Nowy rumuński SUV bije rekordy popularności i stał się niezwykle ważnym modelem zarówno dla Dacii, jak i całego koncernu Renault. Samochód został nawet porównany z Fordem Mustangiem przez szefa designu Renault. Skąd to skojarzenie?

Dacia wykorzystała modę na SUV-y i stworzyła samochód, który dobrze wygląda, jest praktyczny i przystępny cenowo. Właśnie te cechy przyciągają do salonów dealerskich mnóstwo klientów. Duster został w zeszłym roku odnowiony a jeszcze w tym, otrzyma nowe jednostki napędowe, dzięki którym samochód będzie mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Oczywiście nie dorównuje mocą Mustangowi. Nowy benzynowy silnik 1.3 TCe, który w tym roku trafi do oferty generuje maksymalnie 150 KM mocy, ale to nie przeszkadza, by szef designu Renault, Laurens van den Acker, porównał SUV-a z kultowym modelem Forda.

Oczywiście dostrzegamy różnice pomiędzy tymi dwoma samochodami. Amerykański muscle car i Dacia Duster nawet gdy przyjrzymy się bliżej nie mają zbyt wiele wspólnego, nie mówiąc już o cenie. Ford kosztuje w polskich salonach 170 300 zł a cennik Dustera rozpoczyna się od 39 900 zł. Czyli za Mustanga można wziąć na przykład cztery Dustery, skąd zatem wzięło się to porównanie?

„Duster dla Dacii jest trochę niczym Mustang dla Forda” – powiedział Laurens van den Acker w wywiadzie dla magazynu motoryzacyjnego Autocar. „To kultowy model o mocnej tożsamości, która jest silniejsza niż sama marka”. Mustang pojawił się na początku lat 60 a Duster dopiero w 2010 roku i na razie doczekał się drugiej generacji. Czy to wystarczy, by nazwać samochód kultowym? SUV na pewno ma na to dużą szansę. Jest bardzo rozpoznawalnym modelem dla mas a obecnie wręcz ewenementem na rynku.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

5
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
3 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
potraffKonradOffroaArnoldGonzo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Konrad
Gość
Konrad

A fiat 126p jest trochę jak Porsche…..

Gonzo
Gość
Gonzo

Czy te rury z przodu są przyjazne pieszym, których (potencjalnie) można „puknąć”?

Arnold
Gość
Arnold

Zależy od różnicy prędkości. Ale nie bez powodu orurowanie nie sięga za wysoko.

Offroa
Gość
Offroa

W prawdziwym lekkim terenie dobrze umocowanie przydają się.

potraff
Gość
potraff

Mustang miał być tanim autem o sportowym wyglądzie. Więc dla mnie to porównanie ma jakiś sens, bo Duster też ma być tani. Też zaczął się bardzo dobrze sprzedawać, jak i Mustang. Owszem dzisiejszego Mustanga nie ma co porównywać do Dustera, ale wprowadzenie i owszem, choć wiadomo, że w innych klasach aut.