaskoczył 

Nowy Peugeot 508 nie tylko nam się podoba! Czytając opinie dziennikarzy i osób, które miały z nowym 508 styczność widać wyraźnie zachwyt nowym modelem*. Bo rzeczywiście ten samochód robi ogromne wrażenie i trzeba docenić postęp, jaki wykonał Peugeot od czasów poprzednika. Niektórzy podejrzewają, że Peugeot 508 coś w rodzaju samochodu, który pokazuje możliwości jakie marka oferuje i ma przyciągać klientów do innych modeli. Stąd wysoka cena, brak zniżek i brak wysokich planów sprzedaży.

A może prawda jest taka, że Peugeot świetnie zarabiając na 3008, 5008 i nowych modelach, które wprowadza na rynek, po prostu utrzyma 508 w gamie niezależnie od mody, wierząc, że segment ten wróci do łask wcześniej czy później. Serca klientów już zdobył. Teraz czas iść dalej.

Czy więc nowy Peugeot 508 odniesie sukces? Jedno jest pewne – kilka lat temu Peugeot miał dużo dalej do niego niż dzisiaj.

* tak, wiemy, znalazło się kilku malkontentów.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

14
Dodaj komentarz

avatar
 
6 Wątki komentarzy
8 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
12 Autorzy komentarzy
Michał WarekE DEdekAgester Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Michal
Gość
Michal

Oho, Redakcja przygotowuje czytelników na to, że brak sukcesu też będzie sukcesem, ewentualną winą obarczy się mało świadomych klientów i potężny marketing marek niemieckich, a wskazujących na słabe punkty nowej 508 jak brak miejsca z tyłu – malkontentami.

Yyynb
Gość
Yyynb

No właśnie, ten nieszczęsny brak miejsca z tyłu..

Michał W
Gość
Michał W

„Niektórzy podejrzewają, że Peugeot 508 coś w rodzaju samochodu, który pokazuje możliwości jakie marka oferuje i ma przyciągać klientów do innych modeli. Stąd wysoka cena, brak zniżek i brak wysokich planów sprzedaży.” taką rolę pełnią modele koncepcyjne/studyjne/WRC/F1 czy co tam jeszcze, a nie model który ma zarabiać, nowy 508 jest przepiękny ale … wielu moich znajomych będących przed decyzją o zmianie auta ( w tej mniej więcej klasie ) nie biorą pod uwagę w ogóle P508 z uwagi na cenę właśnie, skoro w podobnej cenie mogą mieć bardziej renomowane auto i nie ma co zaklinać rzeczywistości bo 508 jeszcze daleko… Czytaj więcej »

Krzysztof
Editor

Nie odniosę się do tej większej renomy, o której Pan wspomniał, ale do cen – już tak.
Według stron internetowych importerów Audi A4 Limousine jest dostępne od 137.700 zł, zaś BMW serii 3 Limuzyna od 163.300 zł. Tańsze jest kombi w BMW serii 3 – startuje od 138.500 zł. W obu przypadkach (Audi i BMW) są to ceny wyższe, niż bazowe ceny 508-ki. Owszem, to kwestia prestiżu,który w Polsce dla wielu jest bardzo ważny. Nowa 508-ka startuje z poziomu 123.900 zł.

Krzysztof
Editor

Dodam jeszcze, że Audi A4 ma w bazowej wersji w podanej przeze mnie cenie 150-konny silnik benzynowy, BMW oferuje 136-konnego benzyniaka (za 148.900 zł można mieć 116-konnego diesla), a najtańsza 508-ka dysponuje 130-konnym dieslem. Bazowy benzyniak w Peugeocie 508 ma 180 KM i kosztuje od 131.900 zł, a cena zawiera już także ośmiobiegowy automat.

