Nowa Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 Prestige kontra Nissan Qasqai Tekna. Sojusz Nissan-Renault, wspólne elementy, takie jak silnik, ale różnica w cenie jest ogromna. 77 tysięcy złotych za Dustera kontra 124 tysiące za Nissana. Który z nich okaże się lepszy? O takie porównanie pokusili się węgierscy dziennikarze.
Różne pochodzenie
Dacia Duster urodziła się w południowej Rumunii. Qashqai pochodzi z z północno-wschodniej Anglii. Te samochody dzieli wszystko, łączy tylko serce. Ale co ciekawe, i tutaj występują pewne różnice, o czym za moment. Dacia Duster zaczyna się w cenniku od 39900 złotych. Ale za te pieniądze otrzymamy podstawową wersję, która nie ma nawet radia a wszystko ustawiane jest ręcznie. Najtańszy Qashqai w podstawie kosztuje dwa razy więcej. Przy testowanych wersjach ceny nadal mocno się różnią. Duster Prestige to ponad 77 tysięcy złotych, Qashqai ponad 124 tysiące. Za różnicę można mieć drugiego Dustera.
Różne platformy
Dacia Duster powstaje na platformie B0. Nissan Qashqai to platforma P32L. I to się wyraźnie czuje w środku. Qashqai jest znacznie, znacznie przestronniejszy. Różnica jest bardzo duża i odczuwalna bez mierzenia. Różnice dotyczą też wykonania wnętrza. Nissan trzyma przyzwoity poziom, na jego tle Duster wykonany jest solidnie ale z tanich materiałów. Prawie wszystko jest nieco gorsze. Tu różnicę w cenie widać najbardziej.
Różne spalanie
Jeśli chodzi o jazdę, to różnice są i tu. Spalanie? Dacia zużywała średnio 6,9 litra ropy na 100 kilometrów. Większy Qasqai potrzebował średnio 6,1 litra. Wyciszenie wnętrza? Nissan jest znacznie lepszy. Hamowanie? Dacia zatrzymuje się szybciej, ale jest nieco bardziej nerwowa i wymaga mocniejszej kontroli. Niewiele większej niż Nissan, ale to się czuje. Dacia ma też gorsze wyciszenie a silnik, chociaż jest to ta sama jednostka, zdaje się lepiej pracować w Nissanie.
Wyposażenie
W zakresie wyposażenia Duster może tylko pomarzyć o tym, co oferuje wersja Tekna. Wszystko to, co powinno być we współczesnym samochodzie, jest w Nissanie. Są też reflektory LED. Duster zadowala się sygnalizacją martwego pola i kamerą cofania. LEDowe są tylko światła pozycyjne. Ale Duster wygrywa z Nissanem w jednej ważnej konkurencji – komfort zawieszenia. Nissan jest znacznie twardszy. No i ciekawostka, z silnikiem 1.5 dCi nie można zamówić w Nissanie napędu na 4 koła. Jest dostępny z innymi jednostkami. Za to Duster ma 4×4 i to całkiem sprawne – właśnie z Nissana, z modelu X-Trail. Nissan jest nieco szybszy – 182 km/h. Duster wyciąga „tylko” 169.
Nowa Dacia Duster czy Nissan Qashqai?
Nissan Qashqai jest lepszym samochodem i to pod wieloma względami. Dopiero gdy pod uwagę weźmie się cenę, to zaczyna pojawiać się dylemat. Gdybyśmy je oceniali w kategoriach możliwości, to Nissan wygra. Ale już przy kategorii stosunek jakości do ceny zwycięzcą jest nowy Duster.
Dacia Duster dCi 1104×4 Prestige |
Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna |
|
Pojemność |
1.461 |
1.461 |
Moc kW(KM)obrotoy |
80(109)/4.000 |
81(100)/4.000 |
Moment obrotowy |
260/1.750 |
260/1.750 |
Masa |
1.428 |
1.424 |
Droga hamowania |
34,8 |
35,4 |
Prędkość maksymalba |
169 |
182 |
Rozstaw osi |
2.673 |
2.646 |
Wymiary (długość, szerokość, wysokość) |
4.341 x 1.804 x 1.678 |
4.394 x 1.806 x 1.624 |
Bagażnik |
411/1.501 |
430/1.585 |
Spalanie w teście |
6,9 |
6,1 |
Przyspieszenie |
12,3 |
11,9 |
Cena w polskim cenniku |
77.400 zł |
124.690 zł |
źródło: Vezess.hu
Najnowsze komentarze