Wraz z malejącym zapotrzebowaniem na samochody segmentu MPV, Dacia rozważa ograniczenie lub wręcz zakończenie produkcji modelu Lodgy. Szkoda, bo ten samochód posiada wiele zalet. Przestronne wnętrze, siedem pełnowymiarowych miejsc, niskie zużycie paliwa i przyjemne właściwości jezdne. Jednak Dacia Lodgy nie trafiła chyba w swój czas. Pojawiła się na rynku za późno. Co dalej z Lodgy?

dacia-lodgy-27

Arnaud Deboeuf, dyrektor marki Dacia, potwierdza, że grupa rozważa wycofanie modelu Dacia Lodgy z oferty firmy. I to nie tylko Lodgy – na „czarnej” liście są również Logan MCV oraz Dokker. Wszystko z powodu niskiej sprzedaży. Nie ma zapotrzebowania na tego typu auta w Europie. Lecz to właśnie Lodgy jest numerem jeden do zaprzestania produkcji. Sprzedaż tego auta najbardziej zmalała – aż o 42,2% do 24362 egzemplarzy w pierwszych 6 miesiącach 2014 roku.

Na razie firma analizuje. decyzja nie została jeszcze podjęta – mówi Deboeuf. Jednocześnie podkreśla, że Dacia jest marką, która stawia na maksymalizację zysków i minimalizację kosztów. Jeśli coś się nam nie opłaca, nie będziemy tego produkować – dodaje.

Z informacji, które uzyskaliśmy nieoficjalnie w Renault, decyzja o zaprzestaniu produkcji Lodgy ma zapaść na początku 2015 roku, po analizie wyników sprzedaży IV kwartału.

źródło: AutoPlus.fr, własne

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

7
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
7 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
tomek1269olafslonikryjasToJa Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Woody
Gość
Woody

Segment MPV się kończy, rządzi SUV, to znaczy pseudo SUV. Dlatego Dacia na pniu sprzedaje Cliostera (Dustera) :-)

slonik
Gość
slonik

To niezupełnie tak. Chciałem zamówić Lodgy, ale po pierwsze cena była nieciekawa, a po drugie miałem czekać trzy miesiące na dostawę takiej skonfigurowanego auta, jak ja chciałem. A po trzecie sprzedawca z nie tak dawno nagrodzonego salonu miał mnie zwyczajnie w rzyci. No to co miałem zrobić? Wciskać komuś na siłę moje pieniądze? Poszedłem do konkurencji, gdzie ani się obejrzałem, a już złożyłem zamówienie i wpłaciłem zaliczkę.

ToJa
Gość
ToJa

Kasowanie Lodgy rozumiem. Auto brzydkie i mało przyjazne w środku. W tym segmencie rządzą drogie „lotniskowce” ze szklanymi dachami, wydumanymi schowkami i wygodą.

Natomiast Dokker? Idealne auto. Tani dostawczak, niczego nie udaje. Niskie koszty jako najważniejsza cecha. Do tego wydaje mi się, że auto sprzedaje się dobrze. Sporo ich w Polsce. Na innych rynkach w statystykach też się pojawia. Na co oni liczyli? Że w rok pobiją Kangura?

ryjas
Gość
ryjas

Dokerów to się chyba jednak sporo sprzedaje. Ostatnio dużo firm kupuje dokera vana. Widac tego mnóstwo. Osobowe co prawda są rzadszym widokiem, ale mimo wszystko jest to ciekawa oferta.

Dobrze by było gdyby jednak zamiast Lodgy pojawił się przedłużony Doker w wersji 7 os. i żeby generalnie dodali do niego lepszego wykończenia, może jakiś fajny patent kanapy (z oddzielnymi foetlami zamiast jednego siedziska)

slonik
Gość
slonik

Jeśli chodzi o Lodgy, to sprzedawcy na fali popularności Dustera chyba poszli na łatwiznę i odpuścili sobie promowanie Lodgy.

olaf
Gość
olaf

lepiej by się sprzedawały jakby miały inne kolory. logdy granatowa i czarna wygląda jak karawan. Nie ma bordowej, niebieskiej. Dacia mcv jest ładna szczególnie niebieska. gdyby podstawowa wersja miała klimę ( nawet za dopłatą) byłoby ok.

tomek1269
Gość
tomek1269

Marna ilość reklam w telewizji oraz idiotyczne podejście Dacia Polska, która twierdzi że cena jest tak skalkulowana, że auta powinny sprzedawać się same są moim zdaniem głównym problemem niskiej sprzedaży. Mam Lodgy i sobie chwalę. Szkoda że planują zakończenie produkcji. Sami sobie są winni.