Michał W
Gość
Michał W

To nie tylko kwestia prestiżu, Jak napisałem mam nowego 5008 – jakość wykonania jest w środku taka sobie, ( w innych, które sprawdzałem to samo ); nierówno spasowane listwy ozdobne na zewnątrz, ( w innych, które sprawdzałem to samo ) dywanik pod stopami kierowcy – do wyrzucenia po 25000km, nie – nie jeżdżę w ostrogach, świerszcze właściwie z każdej strony, i trochę innych rzeczy wskazujących, że jeśli chodzi o jakość wykończenia dużo jeszcze przed Peugeotem. Samochód to nie tylko silnik ( i w tym, i w poprzednim HDI 150KM – spisywał się super ). Kolejne auto ( już nie będzie… Czytaj więcej »

jarek
Gość
jarek

Za pieniądze które Peugeot chce za ten samochód można kupić coś znaczeni lepszego – np. VW.
Dostaniemy za te pieniądze porządnie poskładany nowoczesny pojazd o klasycznym designie, a nie jak w przypadku 508 ładnie opakowaną kiepskiej jakości elektronikę, awaryjne silniki biorące olej po 150 tys. km, skrzynię biegów zrobioną z papieru i plasteliny i zawieszenie które tłucze się od samego faktu kręcenia się kół – piszę to jako użytkownik Peugeota 308 z 2007 r.

Piotr001
Gość
Piotr001

Yhy! Jest 2019, a ty zapinasz autem z 2007, zapewne z n-tej ręki i czego oczekujesz? Idź do salonu, kup nowe auto, zrób nim przynajmniej 100 tys. km w 3 lata, a potem zacznij dyskutować.

Jarek
Gość
Jarek

Przypuszczam że skrzynia biegów tłukące się zawieszenie i mułowaty silnik towarzyszyły mu od samego początku, a reszta problemów zaczęła pojawiać się po 10 latach. Może to normalne zużycie A może Peugeot ma po prostu problem z jakością? Z ciekawości porównywałem kiedyś samochody z dużymi przebiegami powyżej 400 000 i udział w nich marki Peugeot i Citroen jest znikomy w porównaniu do niemieckich konkurentów. Myślę że mimo całej waszej sympatii do francuskich samochodów musicie zgodzić się z tym że daleko im do choćby Audi.

Edek
Gość
Edek

To po co się męczysz z tym francuskim szrotem? Kup se to Audi czy VW i żyj szczęśliwszy. Po co tu jeszcze wchodzisz i wypisujesz jakieś farmazony o samochodzie którego i tak nie kupisz.

arek
Gość
arek

to co TY to za peugeota posiadasz? może napisz więcej?! Ja posiadam różne peugeoty, takiego z 2018 roku i takiego z 2006 nawet i takiego z 2011, i to jeszcze z zniesławionym VTi pod maską i żądne z tych aut nie ma problemu z elektroniką, żadne ze skrzynią, trzeszczącą tapicerką, nietrwałym zawieszeniem itd itd. Auto z 2006 zbliża się już do 200 tys km na liczniku, Ok, nie jest to 400 tys, ale powiem Ci, że swego czasu miałem golfa 4, dorył do 240 tys km u mnie od nowości i sypał się niemiłosiernie, psuł się kilka razy w miesiącu!… Czytaj więcej »

Piotr001
Gość
Piotr001

Wbrew wszelkim dziwnym komentarzom, bardzo chętnie stanę się posiadaczem nowego 508! Ale chcę tego najmocniejszego! Nie doczekałem się na 308 GTi z automatem, więc trzymam Peugeota za słowo, że 508 R będzie mieć automat i przyspieszenie do 100 poniżej 5 sekund.

Agester
Gość
Agester

Według mnie nie moda na SUV-y ma duży wpływ na ich sprzedaż tylko normy emisji spalin i ich zaostrzenie np: w Niemczech są zmuszani po wkroczeniach na drodze i zapłacie za karę żeby kupić nowy bo kasa A Niemczech i UE się nie zgadza

E D
Gość
E D

nie jestem udziałowcem PSA wiec ogólnie mam gdzieś sukces komercyjny, bądź sprzedaż samochodów. Szczerze to im mniej ich będzie jeździć tym lepiej 🤪 jest to świetny samochód i im dłużej nim jeżdżę, tym bardziej jestem z niego zadowolony. Też czekam na 508R bo ten samochód zasługuje na więcej mocy. – ma świetny układ kierowniczy, super zawieszenie i wyglada bardzo agresywnie. Pozdrawiam wszystkich myślących użytkowników