Szef DS Automobiles, Yves Bonnefont powiedział w wywiadzie dla Automotive News, że model DS 7 Crossback zgodnie z założeniem, został wyceniony na podobnym poziomie do modelu Audi Q3. Ile zapłacimy za model w Polsce i jak cena wygląda na tle konkurencji?

DS 7 Crossback zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w 2017 roku i jest to pierwszy model, który marka DS Automobiles opracowała samodzielnie, bez udziału Citroena. Najnowszy SUV luksusowego francuskiego producenta trafił już na europejski rynek, model można zamawiać również w Polsce. Jak powiedział dyrektor generalny DS Automobiles, Yves Bonnefont, w wywiadzie dla magazynu Automotive News, zgodnie z początkowymi założeniami, SUV został wyceniony porównywalnie do modelu Audi Q3.

Jak prezentuje się cena SUV-a dla polskiego klienta? W naszym kraju można zamawiać DS 7 Crossback od 124.900 zł. Taką kwotę zapłacimy za bazową wersję Chic z benzynową jednostką PureTech o pojemności 1.2 litra, która generuje 130 KM mocy. Silnik został powiązany z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Podstawowy model jest oferowany w białej barwie Blanc Banquise z 17-calowymi felgami oraz 8-calowym ekranem dotykowym. W ofercie dostępne są również jednostki BlueHDi 130, BlueHDi 180 oraz najmocniejszy w ofercie PureTech 225 sprzężony z 8-biegowym automatem. Manualne skrzynie są oferowane jedynie ze 130-konnymi silnikami.

Audi Q3, które jest krótsze od DS 7 Crossback o 185 mm dostaniemy w cenie rozpoczynającej się od 120.800 zł. Pod maską podstawowego modelu znajdziemy jednostkę 1.4 TFSI generującą 125 KM mocy. Samochód w wersji bazowej posiada 16-calowe obręcze oraz odtwarzacz CD/MP3 z 8 głośnikami. Pod względem wielkości DS 7 Crossback jest jednak bardziej zbliżony do Audi Q5. Model jest dłuższy od francuskiego SUV-a o 90 mm. W polskich salonach dostaniemy Q5 w cenie rozpoczynającej się od 179.900 zł. W tej kwocie Audi oferuje pojazd z jednostką 2.0 TDI generującą 163 KM mocy. Poniżej porównanie cen w tabelce:
DS 7 CrossbackAudi Q3Audi Q5BMW X3
Długość4.573 mm4.388 mm4.663 mm4.708 mm
Szerokość1.906 mm1.831 mm1.893 mm1.891 mm
Wysokość1.625 mm1.608 mm1.650 mm1.676 mm
Rozstaw osi2.738 mm2.603 mm2.819 mm2.864 mm
Pojemność bagażnika (litry)555-1750460-1365550-1510550-1600
Cena bazowa124.900 zł120.800 zł179.900 zł178.800 zł
Bazowa jednostka napędowa1.2 PureTech 1301.4 TFSI 1252.0 TDI 1632.0 sDrive 18d 150
Od 0 do 100 km/h9,4 sekundy10,8 sekundy8,9 sekundy9,5 sekundy
Prędkość maksymalna215 km/h194 km/h211 km/h195 km/h
Średnie spalanie (l/100 km)4,9 l/100 km6,1-5,8  l/100 km5,3-4,9  l/100 km5,1-5,3 l/100 km

Yves Bonnefont powiedział Automotive News, że w najbliższych latach gama DS Automobiles zostanie wzbogacona o sześć nowych modeli. Trzy z nich będą należały do segmentu crossover, a pozostałe trzy to sedany i hatchbacki. Do tej pierwszej trójki należą najprawdopodobniej miejski DS 3 Crossback oraz większy model będący konkurencją dla Audi Q7. W przyszłym roku pojawi się również hybrydowa wersja DS 7 Crossback o mocy 300 KM. Ponadto w planach jest całkowicie elektryczny samochód, który powstanie na platformie Common Modular Platform (CMP) opracowanej wspólnie z chińskim koncernem Dongfeng Motors.

Jak sprzedaje się DS 7 Crossback?

W pierwszych trzech miesiącach roku marka DS Automobiles sprzedała 13.009 egzemplarzy pojazdów na świecie i jest to spadek o 6,7 proc. W tym samym okresie roku ubiegłego sprzedano 13.943 sztuki DS. Najlepiej sprzedającym się modelem był DS 3. W pierwszych trzech miesiącach 2018 roku sprzedano 5.742 egzemplarze pojazdu, natomiast na drugim miejscu znalazł się DS 7 Crossback ze sprzedażą na poziomie 3.169 sztuk. Dużym rynkiem dla SUV-a jest Iran. Jak mówi Bonnefont, salon dealerski w Teheranie sprzedał już 140 egzemplarzy DS 7 Crossback, podczas gdy najlepszy dealer w Europie ok. 100.

Źródło: Automotive News, DS Automobiles

 

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

5
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
2 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
cindarTomekIqqRobertpawelhks Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
pawelhks
Gość
pawelhks

Full wypas od dealera to 246 tys zl

Robert
Gość
Robert

Nie wierzę w 9,4 s do 100 km/h dla 1.2 thp. Takie przyspieszenie ma mały 308 a nie taka kolubryna.

Iqq
Gość
Iqq

Lekki jest

Tomek
Gość
Tomek

Ale też i spora powierzchnia czołowa. Ciężar to nie wszystko.

cindar
Gość
cindar

Ten silnik ma charakterystykę diesla. Od niskich obrotów dostępny spory moment