Nowa Dacia Sandero i nowy Logan zadebiutują już wkrótce. Producent obiecuje większe, lepsze i równie tanie samochody jak obecnie. Rewolucja cenowa możliwa jest dzięki wykorzystaniu technologii Renault i Nissana, za którą już zapłacono i zdążyła się zamortyzować. Ale po raz pierwszy w swojej historii Dacia sięga po najnowsze technologie.
Kiedy w 2004 roku Dacia Logan pojawiła się na rynku, z miejsca wzbudziła zainteresowanie klientów. Powodem była oczywiście niska cena i uproszczona konstrukcja, która powodowała, że samochód był bardzo w utrzymaniu. Konstrukcja ta bazowała na Renault Clio II z 1998 roku. Samochód był uproszczony do granic możliwości, wielu dziennikarzy albo ignorowało wtedy markę albo nawet podśmiewali się z niej. My podeszliśmy do pierwszego testu Logana nieco inaczej – założyliśmy, że samochód jest dla określonej grupy docelowej. Niecały rok później pojechaliśmy testowym Loganem MCV w bardzo długą podróż. Nie oczekiwaliśmy zbyt wiele.
Od tego czasu upłynęło ponad 10 lat. Zapowiedzią tego, czym stanie się Dacia, jest dzisiaj nowy Duster. Nadal budżetowy, ale już nie jest brzydkim kaczątkiem, z którego wszyscy się śmiali, gdy było małe. Wręcz przeciwnie – Duster to dzisiaj najpopularniejszy samochód w Polsce na rynku indywidualnym. W całej Europie po ten model ustawiają się kolejki chętnych. Ale firma nie przestaje się rozwijać. I zamierza wszystkich zaskoczyć. Na pierwszy ogień idzie popularna Dacia Sandero.
Nowe Sandero ma być nieco większe i przejmie platformę Clio V. Testowe samochody już jeżdżą, ale sprzedaż rozpocznie się zapewne w przyszłym roku, bo spodziewamy się premiery w okolicach terminu targów motoryzacyjnych w Genewie. 60% części pod ceny będzie dla platformy wspólnych. Zmiana była niezbędna ze względu na nowe przepisy. Nowe Sandero ma być znacznie bezpieczniejsze, by spełnić wymogi nowych norm, które wchodzą od 2022 roku.
Jest jeszcze wymiar zmian – Dacia musi przygotować się do elektrycznej rewolucji. Adaptacja napędu hybrydowego z Clio lub Captura nie powinna być żadnym problemem – platforma CMF-B, na której będą bazować nowe Sandero i Logan, jest do tego przystosowana.
Najnowsze komentarze