Zapotrzebowanie na nowe silniki w związku z pojawieniem się nowych norm emisji spalin jest tak duże, że nowa Dacia Duster otrzyma jednostkę 1.3 TCe jednak dopiero w przyszłym roku, informuje producent. Oznacza to, że klienci, którzy chcą wersję benzynową turbo, muszą się wstrzymać z zakupem. Pozostaje też 1.6 SCe o mocy 115 KM. 

Nowe normy emisji spalin sporo namieszały w świecie motoryzacji. Producenci samochodów stanęli przed dużym wyzwaniem, a zmiana w gamie silników powoduje, że na niektóre wersje trzeba będzie poczekać dłużej, niż wcześniej zapowiadano. Renault Polska poinformowało nas, że Dacia Duster z silnikiem 1.3 TCe będzie dostępna dopiero w przyszłym roku. Wszystko z powodu wysokiego zapotrzebowania na te silniki w całej grupie Renault.

Benzynowy silnik 1.3 TCe wydaje się być idealnym rozwiązaniem dla sporego Dustera. Zapewnia dobrą dynamikę już od niskich obrotów, a duża moc ułatwia sprawne poruszanie się autem. Dlatego opóźnienie w jego wprowadzeniu, to zła wiadomość dla tych wszystkich, którzy gotowi byli zapłacić nieco więcej. Chętnym na napęd benzynowy pozostaje wersja 1.6 SCe. To sprawdzona i trwała jednostka. W podstawowej wersji Duster z tym silnikiem kosztuje 39.900 złotych, chociaż większość klientów wybiera wersję Comfort za 52.600 złotych lub Prestige, której ceny startują od 57.900 złotych w wersji z napędem na dwa koła. Dacia Duster Prestige 4×4, to z kolei wydatek 64.900 złotych.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

11
Dodaj komentarz

avatar
 
3 Wątki komentarzy
8 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
ddsdsdwefMarcinŁukaszHans klosRafał Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jarek
Gość
Jarek

A co z lpg?

Irek
Gość
Irek

W marcu zamawiałem ,ma być odbiór 26 września ,czekam i czekam

Dreyfus
Gość
Dreyfus

W tym 1.6 od nissana nie radzę silnik z gównolitu, bez hydrauliki…

Kajak
Gość
Kajak

Jak się nie znasz to się nie wypowiadaj. Głowica dla fabrycznego LPG jest inna niż do wersji bez. Regulacja zaworów bez różnicy z benzyną.

Dreyfus
Gość
Dreyfus

Wierzysz w takie bajki bo Ci tak w Renault powiedzieli? Bez różnicy z benzyną czyli już z fabryki szklanki mają wartości graniczne, doucz się chłopie…

Łukasz
Gość
Łukasz

Nie prawda… Temat wałkowany wielokrotnie, regulacja luzu w LPG jest czestsa ASO wyjmuje silnik do niej, jak pisał poprzednik to silnik Gownolitu

Marcin
Gość
Marcin

Skąd takie bajeczki zasłyszane?

ddsdsdwef
Gość
ddsdsdwef

to jets stary silnik renault idealny do lpg

Marcin
Gość
Marcin

Stary k4m skończyli już dawno do niego wkładać teraz wkładają k4m z nissana doucz się chłopie to dużo nie kosztuje…

Rafał
Gość
Rafał

Niech wiecej skrzyżowan ze swiatlami zrobią i walcza z emisjami

Hans klos
Gość
Hans klos

Tylko 1,9 tdi!!!! Diesel musi dymić :)